Sült hekk petrezselymes krumplival és paradicsom salátával - Az én alapszakácskönyvem

Készült élőben, 2018. július 14.-én, az OnLive© főzőiskolában
A sült hekk petrezselymes krumplival és paradicsom salátával receptjének részletes leírása az alábbi linkre kattintva érhető el: receptletoltes.hu/hu/arch%C3%A...
Hozzávalók:
4, egyenként kb. 30 dkg-os hekktörzs (fagyasztva kapható), tej a hal áztatásához (ez el is maradhat), só, kb. 6 evőkanál (12-15 dkg) finomliszt, 2 kiskanál jóféle pirospaprika, 1 mokkáskanál őrölt fekete bors (ez el is maradhat)
a sütéshez:
bőven olaj
a petrezselymes krumplihoz:
8 közepes nagyságú burgonya (1-1,2 kg), só, 1 nagy csokor petrezselyem, 5 dkg vaj
a paradicsomsalátához:
80 dkg paradicsom, 1 kisebb vöröshagyma, fél csokor petrezselyem, 3 dl víz, 2 evőkanál porcukor, 1-2 evőkanál 10%-os ételecet, fél mokkáskanál só

• @matyashorvath4359
    @matyashorvath4359 Жыл бұрын

Újabb élmény. Köszönöm. ❤

• @MoncsMancs
    @MoncsMancs3 жыл бұрын

En sajna csak most lattam ezt a videot, de minden elismeresem... Regota sutok fozok, allitolag jol, de vegre ez a HEKK ugy van megsutve ahogy kell. Minden tiszteletem a szakacsnak. Altalaban akarmilyen "szuper" receptet nez az ember, csak azt latja, hogy a vegeredmeny egy tulsutott szaraz hal. Ez vegre latszik, hogy puha, szaftos ahogy kell. Koszi!

Szeretettel üdv és nagyon köszi a visszajelzést!

• @zsuzsinemethne930
    @zsuzsinemethne930 Жыл бұрын

❤😊 hurrá itt a nyár!! Jó recepttel otthon is tudunk strandi hangulatot csinálni!

• Жыл бұрын

Kedves Zsuzsi! Ez így igaz, otthon is simán megsüthetjük. Sajnos ez egy régi videó, szerintem itt az ideje újra elkészítenem ...:)

@zsuzsinemethne930

​​@ videó hibátlan, csak oda kell figyelni. Minden hasznos tanácsát megfogadtam. Tejesen készítettem. Alaposan lecsöpögtettem, forró olajban kisütötte a párom. Sokat spóroltunk...eddig a strandon vettük arany áron a hekket.

• Жыл бұрын

@@zsuzsinemethne930 Kedves Zsuzsi! Örömmel olvastam, hogy remek lett, és hogy minden apró tanácsot megfogadott! - és pontosan, otthon jóval takarékosabban elkészíthetjük magunknak!

• @editszalma2289
    @editszalma22892 жыл бұрын

Kedves Hargitai úr örülök a videónak de nekem a hal nem igazán szokott sikerülni. A köretekkel nincs gond de a hallal mindig bajban vagyok.Kezdve a tisztítással.Önnkek gratulálok a csodálatos tudásához. Üdvözletem küldöm. 💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖

Kedves Edit! Ez a hekk recept tökéletes arra, hogy barátkozni kezdjen a hallal, tényleg nem nehéz elkészíteni.

@editszalma2289

@ Kedves Hargitai úr nagyon szépen köszönöm a szuper videót neki veselkedem egyszer és megpróbálkozom veie.. Üdvözletem küldöm. 💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖

Főleg ilyenkor nyáron, annyira jól tud esni az embernek! Maximálisan javaslom!

@editszalma2289

@ Mindenképpen kipróbálom. Akármilyen béna is vagyok benne. (Valószínűleg azért mert az apósom halász volt és a hal féléket mindig ő készítette) Üdvözletem küldöm., 💖💖💖💖💖💖💖🎀🎀🎀🎀

• @babo1982410
    @babo19824104 жыл бұрын

De szeretem a hekket! De igazán a folyami halak a kedvenceim. Halat kéne csinálni. :)

Pont azért is szeretem a hekket, mert a mélyhűtőbe mindig be tudok tárazni belőle párat és ha úgy érzem, már rá is tudok cuppanni :)

@babo1982410

@ Nem egy rossz meglátás. Kéne nekem is halat spájzolnom. :)

Pláne ebben a kiszámíthatatlan időszakban..... Kitűnő egészséget kívánok!!!

@babo1982410

@ Viszont kívánom!

• @evasinka4352
    @evasinka43522 жыл бұрын

Nagyon szeretem a receptjeit de élvezhetetlen a video

Ez egy régebbi élő adás, ami meg lett vágva. Más stílus, mint a mostaniak, de hogy élvezhetetlen lenne? Miért gondolja ezt?

@evasinka4352

Kis Kockákba jelenik meg és mindig meg meg áll mint ha egy fotót látnék. Majd még próbálkozom, lehet hogy nállam van a probléma, de más videó megy rendesen. De a receptjei nagyon jók, köszönöm.

Most megnéztem a fiammal az összes itthoni gépen és telefonon, és mindenhol működik, így azt gondolom, hogy inkább valami saját technikai malőr van a háttérben. Mondjuk számomra ez. jobbik eset, mert legalább nem a videóval van a gond. Sajnálom.

• @salamonlaszlolibrarian
    @salamonlaszlolibrarian Жыл бұрын

egy velencei (város, Magyarország) hekkes egész petrezselymet sütött ki olajban és azzal díszítette a halat. érdemes kipróbálni

• Жыл бұрын

Régen szinte minden rántott dologhoz adtuk, ezt hívták "rántott petrezselyemnek".

• @ii.gondolkodo3169
    @ii.gondolkodo31692 жыл бұрын

Tisztelt Hargitai úr! Komolyan mondom maga a kedvenc szakácsom, mindazonáltal a 3. hekkvideó, ahol nem térnek ki a számomra lényegesre. Megveszem a hekket, kiolvasztom, tele van vízzel, megnyomkodom, mégis tele van vízzel és kulimászra sül. Nem lehetne azzal kezdeni, hogy a fagyott halat hogyan tegyük panírozásra és sütésre alkalmas állapotba? Bocsi...

Szeretettel üdv! Ennél a receptnél a felengedett és lecsöpögtetett hal 4%-os sóoldatba lett áztatva, majd alaposan lecsöpögtettem, a legjobb lett volna konyharuhán leitatni, de arról én is megfeledkeztem, fűszeres liszt, és már sülhetett is. Hagyományos sütésnél pl. étteremben, este kivettük a halakat egy húsos ládába. Másnapra kiengedett. Hideg vízzel leöblítettük, rácson hagytuk lecsöpögni. Ezután körös-körül besóztuk, maradt a rácson, bekerült a hűtőbe, és amikor a vendég rendelte, lecsöpögettük, beleforgattuk a fűszeres lisztbe és már sütöttük is. Semmi más előkészítést vagy trükköt nem kapott. Ha "kulimászra" sül, véleményem szerint a nem elég forró olajtól lehet inkább, amikor a hal nem sül, sokkal inkább ázik az olajban. Sikeres sütést kívánok!

@ii.gondolkodo3169

@ Kedves Hargitai Úr! Nagyon szépen köszönöm a kielégítő választ. Az „előkészítés” szó kapcsán felmerül bennem, milyen sokan nem gondolunk arra, hogy az ember is mintegy elő van készítve az életre. Kb. 37 billió sejtünkben a DNS-nek nevezett genetikai információk vezérlik az összes életfunkciónkat teljes együttműködésben, és ha a hal előkészítése a feldolgozásra intelligens tevékenység, mennyivel inkább intelligens az a komplex folyamat, amely kiszolgálja a szervezeti életműködésünket. A forró olajban sütés megfelel az optimális feltételeknek, amelyben az életünk nem kulimásszerű kiszolgáltatottságban vegetál, hanem egészséges környezetben kivirul, ahogyan a hal ropogósra sül. Ennélfogva mi akadálya van annak, hogy betartsuk a halsütés fortélyait, de azon túl, ahogy a sejtjeink teljes mértékben engedelmesek a genetikai utasításoknak, mi is engedelmesek legyünk annak az irányításnak, amely egyugyanazon tőről fogan, amelynek forrása az intelligens szellem, nem pedig a végrehajtó eszköz, az unintelligens, nyers, megmunkálandó, megformálandó anyag. Az Ön jó tanácsa, a sejtekre ható program irányító ereje, és az értelműnkre ható észszerű alapelvek egyugyanazon célt szolgálnak, hogy minden a legnagyobb rendben történjék és betöltsék rendeltetésszerű funkciójukat. A tanácsait megfogadva kívánok további szívélyes, hangulatteremtő, ételkészítő videókat minden vendégül látott néző, hallgató és magát az ön közelségében otthon érző örömére.

Kedves Gondolkodó! Bíz háromszor is elolvastam az Ön válaszát, és azt kell mondjam, ilyen megközelítésben, ilyen megfogalmazásban még nem volt részem, és másnál sem láttam hasonlót! Kifejezetten köszönöm, hogy egy pillanatra megállított, és elgondolkodtatott ebben a rohanó rendszerben! Szeretettel üdvözlöm, sikeres és örömteli főzést kívánok!

• @csabaromi4661
    @csabaromi46614 жыл бұрын

15:10 baromi jól néz ki!!!!!

Köszi!!!!

• @zoltangreff1902
    @zoltangreff1902 Жыл бұрын

Tisztelt Hargitai Úr! A napokban láttam egy 1983as híradó részletet ,az egyik fővárosi piacról. Az egyik halárusnál az volt kiírva hogy szálka nélküli keszeg vagy kárász, erre nem emlékszem pontosan. ilyen volt/van? én úgy tudtam ezek szálkásak.

• Жыл бұрын

Kedves Zoltán! Ez egy piaci üzleti fogás, és tulajdonképpen ma is az a cél, hogy a sűrűn beirdalt halat úgy süssük meg, hogy a szálkái szinte eltűnjenek, ehetők legyenek, így lesz "szálkamentes"...

@zoltangreff1902

@ Köszönöm válaszát! Félreértettük egymást ,a nyers halat árusító "kofánál" volt ez kiírva😊

• Жыл бұрын

Hoppá...., akkor viszont fogalmam nincs miről lehet szó, de gondolkodom rajta.... (Hacsak az nem, hogy már eleve szakszerűen beirdalva árulják és ezért merik ráirni...)

• @barnalaszlonagy2860
    @barnalaszlonagy2860 Жыл бұрын

Köszönöm a receptet. Ezúttal szeretném meg kérdezni, hogy csak fűszeresen , csak a bőrével sütöm a halat miért tapad le a serpenyőben. Köszönöm . Nagy tisztelettel Nagy Barna

• Жыл бұрын

Kedves Barna! Sajnos ez olyan jelenség, amit nehéz kiküszöbölni. Amit tehetünk: teflon bevonatú serpenyőben sütünk. Másik megoldás, zsírpapírt teszünk a serpenyőbe (lehetőleg teflon bevonatúba), erre kerül a zsiradék és így sütjük a halat. Ha szinte megsült, már nem fog leragadni, kivehetjük alóla a sütőpapírt, és ropogósra süthetjük a hal bőrét. Szeretettel üdv!

@barnalaszlonagy2860

Köszönöm a választ. Folyamatosan nézem a feltöltéseket és sokat tanulok belőle. Köszönöm . ÜB

• Жыл бұрын

Szívből örülök, hogy így gondolja és nagyon köszönöm!

• @esztermariabelina7389
    @esztermariabelina73893 жыл бұрын

Ez 6 evőkanál liszt? Mintha több lenne... Ezekkel az arányokkal, nekem nem ilyen árnyalatú a lisztes keverékem, hanem sokkal erősebb árnyalatú...

Kedves Eszter Mária Belina! A világítás miatt megtévesztő lehet a szín, de azt javaslom, hogy akkor tegyen még hozzá 1-2 evőkanál lisztet ( úgy emlékszem, nálam ez púpozott evőkanál volt, ami kb. 15 dkg). Sikeres sütést kívánok!

@esztermariabelina7389

Nagyon szépen köszönöm, végül így tettem, és nagyon finom lett!

Szívből örülök, hogy sikerült, és köszönöm a visszajelzést! További sikeres sütés-főzést kívánok!

• @tibornagy3717
    @tibornagy3717 Жыл бұрын

A múltkor azt mondta a 20%-os ecet csak takarítani jó.... :-)

• Жыл бұрын

Így igaz, takarítani és befőzéshez. Az már más kérdés, hogy amikor nincs más kéznél, - mint az adott videó készítésénél -, akkor lehet használni, de nem ideális.