Veličina rama (drumskog) bicikla

www.bikegremlin.net/
"Stack" i "reach" - efektivna veličina rama bicikla:
bicikl.bikegremlin.com/6065/s...
Podešavanje udobnog položaja na biciklu:
bicikl.bikegremlin.com/3153/p...
Minimalna dužina šticne unutar cevi sedišta:
bicikl.bikegremlin.com/3509/m...
Spisak mojih sajtova:
www.bikegremlin.com/pocetna/
Spisak svih BikeGremlin KZread snimaka, složen po temama:
bicikl.bikegremlin.com/youtube/
Spisak svih BikeGremlin snimaka na engleskom, složen po temama:
bike.bikegremlin.com/youtube/
Kamera: Gox, beli vrač :)
id: 0197

• @BikeGremlinRS
    @BikeGremlinRS7 ай бұрын

Za sva pitanja i komentare, koristite BikeGremlin forum (KZread loše barata sa komentarima): www.bikegremlin.net/

• @romanbozic5297
    @romanbozic52972 жыл бұрын

Bravo,dobro si to povedao !

• @VLDDACIC
    @VLDDACIC2 жыл бұрын

Konačno neko objasnio :)

• @MrHardcoreBS
    @MrHardcoreBS2 жыл бұрын

Svaka čast na ovom conentu ,Ja bas tražim cestovni bicikl,javljao sam se vec na jednom videu za compagnolo,. A bas sam mjerio i vertikalnu i horizontalnu cijev po 50cm (M )2 bicikla i odgovara mi,i podudara se sa ovim iz videa sto se tice pregleda kod volana. I 25km sam prešao i dosta komforno osjećao sam se. Btw. Dal bi mogao javiti se na fb pp u vezi bicikla za jedan savet. Veliki pozdrav.

@BikeGremlinRS

Ako nije nešto osetljivo/poverljivo/privatno, najbolje na 2bike.rs forumu, ili na sajtu: bicikl.bikegremlin.com/consulting/

• @mistergg631
    @mistergg6312 жыл бұрын

Tesko se na jutjubu moze naci korisniji snimak koji uopste nije predug za gledanje, na bilo koju temu koju izaberes...

• @thesupermuzika7728
    @thesupermuzika772811 ай бұрын

Hvala majstore za video i objašnjenje! Meni najbolje odgovara ram-a bicikla kada je horizontalna cijev 58 ili 61 cm.. Imam u ponudi za kupit jedan dobar njemački bicikl koji ima horizontalnu cijev 58 cm... Mene zanima može li se nabaviti i postaviti cijev ona kao L profil za sic sedlo.. To sam vidio kod jednog dečka da ima takav L profil za sedlo sa izvodom prema natrag pa mi se to čini odlično rješenje ako je RAM kratak... Da li ti možda znaš gdje se može nabaviti takva cijev za sedlo kao L profil?

@BikeGremlinRS

Postoje šticne sa većim i manjim "offset-om." Nisam video baš u obliku L profila doduše. Na žalost, to najčešće nije rešenje za kratak ram, pošto se položaj sedla podešava u odnosu na pogon (odnosno pedale) i nije dobro kada je sedlo previše ka nazad u odnosu na pogon. Relja

• @el_guapo87
    @el_guapo872 жыл бұрын

Sta mislis o gravel biciklima, da li su oni zapravo mtb-ovi iz 90-ih sa dropbarom, ili drumasi sa sirim gumama ?

@BikeGremlinRS

Savremeni gravel bicikli se mogu opisati ovako: "Za off-road kakav vozi 99% ljudi, performanse MTB-ova iz 90ih (bez suspenzije) su sasvim prihvatljive. Ali drumski korman je prijatniji za vožnju po takvom terenu, jer omogućava promene položaja vožnje. Naravno, nabacićemo disk kočnice, jer to je sad moderno. I reklamirati & prodavati to kao nešto potpuno novo i drugačije." Po meni je geometrija ramova tih bicikala puno više zdravorazumska za rekreativnu vožnju, u odnosu na geometriju ramova drumaša. Glavna zamerka mi je što mnogi nemaju prihvat za montiranje pak-tregera, a i što 99% modela dolazi sa disk kočnicama. Prednosti i mane disk kočnica: bicikl.bikegremlin.com/4259/prednosti-i-mane-disk-kocnica-za-bicikl-u-odnosu-na-obicne/

@el_guapo87

@@BikeGremlinRS Slazem se, imam mtb iz 90ih pa cu od njega da probam da napravim gravela.

• @duskovv
    @duskovv8 ай бұрын

Poštovani dobio sam na poklon Polar Helix L a ja sam visok 193 mogu li pomeranjem volana i sica napraviti pravu razmeru za komotnu vožnju ili da tražim da kupim polovni ram XL ili XXL? Hvala

@BikeGremlinRS

Pozdrav, Za sva pitanja i savete koristite BikeGremlin forum: www.bikegremlin.net/threads/kako-se-registrovati-i-postaviti-pitanje-komentar-na-bikegremlin-forumu.25/ Relja

• @fanjogrf
    @fanjogrf2 жыл бұрын

Pratim snimke poodavno, rispekt za sve, skoro kliknuh i subscribe i tek sad mi se uključila lampica odakle si mi (čini mi se) poznat - SWOS? 🙃

Da. :)

@fanjogrf

@@BikeGremlinRS Hahaha, 1000 godina je prošlo, iznenadio sam se da uopšte pamtim :) Ja sam bio iz Bgd ekipe, mislim da smo se sreli na prvom WST-u, možda i na drugom, nemam pojma... Guraj samo, druže, svaka ti čast za sve ovo.

• @shonesymike4773
    @shonesymike47732 жыл бұрын

Класичан, мало повијен на горе, волан је пун погодак за овај рам.... То би ишло као метак и управљање би било много лакше и сигурније.

• @GT-sc5sk
    @GT-sc5sk Жыл бұрын

Izvini ali sam standardni stack & reach na današnjim oblicima i geometrijama frejmova ne pije uvijek vodu jer u taj proračun ne ide volan niti lula, a i gledanje tj da li vidiš prednju nablu isto nije adekvatno jer ono ovisno od pokretljivosti, istezljivosti i dužini gornjeg dijela tijela te poziciji vozača , pogotovo ako mnogi vozači ganjaju aero poziciju će svakako vidjeti nablu U biti dužina noge je pouzdana kao osnovni orijentir proračuna za dijamanski frame , kad kažem orijentir i dalje znaci ne tacno jer treba pronaći balans između duzine lule , i visine volana. E sad kod gravela, enndurance frejmova opet ce varirati velicina od proizvodjaca do proizvodjaca ...u biti prije kupovine ja bi preporucio odlazak kod bajkfitera, pa probavanje bickla u bar dvije velicine..a da se razumijemo, sa vremenom ce se i sama pozicija mijenjati..pa ce trebati vise lula, pomjeranje sjedista, mozda drzac sjedista bez offseta itd

@BikeGremlinRS

Značaj dimenzija "stack" i "reach" je što u najvećoj meri definišu tačke važne za položaj na biciklu. Tačno je da postoje različite dužine & oblici lula i kormana, ali kad čovek zna koji stack i reach odgovaraju, zna i za koliku dužinu lule i slično. Drugim rečima, ako mi treba lula dužine 15 cm za određeni reach, onda neću reći da taj reach meni odgovara. Isto važi i za reach koji traži nestandardno kratku lulu (sa svim manama tog ekstrema). Slična analogija važi i za visinu, odnosno "stack." Uz opasku da ono što je dobro, solidno, "drži vodu" - pošto voda svugde nađe put i teško ju je zadržati. A vodu pije svako. :)

@GT-sc5sk

@@BikeGremlinRS mi ovdje govorimo o izboru veličine bicikla za početnike a oni nemogu znati koju veličinu trebaju a pogotovo koji s&r, i treba pojasniti da stack & reach ne uzima u obzir ni lulu ni volan, ona se mjeri do centra BB do headseta, a sva ljudska tijela su individualalna, i kad se uzme u obzir različite geometrije frejmova onda sam s&r nije pouzdan jer usporedba različitih tipa bajkova endurance vs gravel vs cyclocross vs aero na principu znam koji mi s&r odgovara na biciklu X , idem tražim iste brojke će dovesti do greške tj različitih veličina jer geometrija nije ista, još ako sve tome doda ugao sjedište cijevi, ofset sjedišta , veličina i ugao lulle , volan onda se može reci da s&r , kao i dužina noge su samo osnovni orijentiri i nikako pouzdani faktori, još ako se nalaziš između dvije veličine, ili recimo noge su duže ili kraće na osnovu gornjeg dijela tijela nego standardo ..E onda to postaje već ozbiljniji projekt u kojem mnogi prave greške

@BikeGremlinRS

I za iskusne i za početnike nema jednoznačnijeg, uporedivijeg parametra za "pasovanje" bicikla od "stack" i "reach." Sve drugo je puno paušalnije. Sad, da li biciklista zna koji stack i reach treba tražiti - to je drugi problem. Naravno da je idealno kad se može uraditi profesionalni fitting pre kupovine. Po mogućnosti uz probnu vožnju. Ko to ne može, jedno od rešenja je da se probaju pozajmljeni bicikli i utvrdi optimalan stack i reach, pre kupovine. Posle se na osnovu toga mogu upoređivati i tražiti bicikli. Velika većina ljudi se oslanja na dužinu cevi sedla na ramu, što je izuzetno neprecizno, upravo zbog različitih geometrija ramova. Tako da to o čemu pričaš ima smisla ako je reč o dužini sedalne cevi, ali ne ako pričamo o stack i reach. Edit: I da, naravno da optimalan stack i reach nije isti (čak i za istog biciklistu) kada se traži TT-aero bicikl, kao kada se traži city bajs sa uspravnim položajem sedenja.

@GT-sc5sk

@@BikeGremlinRS znaci razumijemo se , samo se ne shvatamo :) paušalnost i jeste najbitnija jer nijedno tijelo nije isto,pogotovo ako se uzme u obzir da odnos s vs r definira agresivnost pozicije sjedenja , a s&r nikad nemogu da se prenesu 1:1 za različite tipove bicikla..to je problematika paušalnog uzimanja s&r kao osnovice..naravno da je ono sto ti dajem za pravo donekle pomoć pri orijentaciji , kao i dužina noge , ruku, trupa ali i nije sama po sebi tacna ili dovoljna sa se odredi stvarna idealna veličina bicikla

@BikeGremlinRS

Deluje mi da ne pričamo o istim stvarima. Sve u svemu, čim nađem precizniji, ili/i univerzalniji metod od "stack" i "reach," napraviću članak/video.

• @dzamburu21
    @dzamburu212 жыл бұрын

Hm pratim te i slusam.Imam drugara koji ima servis i coveku je uzeo za buzire i sajle 5800 din za neki krs koji mozda toliko i vredi.Jadan covek samo sto se nije rasplakao.Na capriolu koji vozim u zadnje 2 godine sam zamenio zadnji tocak, pogon,patronu i racnu,lanac,prednji menjac koji sam narucio preko neta za moj model bicikla iz fabrike.Ispostavilo se da je pogresan pa sam kupio jos jedan.Posle zadnje popravke su mi rekli da mi je kriv pogon i da mi ima lufta u zadnjem tocku koji su presli mozda po 300 kilometara i zato ima problem sa menjenjem brzina.A da ne pricam da delova uopste nema.Izbor u Srbiji je sto se tice bicikla jadan.Zamisli kupis neki polovan bicikl za 600 jura i posle godinu dana moras da das jos toliko za novu grupu i majstora pod uslovom da nadjes delove.Besan sam na sve majstore za bicikle ovog sveta :)

@BikeGremlinRS

Pisao sam na tu temu u ovom članku: bicikl.bikegremlin.com/4131/polovni-jeftini-bicikli-iz-nemacke/ Novi ispravni delovi koštaju koliko koštaju, nevezano za nabavnu cenu bicikla. Isto važi i za ruke majstora. Doduše, bicikli više klase, skuplji, obično imaju i puno skuplje lance, kasete, ručice menjača, ali mnogi delovi poput kvalitetnih guma, bužira i slično koštaju isto i za bicikl od 50 i za bicikl od 5000 evra. Sebi biram delove koji su robusni, dugotrajni i pouzdani, a od takvih biram najjeftinije. :) U tom smislu, ako se uzmu delovi pristojnog kvaliteta i sve dobro podesi, jeftin Capriolo bicikl može biti praktično nov, kao da je i puno više klase pri tom. Imam neki MTB iz 1996. godine na kojem sam gotovo sve izmenjao kvalitetnim delovima u međuvremenu i vozi se još uvek - ide fenomenalno, lepo menja brzine i odlično koči. Slično smo, uz stotinak evra investicije, uradili sa koleginim Capriolo Level 9.0 bajsom. Vozi se za sve novce, i po gradu, i po Fruškoj, a čo'ek je relativno visok i mišićav, nije da ne "maltretira" bicikl. Na primer, sad, iz prve ruke, najsvežije: Na ovaj ram sa videa pakujem frikcione ručice menjača i kasetu sa "svega" 7 brzina, uz kineski pogon (za 15 evra) čiji kvalitet ćemo videti - da li sam bacio pare (sviđa mi se što su čelični lančanici, nadam se da će dugo trajati). :) Ako pogon ne bude valjao, ne gine mi neki tripl Shimano od 30ak evra, uz zamenu menjača za pristojan tripl menjač (još oko 20 evra - trenutno koristim neki stari dubl koji sam već imao "viška"). Ram i svi delovi su oko 500 evra, s tim da sam kvalitetan korman i gume dobio na poklon - to bi izašlo još oko 100 evra. :) Najveći problem je vreme i strpljenje potrebno da se svi delovi napecaju, što kod nas, što po inostranstvima, zbog loše ponude. Od sklopljenih drumskih bicikala, čak i višestruko skuplji nemaju izbor komponenata da su robusne i jeftine za održavanje, tako da mislim da će se trud isplatiti (ako mi ne ukradu bajs u prvih godinu-dve :) ). Sve u svemu, situacija je teška. Kao što nema dobrog auta za hiljadu evra, tako je teško naći dobar bicikl za 200 evra, koliko većina ljudi može sebi priuštiti sa našim platama. ...Srećom pa barem ne plaćam majstora, a uglavnom ne radi loše. :)

• @rockrollking9997
    @rockrollking9997 Жыл бұрын

Kaze mi lik sto prodaje bajs da je visina bicikle 40,a preka 55(ne znam sta mu to znaci preka),a moja visina je oko metar80..Zbunjen sam sad,da li mi odgovara?

@BikeGremlinRS

Prodavci često ne znaju šta mere i šta prodaju - ili gore. Najbolje je probati bicikl. O veličini rama: bicikl.bikegremlin.com/12948/najbolji-drumski-bicikl-kupovina/#4.0 O merenju i upoređivanju veličina ramova: bicikl.bikegremlin.com/6065/stack-i-reach-efektivna-velicina-rama-bicikla/

@rockrollking9997

@@BikeGremlinRS hvala..ne mogu ga probati,jer je sa oglasa..