Tajemnicza literacka BARCELONA: Zwiedzanie śladem Gaudiego i Zafona

Zwiedzanie Barcelony. Ale nieco inaczej. Powrót do Barcelony był osobliwy. To ostatnie miejsce jakie zobaczyliśmy przed ogólnoświatową kwarantanną. Zaledwie 2 tygodnie po naszych literackich i architektonicznych spacerach po mieście - miasto Gaudiego i Zafona obumarło na długi czas. Dziś pokazujemy Wam materiał z tych odwiedzin. Ania była w BCN po raz pierwszy. Ja, drugi. Ciekawe miejsca w Barcelonie literackim szlakiem Zafona i architektonicznym Gaudiego. Zapraszamy.
Kupując naszą książkę, WSPIERASZ nas ► gdziewyjechac.pl/podrozujlepiej/
Kupując nasze książki, wspierasz naszą pracę ► gdziewyjechac.pl/sklep
Zobacz naszego bloga ► gdziewyjechac.pl/
Nasz FACEBOOK ► / gdziewyjechac
INSTAGRAM ► / wedrownemotyle
A z tego linka rezerwując nocleg, również wspierasz nasz kanał: www.booking.com/index.pl.html...
Zdjęcia, scenariusz: Marcin Nowak
Montaż: Bartek Pudełko / b.pudelko
Podziękowania: Barcelona Tourisme
Muzyka: ArtList

Koniecznie dajcie znać, który fragment miasta lub naszej opowieści o mieście najbardziej Was zaskoczył. Udanego seansu! :) I prosimy o reakcje dla wparcia zasięgu :) pzdr. Ania i Marcin

@anonimanonimowy9240

Barcelona jest piękna

@tourspla

Dzien dobry, dodam, ze fontanna na Placa Real nie zostala zaprojektowana przez Gaudiego. Pozdrawiam

Nie Giuel a Guell, dom w ktorym zamieszkal Gaudí w 1906 roku to dom muzeum. W tych dwoch bajkowych domkach miala sie znalezc strozowka i administracja osiedla.

• @paulinamojsak2341
    @paulinamojsak23412 ай бұрын

Oglądałam wiele przewodników po Barcelonie, wasz naprawdę mnie urzekł ✨

• @SzaloneWalizki
    @SzaloneWalizki4 жыл бұрын

Zafonem kupiliście mnie. Najlepszy pisarz kataloński, spec od kompozycji szkatułkowej. Brawo. Super odcinek.

• @norgeelsker
    @norgeelsker4 жыл бұрын

Fantastyczna wędrówka po niesamowitych dziełach Gaudiego ,piękne niebanalne ujęcia .:)

• @tvszkola101
    @tvszkola1012 жыл бұрын

Pięknie to nagraliście. Wkrótce sam wybieram się do Barcelony. Bardzo mnie zainspirowaliscie.

• @walizkaiaparat5263
    @walizkaiaparat52634 жыл бұрын

Jak zawsze świetny odcinek. W Barcelonie byłam raz dawno temu i jej nie doceniłam jeszcze. Teraz chętnie bym wróciła i zwiedzała zupełnie inaczej.

• @grzegorzjnk
    @grzegorzjnk2 жыл бұрын

Wasz styl kręcenia (kadry, kolory, ruch) sprawia naprawdę dużą przyjemność (a narracja świetnie to dopełnia):).

• @gabrielapagiela3810
    @gabrielapagiela38104 жыл бұрын

Pięknie przedstawiliście Barcelonę. Aż chce się to wszystko zobaczyć na własne oczy. Architekt, już ś.p. Stanisław Niemczyk pochodził z mojego miasta Czechowic-Dziedzic.

• @Mereczonthego
    @Mereczonthego4 жыл бұрын

Zawsze mnie kręciły te klimaty a Gaudi fascynował, ale jakoś jeszcze nie dotarłam do Barcelony. Dzięki za piękny reportaż 😍

• @Kwiatek3232
    @Kwiatek32324 жыл бұрын

Uwielbiam Was! Jestem ślubnym fotografem i tylko fotografem ale gdybym kręcił jeszcze ślubne filmy to napewno poznalibyśmy się osobiście poprzez wspólne warsztaty video z Wami w roli głównej oczywiście 😉

• @dankazor7642
    @dankazor76423 жыл бұрын

Łapka w górę dziękujemy i oglądamy

• @dsfsdgist
    @dsfsdgist4 жыл бұрын

Fajnie posłuchać z innej perspektywy z miejsc, w których się było. Wspomnienia nabierają znów kolorów :)

• @doktormalinowski9671
    @doktormalinowski9671 Жыл бұрын

Cześć. Dziękuję za kolejny świetny odcinek ☺ ☺ 💪 💪 💪 💪

• @mateuszmaslanka5324
    @mateuszmaslanka53244 жыл бұрын

Jak zwykle niesamowite... I kolejny raz chce mnie sie wracac do Barcelony dzieki Wam 🤗

• @jerzykryszczynski4892
    @jerzykryszczynski48923 жыл бұрын

Dziękujemy serdecznie za kolejny super odcinek i podróż razem z Wami Dziękujemy serdecznie za piękne chwile . Pozdrawiam serdecznie z Chicago 🇵🇱🌞🇵🇱🏝🇵🇱

• @anna-kk8ls
    @anna-kk8ls Жыл бұрын

Świetny film ✨👌🙂Pozdrawiam Serdecznie 😍

• @szyszkaszyszka426
    @szyszkaszyszka4264 жыл бұрын

Pięknie pokazane moje ulubione miasto oraz nawiązanie do super książki, którą przeczytałam 3 razy. Bardzo dziękuję za ten filmik ❤❤❤

• @anja2374
    @anja23742 жыл бұрын

Dziękuję Wam za piękną, filmową wizytówkę Sagrada Família. Byłam w Barcelonie 20 lat temu i jak przez mgłę pamiętam ten piękny kościół. Pozdrawiam!

• @jacek7335
    @jacek73354 жыл бұрын

Trudno wybrać! Jak zawsze wspaniała praca .dziękuję!

• @hubertszczepaniak9536
    @hubertszczepaniak95364 жыл бұрын

W Barcelonie do tej pory spędziłem tylko 1 dzień, podczas którego Park Guell zrobił największe wrażenie (również jeszcze załapałem się na darmową wejściówkę), ale Barcelona kryje w sobie duużo więcej. Przez ten 1 dzień zafascynowałem się do tego stopnia, że postanowiłem wybrać tam uczelnię, na którą wybieram się w kolejnym semestrze w ramach Erasmusa. Mam nadzieję, że Hiszpanie do września poradzą sobie z lockdown'em (nie wyobrażam sobie ich spędzających wakacje w domach) i poznam miasto jeszcze dokładniej, niż to się Wam udało ;) Dzięki za świetny materiał.

• @katarzynatrojan3063
    @katarzynatrojan30634 жыл бұрын

Dzięki Państwa nagraniu i linkowi przesłanemu od koleżanki:) wróciłam do Barcelony po dwóch latach. Super! Warto było przeczytać Cień wiatru przed wyjazdem. Nas też doprowadził wtedy do np. Santa Maria del Mar. Raz jeszcze dziękuję!

• @KOLEJ22DrogaPrzygody
    @KOLEJ22DrogaPrzygody4 жыл бұрын

Witam zawsze piękno

• @krzysztofskril
    @krzysztofskril4 жыл бұрын

Dzięki za super film."Cień wiatru" czy "Katedra w Barcelonie" to znakomite książki. Już myślałem że udacie się na ul.Tibidabo do rezydencji Państwa Aldaya . Pozdrawiam serdecznie :)

• @petemitchell1532
    @petemitchell15324 жыл бұрын

Witajcie znowu. Miło zobaczyć znowu Wasz materiał, jak zwykle bardzo zajmujący i inspirujący. Kto wie, czy z powodu epidemii, Hiszpania nie będzie jakimś zastępstwem dalszych wypraw. Powodzenia i proszę o więcej i częściej

• @KamperManiak
    @KamperManiak4 жыл бұрын

Cudownie pokazaliście Barcelonę, dzięki za ten vlog💚

• @Iwsounds
    @Iwsounds4 жыл бұрын

Kolejna "perełka" wśród Waszej twórczości :) Ja nie byłam w Barcelonie i nie bardzo znam się na architekturze, ale i tak bardzo interesujący odcinek i wszystko jak zawsze pięknie ukazane :) Fajnie było popatrzeć na świat sprzed pandemii, taki jeszcze nieświadomy co go czeka... a z drugiej strony człowiek już tak się zdążył przyzwyczaić do ostatnio panującej "mody", że dziwnie było patrzeć na ludzi bez maseczek ;P

Dziękujemy, po raz kolejny. Aż dziwne, że nie wiemy jak odpisać z imienia ;)

@Iwsounds

@ Przy takiej liczbie widzów łatwo zapomnieć, więc chętnie przypomnę - Iwona :) Chociaż a propos liczby widzów to uważam, że zdecydowanie zasługujecie na większe zainteresowanie, więc życzę, aby liczba subskrybentów i miłośników Waszego kanału wzrastała nieustannie w "zastraszającym" tempie ;) Serdecznie pozdrawiam :)

• @dawidn91
    @dawidn914 жыл бұрын

Miałem przyjemność być raz w Barcelonie i jest to zdecydowanie wyjątkowe miasto. Film bardzo interesujący, świetnie zmontowany :) Dobrą pracę wykonujecie, Pozdrawiam :)

• @ryszardbanasik7101
    @ryszardbanasik71014 жыл бұрын

W Barcelonie byłem dawno temu bo w 2010 r , byłem zachwycony pomimo bardzo krótkiego pobytu 2 dni trudno by wszystko zwiedzić. Dlatego takie reportaże są dla mnie cenne bo można ze spokojem zwiedzić Barcelonę z ciekawym opisem.

Dzięki, mamy wrażenie, że ten pomysł to dobry pomysł na Barcelonę "na drugi raz". Pierwszy można zaplanować śladem klasyków. Innych też niż Gaudi

• @kasia775
    @kasia7754 жыл бұрын

Dziękuję Wam za tą podróż☺Byliśmy w Barcelonie na przełomie lutego i marca 2020, więc "rzutem na taśmę" udało nam się zwiedzić to niezwykłe miasto.Ale Wasz film uzupełnił naszą wiedzę, za co dziękujemy.To miasto miało otworzyć naszą podróżniczą przygodę, a na nieokreślony czas będzie musiało nas nasycić.To dzięki Waszej książce powstał plan przyszłych podróży, które trzeba odłożyć na spokojniejsze czasy. Duże brawo dla Was za świetny vlog i za pracę, którą wkładacie w blog i kanał YT👏

Kasiu dzięki, możliwe, że się minęliśmy, bo my też wpadliśmy do BCN w pierwszym tyg marca

@kasia775

@ my 3.03.2020 wróciliśmy, ale tak jak mówicie, to co w Hiszpanii zaczęło się potem dziać, nas zmroziło.

• @danutanicalek4112
    @danutanicalek41124 жыл бұрын

Cmentarz zapomnianych ksiazek. To mnie zaskoczylo, pierwszy raz slysze. Swietnie opowiadacie, wtracajac rozne ciekawostki, o ktorych nie wiemy. Zaskoczyly mnie tez ksiazki w hotelu, bo w rodzinnych hotelikach spotkalam 🌏🏰🚇Wlasciwie ten architek, caly czas czyms zaskakuje. 🌁🌇🐲🌆⛪❤

• @aangelkaa
    @aangelkaa4 жыл бұрын

Jaki piekny jakosciowo zrobiony film :)

• @martaradomek1958
    @martaradomek19583 жыл бұрын

byłam rok przed Wami w lutym 2019 z przyjaciółką też 3 dni i też głównie szlakiem Gaudiego i po części Zafona. My głównie pieszo i autobusami miejskimi po mieście plus knajpki ale tylko na kawę by już zaoszczedzić. Wejścia do Sagrady i Casa Batlo oraz Casa Mila, któe odwiedziłyśmy na tyle drogie więc trzeba było trochę zacisnąć pasa. Niemniej wrażenie nieziemskie twórczości Gaudiego

• @maestro4236
    @maestro4236 Жыл бұрын

Co tak mało komentarzy ☹️ Napiszę coś od czapy dla zasięgów. 👍 Jak mam chwilę, to nadrabiam Wasze produkcje. Moja historia to 2020 urlop z rodziną Alicante, Calpe Diem ❤ i okolice. Na dzień przed wylotem do Polski zakazali lotów. Burdel na lotnisku z lotami i przesiadkami spowodował, że nie czekając na "pomoc" rządową zdecydowałem, że najbezpieczniej będzie wracać do kraju samochodem z wypożyczalni. Na temat wirusa nie będę się tu w komentarzu wypowiadać. Do samolotem, powrót samochodem to była mimo tamtej sytuacji niesamowita przygoda. Superprodukcja, świetny montaż i zachwycająco pokazana Barcelona. Te Wasze podróże śladami są mega ciekawe. Pozdrawiam

• @arandomki
    @arandomki4 жыл бұрын

Piękne miasto 👍😊

• @martaradomek1958
    @martaradomek19583 жыл бұрын

sala koncertowa i akwarium nie było nam dane jak i Tibidabo...w 3 dni to i tak sporo miejsc i Wy i my dzięki za Wasz film ;)

• @beti8786
    @beti87864 жыл бұрын

Byłam 2 razy w Barcelonie, tego roku planuję zwiedzić Walencję i Alicante.

• @radekstu
    @radekstu3 жыл бұрын

Ojoj tyle nazw własnych to nigdy nie przekręciliście! :) No, ale kataloński łatwy nie jest. Dzięki tak czy siak za ten wirtualny powrót do najlepszego miasta w Europie! :)

nie ma najmniejszych szans by nie nie przekręcić przy tylu materiałów wideo w drodze. Ale to wiesz już :)

• @mariasternik9176
    @mariasternik91762 жыл бұрын

🌹🌹🌹❤️

• @jagna4953
    @jagna49533 жыл бұрын

Ten film powinien być pokazywany jako automat-prezentacja w nowych super telewizorach ;P

• @anna66581
    @anna665813 жыл бұрын

Budowle Gaudiego nadały niespotykanego charakteru Barcelonie ,dzięki temu jest jedyna taka na świecie ,której nikt nie odtworzy ,gdyż Wenecję Odtworzono w krajach Arabskich ... :)

• @bartekr.6610
    @bartekr.66104 жыл бұрын

Barcelona to piękne miasto. Ale w tym filmie nie jest "inna" Barcelona, tylko najpopularniejsze w niej miejsca, odwiedzane przez turystów w pierwszych dniach wizyty.

Myślimy, że nie ma tu większości najpopularniejszych miejsc, celowo je pominęliśmy. Podróż literackim szlakiem to pomysł chyba dla największych koneserów miasta. Dla nas pdoróże literackie to jednak nieco "inne" podróże niż klasyczne

@derhamcohomology

@ Ja odwiedzałem głównie najpopularniejsze, bo chciałem zobaczyć wszystkie obowiązkowe miejscówki, i byłem właśnie w tych wszystkich miejscach, które pokazujecie xD Co jest popularniejszego od Casa Batllo, Casa Mila, Parku Güell, Sagrady, Bari Gotic?

@@derhamcohomology Masa różnych rzeczy, które celowo pominęliśmy tym razem. Rzeczywiście te kamienice zaliczają się też do miejsc popularnych, choć Palau Guell odwiedzany jest dużo rzadziej od tych dwóch przy Rambli. ale np. Casa Vincent czy sala Palau de la Musica są często pomijane. Podobnie jak Palau Reial, dużo mniej znany Plac Reial od placu katalońskiego placyk a do placyku San Felipe Nero dociera mało ludzi bardzo. W tej inności nie chodzi o miejsca tylko chodzi o sposób zwiedzania. Śladem literackim poszukując miejsc z książki czy biograficznym wzdłuż twórczości jednego człowieka. to jest ta "inność" :)

• @piotrsowa1699
    @piotrsowa16993 жыл бұрын

Fajnie, My na jesieni 2019 "uciekliśmy" przed rosnącymi protestami, a w końcu zamieszkami. kzread.info/dash/bejne/nYyA07uim9mYfrw.html

• @tombolo3
    @tombolo32 жыл бұрын

Czym nagrywaliście materiał?

GH5

• @wojciechwasa6697
    @wojciechwasa66974 жыл бұрын

Zastanawiam się ile czasu zają montaż...

• @travelpl66
    @travelpl664 жыл бұрын

super. fajnie tu u was. daję like i suba. zapraszam do odwiedzenia mojego kanału.

• @ww-so1bj
    @ww-so1bj4 жыл бұрын

Obniżyłbym głośność muzyki o 10%. Wtedy mniej by się wybijała w stosunku do narracji :)

• @francesc5827
    @francesc58272 жыл бұрын

Moim zdaniem nazwa tej kawiarni to nie będzie Quatro Cats ponieważ jest ona w Hiszpanii ale także i w Kataloni gdzie językiem urzędowym jest kataloński więc nie Quatro a „Quatra Cats”

Wierzymy na słowo!

@francesc5827

@ przepraszam mała edycja nie Quatra tylko Quatre bo to się odmienia, a pełna nazwa to „Els Quatre Gats”

• @PoznajKrajTV
    @PoznajKrajTV4 жыл бұрын

Lepiej wrzucać krótsze filmy ale częściej :) algorytmy YT bardziej promują wtedy

• @user-wg7mu3mb3x
    @user-wg7mu3mb3x11 ай бұрын

Spodobały mi się Wasze produkcje, ale jako pasjonatka secesji jestem zawiedziona. Przez cały odcinek opisujecie zabytki secesyjne i ich detale jako modernistyczne. Modernizm to epoka następująca po secesji - to nie to samo. Wiele osób, które dopiero uczą się jak czytać architekturę mogliscie wprowadzić w błąd. Szkoda, bo film fajnie nagrany. Gaudi to jeden z czołowych przedstawicieli secesji, która jest tak specyficzna i wyrazista, że nie można jej pomylić z żadną inną epoką. Tak w wielkim skrócie: Secesja jest żywa, barwna, różnorodna, a modernizm prosty i surowy. Pozdrawiam, Marta.

• 11 ай бұрын

Dzień dobry. Ponieważ specyfika katalońskiego modernizmu jest zupełnie inna niż prosty podział secesja art deco modernizm na świecie. Secesja w rzeczywistosci barcelońskiej zwłaszcza gaudiowska jest nazywana modernizmem (hiszpanie nazywają ją "Modernisme". Modernizm katalońskiego, którego ciekawych przykładem jest Casa Musica Catalana narodził się już w XIX podczas gdy modernizm klasyczny, funkcjonalizm zapoczątkowała dopiero szkoła bauhausu wiele lat później. Też mamy to w odcinku z Weimaru. Akurat nakrecilismy dwa filmy dokumentalne o architekturze. M.in. jeden z Gaudim w tle. To ciekawa katalońska specyfika. Podobnie jest w Walencji

@user-wg7mu3mb3x

@ Dziękuję za odpowiedź :) Hiszpanie stosują nazwę Modernisme, Niemcy - Jugendstil, Anglicy i Francuzi natomiast Art Nouveau. W Polsce, mimo odmiennych określeń w różnych krajach, stosuje się nazwę Secesja (jeśli chodzi o architekturę). Rzeczywiście w Hiszpanii nazywają secesję "Modernisme", architekturę secesyjną "arquitectura modernista". Natomiast architekturę modernistyczną nazywają "arquitectura moderna". Architektura, która pełna jest falujących linii, ornamentyki inspirowanej roślinami, generalnie przyrodą, barwnymi witrażami z grą światła - w modernizmie tego nie ma. Pozdrawiam serdecznie.