Wycof - Kieżmarski Szczyt - droga granią Małego Kieżmarskiego

#tatry #kieżmarski #rakuska #rakuski #granią - zapis lipcowej próby wejścia na Kieżmarski Szczyt od Doliny Kieżmarskiej przez Zielony Staw Kieżmarski, potem czerwonym szlakiem na Rakuski przechód i dalej granią w kierunku Małego Kieżmarskiego.
Niestety prognozy się nie sprawdziły, warunki stały się trudne, mimo braku śniegu śliski teren i konieczność odwrotu stała się faktem. Zapamiętam tą drogę jako malowniczą, w towarzystwie kozic i świstaków, momentami lufiastą, mój apetyt na ten szczyt z pewnością jeszcze bardziej wzrósł mimo niepowodzenia. Polecam wszystkim przynajmniej dojście do Zielonego Stawu Kieżmarskiego i tam zerknięcie na majestatyczne ściany Małego Kieżmara, Durny czy Kołowy Szczyt, na prawdę robią wrażenie.
Jeszcze małe sprostowanie - w filmie cały czas powtarzam, że patrzymy na Kieżmarski podczas gdy był to Mały Kieżmarski i chyba ten skrót myślowy zbytnio wprowadza w błąd.

• @katarzynanowak5901
    @katarzynanowak59015 ай бұрын

Rozwaga to podstawa. Brawo

• @mirosawgrabiec8520
    @mirosawgrabiec85209 күн бұрын

Dobra decyzja . Góry poczekają a życie jest tu tylko jedno. To nie żaden wstyd. Ja też się wycofuję gdy zgubię ścieżkę lub gdy pogoda się psuje. Jest to rozsądna decyzja choć zawsze nie łatwa gdy już się dużo przejdzie a do szczytu niedaleko. Szacun 👍👍👍🤝👏🙂

@ostrowgore

@@mirosawgrabiec8520 w zeszłym tygodniu chyba właśnie na tej drodze zginął turysta bo zabłądził we mgle i wbił się w trudny teren Małego Kieżmara. Moi towarzysze mają sarkastyczne poczucie humoru i ze względu na dobrą znajomość pozwalają sobie na prowokacje ale upokajam nie jestem im dłużny żadnego żarciku 😆 Wrzucam takie filmiki z wycofów żeby nie kreować złudnego poczucia, że wszędzie można wejść jak tylko się tego pragnie. Ta droga jest bardzo długa i wyczerpująca, w filmie nie ma tego fragmentu jak koledzy odpłynęli w samochodzie jak bobasy. Ja to na powrocie maszerując już zasypiałem tak zmęczony byłem. Równisz przesyłam słowa uznania za wsparcoe decyzji. Zawsze bezpiecznych powrotów.

@mirosawgrabiec8520

Tak zgadza się zginął turysta jak schodził z kieżmarskiego i spadł. Masz rację. Ludzie są młodzi to wiadomo że adrenalina buzuje w nich , sam taki byłem i chodziłem w góry żeby zaliczać a teraz chodzę żeby zdobywać i nasycam się tą przyrodą i tymi widokami i też na własne potrzeby nagrywam sobie z każdego przejścia filmik. Pozdrawiam i czekam na następne fajne filmiki 👍👍👍🤝👏🙂

• @MSzlak24
    @MSzlak24Ай бұрын

Wędrówki po górskich szlakach to wyzwanie, które testuje Twoją wytrzymałość. Jednak nagroda za pokonanie trudności jest nieporównywalna z niczym innym :)

• @Podazaj_Szlakiem
    @Podazaj_Szlakiem Жыл бұрын

Bardzo dobra decyzja, nie ma co ryzykować 😊 następnym razem się uda 😉

@ostrowgore

biorąc pod uwagę ostatnie doniesienia o ewaukacji różnej maści taterników ze szczytów to chyba jednak dobra decyzja 😅 na pewno spróbuję przy lepszej pogodzie, choć tym razem też miało być słonecznie. dzięki i pozdrawiam

@Podazaj_Szlakiem

@@ostrowgore niestety z tą pogodą już tak jest w górach :) ostatnio tak mieliśmy ze Śnieżką. Miało być ładnie, a już na Kopie było totalne mleko, a na szczycie ulewa 🤷‍♀️ również pozdrawiamy ☺️

• @KamilSerafin
    @KamilSerafin11 ай бұрын

No miałem okazje wycofać się z Wami. Pozdrawiam

@ostrowgore

ja stosuję dwie zasady: 1. lepiej pożyć dłużej niż krócej 2. prawdziwą porażką nie jest wycof ale wzywanie ratowników 😅 ale jest co wspominać. pozdro i do zobaczenia gdzieś na szlaku.

• @ostrowgore
    @ostrowgore Жыл бұрын

może ktoś już szedł tą granią na Kieżmarski i mógłby coś dodać, jakieś wskazówki... porażka boli i już się planuje następne podejście do tematu 😉

@tomaszstawiarski6111

My szliśmy granią przez Małego Kieżmara, ale magistralą od Skalnatego Plesa na Rakuską Czubę. Trzymaliśmy się cały czas blisko grani lekko po stronie Dol. Huncowskiej, raczej bez większych trudności. Potem kiedy grań stanęła dęba odbijało się lekko do lewej i wchodziło jakby na taką półkę trawiastą, a ponad nią była taka ścianka/płyta z kilkoma chwytami i niewielkimi stopniami i to był najtrudniejszy moment. Może za I, I+. Można ją zrobić na wprost jak my lub próbować całkiem z prawej strony. Powyżej niej już było łatwo 0+, po prostu średnio stromym zboczem z głazami na Małego Kieżmara. Dalej zejście na przełecz między Kieżmarami i ścieżka na Kieżmarski. Kierowaliśmy się przewodnikiem A. Marcisza. Na Twoim filmie szczerze mówiąc nie wiem w którym miejscu się zatrzymaliście, trudno mi to rozpoznać w tej mgle 😅.

Pewnie to było gdzieś w rejonie Kieżmarskiej Kopy, czyli chwilę przed tym kluczowym miejscem i wejściem w masyw M. Kieżmara.

@ostrowgore

dokładnie, jak to opisłasełeś ominęliśmy z lewej tą skałę stającą dęba, przeszliśmy lufiastą przełączkę (widać na filmie)i dalej już tego nie ma na filmie ja zatrzymałem się na trawiastej połce. jeszcze trochę wszedłem z pomocą czekana, ale czekan to było jedyne oparcie, bo trawa mokra i to mocno mnie zniechęciło, tzn. miałem w oczach schodzenie po tych trawkach. Ale z tego co pamiętam to bliżej grani były chwytne skały i o wiele pewniej tam się wracało niż po trawkach. Dzięki za info. Będę probować jeszcze raz. Może pogoda lepiej dopisze i będzie coś wiecej widać, bo ciężko było ocenić ale wg wysokościomerza mieliśmy do zrobienia 300m w pionie. Pozdrawiam

@krzysztofzubek8365

Droga prosta z trudnościami 0+. Pochodzisz trochę po Tatrach to bez problemu to przejdziesz👍👍👍