Ciklostudio | BRZINE I ZUPČANICI - rasponi, odnosi, kadenca i linija lanca!

Dobrodošli u Cikloverzum, projekat koji ima za cilj promociju i unapređenje zdravlja i edukaciju i inspiraciju u sferama biciklizma, prirode i regionalnih lokaliteta.
U današnjoj epizodi pomažemo apsolutnim početnicima da savladaju osnove kada su u pitanju brzine i zupčanici. Neki početnici sporo vrte preteške brzine rizikujući time da oštete svoja kolena, dok drugi vrte prebrzo, u prazno. Treći pogledaju ovaj snimak i smeju se prvim dvema grupama! Ako ste i vi neko ko pomera menjače nasumično, generalno nema pojma šta radi i pritom zbunjeno gleda nadole tražeći svoj lanac ovo je video za vas. Naučite šta je to idealna linija lanca kako bi vaši zupčanici i vaš lanac trajali što je moguće duže.
Razumevanje brzina i odnosa prednjih i zadnjih zupčanika je krucijalno za svaku vožnju, potogovo ako je teren brdovit. U biciklizmu se koristi pojam kadenca (broj punih obrtaja pedalom u minuti). Idealna kadenca ne postoji, ona je individualna, ali se većina slaže da ne bi trebala biti manja od 60 (jedan pun okret pedale treba biti brži od jedne sekunde), osim ako je u pitanju neki specifičan trening kada se baš cilja na nisku kadencu, čak i ispod 50 (trening snage). Većina iskusnijih biciklista tokom vožnje ili trke ima kadencu 70-90. Cilj menjanja brzina na biciklu jeste da biciklista, nezavisno od toga koji je nagib terena, uvek drži idealnu kadencu.
Muzika/Music:
KSS - Potezi
Kontakt:
👉Email: cikloverzum@gmail.com
👉Facebook: profile.php?...
👉Instagram: / cikloverzum
👉Strava / strava
Želite da pomognete kanal?
Dinarski žiro račun 325-9300600156122-30
Paypal paypal.me/cikloverzum

• @robertvencel2489
    @robertvencel24892 жыл бұрын

Super objasnjeno Ja vec dugi niz godina kao mehanicar biciklova ucim i ovjasnjavam kako treba da se vozi menja i kako stoji lanac pravilno.

• @ivanino200
    @ivanino200 Жыл бұрын

prvi put te gledam..vrlo dobro objašnjeno..sve pohvale...

• @ivanajankovic4676
    @ivanajankovic46762 жыл бұрын

Ti si početnik koji ne zna puno o brzinama, živiš u ravnici, voziš se po cesti i gradu, nemaš pojma o mehanici i u tvojem selu nema majstor za bicikl. Jedino što preostaje je kupiti jednobrzinac. Ne moraš znati ništa o brzinama, po ravnom ide i sa jednom brzinom, ide dobro po gradu i međugradski po cesti, ne kvari se puno pa ne treba majstor ili nedajbože da sam moraš nešto šarafati! Da sam u većem gradu ušao bih ja u taj lijepi hobi putem nekog servisa koji bih opteretio svojim potrebama, ali sreća pa nema... Alergičan na samostalno šarafanje (glup, lijen, nemam alat, nemam volje, to je teško u stanu). I tako lijepo vozim po ravnom i penjem se na to jedno brdo (ispustimo dušu i ja i bicikl), a usput se molim da se ništa ne pokvari. Inače, lijepo objašnjeno, ne bojim se više toliko 🙂 Ali ipak verglam single uz Burning heart koji mi svira u glavi...

• @lazarivosevic8267
    @lazarivosevic82672 жыл бұрын

JA SAM POCETNIK!

• @tradingpiecesnz
    @tradingpiecesnz2 жыл бұрын

Vrh

• @pulga961
    @pulga9612 жыл бұрын

Imam neki nepouzdani stari zadnji menjac Shimano altus sa 7 brzina, i stalno vozim na sedmoj a napred imam 3 koje menjam. Serviser mi je rekao da nije dobro stalno voziti na jednom zupcaniku, al mu kazem sta cu kad nije pouzdan, jednom sam pao jer je posle 5min promenio brzinu a ja taman ustao i zapeo da idem uzbrdo.

@cikloverzum9406

dobro,to je sigurno neki loše naštelovan sistem....sigurno ne preporučujem takvo menjanje brzina, ti bukvalno imaš samo 3 brzine....poz

• @stefanjoksimovic129
    @stefanjoksimovic1292 күн бұрын

Kako da ne vidim ovaj video ranije. Stalno vozim svoju biciklu u naj težu brzinu, napred na najveci zupčanik a nazad na najmanji. Ali procenim brdo ispred sebe i znam odakle da počnem zalet da bi izgurao na vrh brda. Ali nešto mi pukne tj cimne mi pedalu vrlo nezgodno da mogu čak i da padnem ili da povredim nogu. Nešto mi nije uredu, sumnjam na zadnji menjač brzina da ne drži lanac kako treba kad je lanac pod velikim pritiskom. Ali ne znam šta se tačno dešava

@cikloverzum9406

@@stefanjoksimovic129 ako tako voziš redovno sigurno si poremetio zadnji menjač...proveri kavez da ne ispada i proceni koliko se pomera (trebao bi vrlo malo da se pomera)

• @milannje
    @milannje Жыл бұрын

Pozdrav, kupio sam danas MTB, nista ne znam o brzinama i malo mi je zbunjujuce sad kada sam pogledao ovaj video, ne idem uzbrdo sa biciklom pa me zanima da li je dobra brzina 3x6-7 po ravnom, imam 3x9 deore menjace, nisam nikada obracao paznju na lanac pa ne znam ni da li je ukrivo ili ravno, bas sam se sada zabrinuo. Kupio sam nov bicikl jer mi je potrebna aktivnost jer sam na dijetskom rezimu, nisam upucen u biciklizam.

• @nemanjamilenkovic7677
    @nemanjamilenkovic76772 жыл бұрын

Mozete preporuciti neki bicikl za dalje puteve znaci mi vase misljenje

@cikloverzum9406

pozdrav. Treba uzeti neki touring/gravel bicikl sa malo širim gumama sa kramponima jer ne znate na kakav teren možete naići. Idite na sajt cikloberza, pa u rubrici malo oglasi označite touring bicikle i pogledajte ponudu. Treba vam nešto od tog asortimana....

@nemanjamilenkovic7677

Da da znam to i se bavim malo prodajom bicikla stavljao sam na ciklon berzi poenta je sto meni odgovara normalan volan prav i nemogu naci takav bicikl pa vidim da se vi dosta bavite time pa sam pitao hvala ...

• @postnavodi
    @postnavodi11 ай бұрын

Здраво, под којим називом се продају (ако се продају) ове лепљиве траке које штите рам од ланца?

@cikloverzum9406

Nisam video da to ima posebno da se kupi, inaće dolaze sa biciklom. Uvek možeš biti kreativan sa izolirkom...😁

@postnavodi

@@cikloverzum9406 Важи, хвала. Канал је феноменалан.

@ZyklonNBe

Mislim da je to keper traka.

• @danydany3980
    @danydany39802 жыл бұрын

Imam problem sa linijom lanca,ne znam da li je to samo do moje tacke gledanja kada sjedim na biciklu ili je stvarno problem.... Kada vozim npr naprijed u najlaksoj (2x9),a nazad u 5-6oj brzini,cini mi se da mi lanac sa sredine ka nazad izgleda iskrivljeno prema lijevo,dok mi je lanac prav kada vozim npr nazad u 3-4 brzini,a napred u najlaksoj....Nazad u lakse od pete,seste kada bi vozio to bi bila katastrofa .....jer tada mi lanac malte ne izgleda kao da vozim pod "cross chaining". Dok sam imao stari zadnji mjenjac i staru kasetu (laksi omjer) nisam imao ovakav problem (osim kada bio vozio bas na najvecoj nazad),takodje serviser mi je rekao da je taj stari mjenjac imao veliki kavez sto nije pasalo pa je stavio manji mjenjac,a omjer stare kasete mi je bio 13-26,a trenutni 12-23. Koje je vase misljenje? ukoliko sam dobro objasnio....

@cikloverzum9406

šta znači 5-6 brzini? Od manjeg ka većem ili obrnuto? Ja kad sam napred na malom lančaniku nazad sam na 4 najveća lančanika, nikad ne idem dalje. Kad sam na velikom nikad ne vozim nazad najveća 3 zupčanika (ako sam dobro objasnio) Ufotkaj pa mi pošalji negde da pogledam na šta tačno misliš

@danydany3980

@@cikloverzum9406 Ups pardon....obrnuto sam rasporedio brzine heh,mislio sam i zelio reci od veceg ka manjem zupcaniku,a ja sam to obrnuo...Uglavnom da ne razvlacim previse sa rijecima i ne ispravljam sada,mislim da ces na slikama jasno vidjeti na sta mislim.Pogotovo od pete,seste slike pa nadalje,vidi se kako se lanac kosi sve sto se vise penje na vece zupcanike.... Evo link pa se nadam da ces moci otvoriti,ako ne mognes zamolio bi te za neki kontakt gdje bi ti mogao poslati slike,jer potreban mi je savjet.Hvala :). imgur.com/a/34WSUKO

@cikloverzum9406

@@danydany3980 čini mi se da je to zato što imaš manje brzina nazad na kaseti....meni deluje da je sve ok

• @zdravkopavlovic1669
    @zdravkopavlovic16695 ай бұрын

😂

• @osmana9468
    @osmana9468 Жыл бұрын

Kako zamenjati imbus vijak za sedež bicikla

• @marjanrozman6264
    @marjanrozman62642 жыл бұрын

Jel bicikal mnogo brzi sa karbon feltnama

@cikloverzum9406

U poređenju sa nekim starim i teškim točkovima dosta je lakši pa ide bolje uzbrdo, ali ima i novijih aluminijumskih legura poput mojih točkova koji su sa keramičkim ležajevima pa su jako blizu po učinku.

• @amelhasicevic2490
    @amelhasicevic2490 Жыл бұрын

Sta je sa mtb npr. U ovih novih je 1x12 mozes pojasnit

@cikloverzum9406

pa gde imaš1x12 tu dileme nema o liniji lanca, na prenosu si na kojem moraš biti.

• @marjanrozman6264
    @marjanrozman62642 жыл бұрын

Kakvo je prestavno razmerje 52X36 spredaj Zadaj 11-30 Imam to sam pocetnik

Super za brdo! 😊

@marjanrozman6264

@@cikloverzum9406 a za po ravnom nije prelak prenos

@cikloverzum9406

@@marjanrozman6264 nije, jer da imaš 53 napred nećeš po ravnom voziti 53/11 brzinu nego verovatno 53/14... Brže od toga je 52/13 na primer, tako da ne brini.

• @pfc17rs88
    @pfc17rs88 Жыл бұрын

Ja tek sad vidim da ja bicikl ne znam voziti..hvala na objašnjenju