2009.09.18. -20. Dupla Samu, Hz GANZ motorvonat, Tirisztorka, MDmot, avagy vonatok Gyékényesen

Автокөліктер мен көлік құралдары

Kommentált, HD-re felinterpolált videó!
Ismét Gyékényes, de ezúttal kivételesen víkendezni mentünk, ez a pár perc annak a vasúti kivonata. Bár jóval túl vagyunk az ezredfordulón, de még mocorognak az MD motorvonatok, igaz olyan sok már nem volt nekik hátra. A Cirmos Szilik viszont még nagyon frissek voltak, látszik is a fényezésükön, némelyik alig pár hónapja volt új gúnyában ekkor. A dupla Samus 828-as Somogy IC mai szemmel nézve pedig igazi kuriózum. A Zágrábból és Kaproncáról átjáró GANZ motorvonat (Hz 6111) is egy igazi színfolt a videóban, hatalmas hiba hogy annak idején a MÁV nem vásárolt ezekből. A megboldogult Venezia EN pedig már csak édes ráadás. Az időpontokat a korabeli menetrendből azonosítottam be, bár néhol azért vannak erős kételyeim. :-) BecsVision 2009
SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY!!
Ezen videót már a javaslataitok alapján 1080p-be felinterpolálva tettem fel.
Amennyiben támogatnád a munkámat, illetve a régi 8mm-es némafilmek digitalizálását: www.paypal.com/paypalme/Becsk...
Winyókra és külső boxokra mindig szükség van, a videók jó minőségben és duplikáltan való tárolása iszonyat tárhelyet kíván! Ez egy ilyen bringa.
Köszönettel:
Becs

• @waltersobchak471
    @waltersobchak471Ай бұрын

A Somogy IC ekkoriban reggel és este is úgy ment, hogy hajnali 5 óra körül indult Kanizsáról, és 9 körül ért Budapestre, visszafelé pedig délután 5-kor indult, és este 9-re ért Kanizsára, az éjszakát pedig Kanizsán töltötte az 1. vagy a 2. vágányon. Hajnalban egy fél-háromnegyed órával a Kanizsa IC előtt indult Kanizsáról, délután pedig kb. fél órával utána a Déliből. Mivel a Kanizsa IC a 30-ason ment a Somogy IC a 40-esen, a jóval hosszabb út miatt a Somogynak 1 órával hosszabb volt a menetideje (a Kanizsa IC-nek ekkor még megvolt a menetrend szerinti 10-15 perces tetvészkedése Szentgyörgyön a keszthelyi Zala IC résszel). A Somogy IC-n néha (mind a) 3 szerelvény is össze volt kapcsolva, de általában 2 szerelvénnyel közlekedett. Egyszer-egyszer BVhmottal pótolták az egyik kiesett szerelvényt; biztos örültek a helyjegyet váltók az elővárosi vonatoknak :D. 2005 augusztusában próbáltam ki először a Somogy IC-t. Éppen Budapesten voltam, és úgy döntöttem, hogy nem a 16.40 körül induló Kanizsa IC-vel jövök haza, hanem direkt a Somoggyal. Képzelhetitek, mit gondolhatott rólam a Déliben a jegypénztáros, amikor hiába mondta, hogy de hiszen ott a korábban induló, és még sokkal korábban megérkező Kanizsa IC, én az 1 órával hosszabb menetidejű, és jóval drágább Somoggyal akartam menni :D. Mivel előtte soha nem utaztam BVmottal, és nem jártam a 40-esen se, ez nekem duplán izgalmas út volt, ráadásul ha már lúd, legyen kövér alapon első osztályra vettem jegyet. Dombóvárt elhagyva aztán hatalmas vihar csapott le a vonatra. Egyszer csak éreztük, hogy elmegy a légkondi, és a vonat elkezdett lassulni, majd kb. 1 km-re Kiskorpádtól a pusza közepén megálltunk. Jó sokáig várakoztunk ott, míg egy Bobó be nem vontatott minket Kiskorpádra. Ott a kalauz szólt, hogy a Gyékényesig közlekedő (Bobós) személyvonattal menjünk tovább, mert nincs áram. Mikor közöltem vele, hogy de hát én Nagykanizsára megyek, ő is hülyének nézett, mert ugye normális esetben a hosszabb menetidő miatt senki nem közlekedett Kanizsára ezzel a vonattal :D, főleg kaposváriak utaztak vele. Végül a szüleim kijöttek értem autóval gyékényesi állomásra (ami igazából Zákányban van), és így értem nagy kalandok közepette. Egyébként 2009-re már a kutya sem utazott vonattal Kanizsa és Budapest között. A menetidő ekkoriban kezdett drasztikusan romlani, míg 2002-3 körül még 2 óra 50 perc körüli menetidőkkel lehetett számolni, 2008-9-re ez már 3 óra 20-25 percre növekedett, és egyrek gyakoribbak lettek a durva késések is. A videóban látható Venezia (Goldoni) EC-k ekkor már totál Gandalf üzemmódban járkáltak (nem késtek, és korán sem jöttek soha, pont akkor jöttek, amikor akartak). Voltak olyan rutinos utazók, akik ezekre a vonatokra eleve 20-30 perccel a menetrendi indulásuk UTÁN jöttek csak ki (ez még a vonatinfó előtti időben volt, ne feledjük :D), de még így is egy csomót kellett várniuk. 2008 őszén átadták az M7-est Kanizsáig, onnantól kezdve a gyorsjáratú buszok akár 2 és fél óra alatt is meg tudták tenni az utat, ha nem volt dugó, majdnem egy órával gyorsabban, mint a vonat. Mindenki busszal utazott, néha a kanizsai buszpályaudvarról 4 tele busz indult Budapestre. Emellett az autózás is jóval gyorsabb lett, úgyhogy egyre többen kezdtek el telekocsizni is Kanizsáról. A 2000-es évek elejéig teljesen valós alternatíva volt a vonat az autóhoz képest is; ha valaki annak idején szüttyögte végig a déli partot a régi 7-esen egy pótos IFA mögött Zamárdiig, az tudja, miről beszélek (2005-ig, az első balatoni M7-es szakaszok átadásáig ez volt a helyzet). A 10 évvel ezelőtti felújítás javított ugyan az állapotokon, de Szentgyörgy és Kanizsa között továbbra is katasztrófa a pálya, a vonat konkrétan nem tudja tartani a menetidőt sem, miközben Szentgyörgyig a 41 km-t 50 perc alatt teszi meg.

@dorysTS

"Szentgyörgy és Kanizsa között továbbra is katasztrófa a pálya" - Olvasom a vágányzári híreket: Sávoly és Zalakomár között mostanában kapirgálnak valamit a nyílt vonalon.

• @wetsom
    @wetsomАй бұрын

Imádtam mikor a Somogy IC Samuval volt kiadva, kicsit úgy érezhettük, hogy a délnyugati végekre is megérkezett a modern világ. Sajnos ez is elmúlott.

• @lacziknorbert1276
    @lacziknorbert1276Ай бұрын

Régi szép idők!A jó öreg MD mot motorvonatok.Kár hogy kivonták öket a forgalomból!De a Samu élt,él és élni fog!

• @bencepetras8605
    @bencepetras8605Ай бұрын

Én 2009. 07. 19-én mentem a Somogy IC-vel a Déliből Csurgóra. Nagyon jó, hangulatos, emlékezetes utazás volt! 🙂 Pontosan indult, és 3 perccel hamarabb érkezett meg.

• @akoska
    @akoskaАй бұрын

Szép munka! Jó videó!😊

• @user-gt3by6pj1k
    @user-gt3by6pj1kАй бұрын

A '70-es években Berzencén voltam határőr, Bp.-en laktam. Ha szabiról, vagy eltávról mentem vissza, akkor annak idején még a Déliből indult du. 5 - 6 körül a Somogy-expressz, Pusztaszabolcs - Simontornya - Dombóvár - Kaposvár - Gyékényes útvonalon, volt hogy 424-es gőzössel, volt hogy Nohabbal. Gyékényesen volt csatlakozása a Nagykanizsáról érkező és Barcsig közlekedő személyhez, 375 - ös gőzössel az elején, 2 megállót mentem, Perdócmajor és Berzence. Perdócmajornál, egy kb. 3 km -es szakaszon, pár méterre volt a sinektől a határ. Emlékszem a 4 részes piros MDa motorvonatokra is, naponta talán 2 pár járt, melyek Pécs - Szombathely között közlekedtek, gyönyörűek voltak.

• @Kozlekedoguru
    @Kozlekedoguru13 күн бұрын

9:23-nál az a MD Szombathely-Pécs közott járt gyors vonatként

• @roszgyurka
    @roszgyurkaАй бұрын

pont 38 éves voltam ezen a napon...

• @Adani12345
    @Adani12345Ай бұрын

ismét egy időkapszula

• @robertnagy6125
    @robertnagy6125Ай бұрын

Mennyit utaztam én MD vonaton.Baja-Kiskunhalas,Baja -Bátaszék vonalon.

• @buszokgyorben7002
    @buszokgyorben7002Ай бұрын

szia,győrböl van esetleg valami régebbi buszos felvételed?

• @hunorpuski5765
    @hunorpuski5765Ай бұрын

Miért vonták ki az Md-ket?