Scrumbie de Marea Neagră pe tablă și Lacherda(scrumbie marinată) ...retetă lipovenească.

• @ZsoltMolnar-ht5no
    @ZsoltMolnar-ht5no4 ай бұрын

Bună seara Silviu ! Foarte fain este rețeta de scrumbia marinată .Mulțumim pentru rețetă . Ținem legătura

• @carmencornelia7787
    @carmencornelia77874 ай бұрын

BUNĂ DIMINEAȚA, super rețetă ❤

• @valusuvalusu5727
    @valusuvalusu57274 ай бұрын

Pestele meu preferat, mulțumesc pentru reteta! 😘😘😘

• @valeriaradu1126
    @valeriaradu11264 ай бұрын

Arata fffffbine ne bucuram pt fiecare reteta care o postati Sanatate Doamne Ajuta💋❤💋❤💋🎉

• @zgriptorul
    @zgriptorul4 ай бұрын

Ai mare dreptate! Doamnele respective suferă de lipsă cronică de atenție, iar activitatea lor pe KZread este exclusiv lucrativă. Ca de altfel a multor alte personaje din mediul online. Unul dintre motivele pentru care apreciez acest canal! Dezinteresul financiar. Felicitări și spor pe mai departe! 👍🏻

• @lauraichim7590
    @lauraichim75904 ай бұрын

Delicios ❤❤❤ Doamne ajută și ținem legătura Silviu 🎉

• @magda3370
    @magda33704 ай бұрын

Arata intr-un mare fel! 👍

• @mariaion6830
    @mariaion68304 ай бұрын

Salutare Silviu. Foarte buna scrumbia.Am preparat mai mult scrumbie de Dunare.. Reteta de marinata o cunosc de la o prietena lipoveanca din Sarichioi. Se poate marina si altfel de este de balta.Multumesc frumos pentru tot ceea ce ne transmiti. La revedere si tinem legatura! 🤗👏👍

• @user-yn4xq8wk2d
    @user-yn4xq8wk2d4 ай бұрын

Vai ce bn arata scrumbiile si mie ami place f mult pestele de orce fel super reteta! 🙏🙏🙏

@vicentiualecsandrescu

*îmi *orice

• @tonistoian1480
    @tonistoian14804 ай бұрын

😋😋😋😋😋😋SALUTARI DE LA FIRENZE BOSS!!!! Super buna.Eu sunt de la Turnu-Severin si pestele e numarul unu.Te salut si la mai multe retete.TINEM LEGATURA

• @cookingwithmimmo

Buna dimineata

• @danielatita5263
    @danielatita52634 ай бұрын

Nu am vazut emisiunea dar, cred ca stiu cine sint 😂. Eu te urmaresc cu mare drag din Italia si apia astept reteta de maine. Apropo...pot sa condivid aceasta reteta de crumbie?😊 Pofta buna si tinem legatura

• @corinacaloianu4260
    @corinacaloianu42604 ай бұрын

Super scrumbia 🎉🎉

• @ninatudor2610
    @ninatudor26104 ай бұрын

👍👍👍👍👍

• @nicolaemarian7009
    @nicolaemarian70094 ай бұрын

....Chiar dacâ LACHERDA este denumitâ de lipoveni (ucraineni din zona Deltei Dunârii) ca fiind scrumbia de mare preparatâ la borcan, definiția corectâ pentru LACHERDÂ este cu totul alta,.....conform DEX-ului LACHERDA= Pâlâmidâ (mai mare de 2 kig.) , care dupâ sârare și afumare este conservatâ in ulei.....Altâ definiție DEX ; LACHERDA= Pește marin de mârime medie, culoare albastu inchis pe partea dorsalâ, cu dinți de râpitor, ...Pâlâmida se pescuia in zona Sulina, unde incâ din anii ”50 când funcționa o fabricâ de conserve....Exista in anii ”50 - ”60 conserve cu pâlâmidâ in sos tomat, in magazinele Alimentara....Dacâ mi-aduc aminte, o conservâ costa cca 5 lei (la valoarea de atunci) ....Din pâcate de ani buni , acest soi de pește PÂLÂMIDA (LACHERDA) a dispârut detoritâ pescuitului intensiv....Datoritâ dispariției multor soiuri de pește de Dunâre , s-a desființat și fabrica de pește, singura unitate unde locuitorii din Sulina aveau un loc de muncâ....Deci Lacherda este sinonimul Pâlâmidei....Cei din Jurilovca din ultimii 40 de ani, nu mai cunosc multe specii de pești , iar rețetele lor de preparare nu sunt cele mai corecte, fațâ de rețetele celor din zona Sulina, de-acum 70 - 100 de ani, rețete omologate de Industria de preparare a peștilor din România....Nu tot ce ai aflat de la lipovenii de-acum este corect!...Conservarea pestilor (nu numai scrumbia) la borcan cu legume, este o rețetâ veche de peste o sutâ de ani , folositâ in zona Dobrogei !...Nu ai cultura necesarâ sâ stii istoria corectâ a preparârii pestilor din aceastâ zonâ a țârii!... ...P.S. - Mulți lipoveni de ”ieri” și de ”azi” sunt analfabeți....”Biblioteca” satelor lor, este cârciuma....”Cartea” lor preferatâ este....VODCA !...In anii ”50 mulți lipoveni au venit in C-ta sâ caute de muncâ, ca muncitori necalificați....In pauza de masâ, zilnic nu mâncau pâna nu terminau o sticlâ de spirt medicinal (cel albastru, 250ml.) , apoi mâncau....Nu știi nimic Silviu despre viața lipovenilor !...

@danvelea

Eu zic sa ieși in piața publica, îmbrăcat în pielea goală si cu ,, mâinile in buzunar”, tovarășe protestatar

• @fevrodragus2295
    @fevrodragus22954 ай бұрын

Bună seara! Felicitări! Va urmăresc cu mare drag! Rețete deosebite . Am văzut și pisoii, am văzut și peștii! Ff frumos! Cum rezista peștii peste iarnă!?

• @margaretauiheli4960
    @margaretauiheli49604 ай бұрын

👍👍👍😇😍🤗

• @legio930
    @legio9304 ай бұрын

Salutare, Silviu! Ai grijă mare cu cele 2 coconete... Poate se aliază si te dau in judecată, nu te văd deloc bine intre două...😂😂😂

@rdcalator6845

Între două nu îl plouă 😂.

• @florinluca7163
    @florinluca71634 ай бұрын

E o întreagă dilemă cu scrumbia asta. Unii îi spun scrumbie de Dunăre în preajma Floriilor, pentru că urcă pe Dunăre să își depună icrele, in restul anului este scrumbie de Marea Neagră. Nu există decât o singură scrumbie, de Marea Neagră, cea de Dunăre nu există.

• @ramonas.5410
    @ramonas.54104 ай бұрын

Bună, Silviu! Rețetă e superbă, ca de obicei! 💛🤗 Am auzit și eu puțin despre scandalul dintre cele două vloggere culinare. Cea care a început a dat dovadă de răutate. Nu există rețetă privată pe youtube, nu are cum. E normal ca ceva să fie gătit și de alții. Așa e și în alte țări. Hahaha, nu are 20 și ceva de ani. Poate se referea la 20 de ani de exp culinară? 😁 Am văzut pe net ca J are 37 ani, deși pare de 50 și un pic, iar cealaltă are 56 ani. Clar e vorba de invidia celei cu mai puțini urmăritori 290k versus 2.9 mil sau ceva de genul… Să ai o săptămână foarte bună, Silviu! 🌷

• @ioanmateinan3331
    @ioanmateinan33314 ай бұрын

Bună Silviu!!! Suuuper scrumbia pe placa 👍👍👍👍 Apropo ți-am copiat citeva rețete și dacă vrei sa ne "certam" te aștept cu mare drag la Cluj-Napoca la o palinca și un păstrăv de aici din Apuseni !!! O seară faina !!!🤗🤗🤗

• @SA-he5ej
    @SA-he5ej4 ай бұрын

15:55 Ahh.... vestita plita de la Tohanita, de pe care fugeau micii... Ce vremuri...

• @titinestian6673
    @titinestian66734 ай бұрын

👍👍👍👍👍👍👍👍🤚🤚🤚🤚😊😊😊😊

• @user-mw1eq7uf3m
    @user-mw1eq7uf3m4 ай бұрын

deci am dat comanda plita fonta,,,sapt.asta merg in piata peste Obor,sper sa gasesc scrumbie.abia astept,,voi face si marinata si pe fonta ,,,asa,,dupa retetele tale ca-s foarte bune,,lasam doamnele cu retetele lor sa se balaceasca in public intru "cinstea" lor.de cand cu scandalul nici nu le mai urmaresc.tu fii consecvent si vei avea rasplata in timp.Pace ,sanatate!

@rdcalator68454 ай бұрын

Nu vreau sa par un om rau, dar ai dreptate cu cele doua gospodine 😁.Sa stii că rețetele tale sunt WoW.

• @laurentiucristianstefan918
    @laurentiucristianstefan9184 ай бұрын

Salut Silviu, azi am fost la Balcic si am trecut pe la Ariciu, mâncare foarte buna si servire ireproșabilă, iar maine ajung in Constanța și vreau sa cumpăr câteva scrumbii, imi poți spune de unde. Mulțumesc

• @catalin.bordea
    @catalin.bordea4 ай бұрын

Lesin de pofta in timp ce eu imi fac mazare 🤣🤣❤❤

• @user-yn4xq8wk2d
    @user-yn4xq8wk2d4 ай бұрын

Buna dimineata d-mnu Silviu, si la noi la maramures la Sighet ie rece si anorat,da am vazut si ieu cum sau certat destul de rau!

@vicentiualecsandrescu

*dl *este *înnorat *eu

• @crydan73
    @crydan733 ай бұрын

Salutare. Am cumpărat si eu scrumbie si mi s a spus ulterior ca este hering si ca am fost păcălit. Este acelasi lucru scrumbie de marea neagră si hering? Stiu ca sunt pesti diferiți...

• @otilbarcu478
    @otilbarcu4784 ай бұрын

asa sunt si la dunare,am un prieten care prinde si imi aduce,cum urca pe dunare,spor in toate domul silviusemnul ca e gata marinatura e cand devine alba

• @Constantin02
    @Constantin024 ай бұрын

Scrumbia de dunare este scrumbia din marea neagra ce coboara pe dunare pentru a depune icrele iar apoi se intoarce in marea neagra. Nu sunt doua specii diferite.

• @paularon7200
    @paularon72004 ай бұрын

De ce razi de altii?....lasa i in pace....vezi de canalul tau.....pe tine cand te judeca cineva nu ti convine.....

• @CostelRadu-lh9il
    @CostelRadu-lh9il4 ай бұрын

nu te inteleg de ce nu iti iei un caine sau doi de paza..foarte buna scrumbia..buna si sanatoasa

• @CatalinV
    @CatalinV4 ай бұрын

#ţinemlegãtura

• @claudiumarosan007
    @claudiumarosan0074 ай бұрын

Salut Silviu! Apreciez mult retetele tale, esti meticulos în toate detaliile, si oferi o baza de date complexa! Cât despre scandalul dintre doamnele J&L, cred ca e un subiect pueril, la fel ca și personajele în sine, daca nu oferă un conținut mai diversificat, cred ca vor dispărea în curând...

• @Cocolino59
    @Cocolino594 ай бұрын

Marinată cu oțet,prea mult oțet...eu pun vin,și o bag puțin la cuptor pentru consum rapid

• @armandogavare2853
    @armandogavare28534 ай бұрын

cind te apuci sa faci si coi la gratar ca s-au mai inmultit

@rdcalator68454 ай бұрын

Scrumbie, așa da! Am mâncat scrumbie afumata la o taverna din Grecia 😁, am dat 20 de euro pentru un deget de scrumbie afumata. Ținem legătura!

@Valeria-tq3gy

Astea sunt prețurile ka ei foamea a devenit o fiță greu de săturat in Grecia

• @maxdesignro
    @maxdesignro2 ай бұрын

🤔 e departe marea da miine musai ceva peste la tabla ...🍷( mor dupa un zargan)

• @corinacaloianu4260
    @corinacaloianu42604 ай бұрын

Cum ar spune Marian advengers "asa ceva"😂sa iti fure reteta 😅

• @yulya30
    @yulya304 ай бұрын

🤣🤣🤣Chiar sambata am luat scrumbie de la pascarie

• @nairda5000
    @nairda50004 ай бұрын

Foame mare de bani la unele persoane care posteaza informatiile pentru publicul larg...tinem legatura!

• @uxyvlog
    @uxyvlog4 ай бұрын

MI-ai furat reteta de scrumbie te dau in judecata 😀😀😀😀😀😀😀😀

• @gabigabi5670
    @gabigabi56704 ай бұрын

Buna ziua, persoana despre care vorbiti este Jamila si are 37 ani. Va urmaresc fiecare postare. Multumim frumos.❤

@simonapersefona9302

Si Laura Laurentiu. Despre cele doua e vorba.

@lucicatomescu9740

@@simonapersefona9302nu sint OK comentariile😒😒

@elenavasilescu1383

Se cearta pe bani, nu pe glorie. Jamillei i-au fost demonetizate niste clipuri pe youtube din cauza ca a fost reclamata de Laura, din cate stiu eu.

@luciamateipopescu9965

Adevărat nu sunt OK comentariile la modul ăsta, doamnele respective au avut o experiența nefericită, care după părerea mea se putea rezolva amiabil, dar sunt amândouă bine pregatite, au muncit mult să își facă un nume în lumea on-line și nu cred ca Silviu abia acum a auzit de ele mai ales ca este pasionat de bucătărie.@@lucicatomescu9740

@Valeria-tq3gy

​@@simonapersefona9302a castigat laura

• @Valeria-tq3gy
    @Valeria-tq3gy4 ай бұрын

La ora aceasta târzie in noapte mananc scrumbie de faptul că este foarte bună nu mă dezic

• @costelbahnasu5800
    @costelbahnasu58004 ай бұрын

Pai nu-i aceiasi scrumbie care urca pe Dunare ? Poate ma lamureste si pe mine cineva .

@dangeorgescu8120

Specii diferite

@iulicutza27

Ba da, scrumbia este un peste de apa sarata care urca pe Dunare sa-si depuna icrele! Procesul prin care trece de la apa sarata la cea dulce, aduce scrumbia intr-o stare foarte benefica consumului!

• @sorinbonea1968
    @sorinbonea19684 ай бұрын

Duuuuumneeeezeeeeuuuuuleeeeee,ce preturi sunt alea?????😮😮😮......Fac calculul în lire sterline și ma ia amețeala!!!.....Eu iau de la supermarket somon afumat cu 3,5£ cam 250 de grame!.....File de cod 2£ de 250g!.....Este adevărat,este la "folie"......Dar scrumbia sa coste aproape 9£ kilogramul îmi pare INCREDIBIL!.....SCRUMBIA!......Mi-e milă de tine,Românie.....

@elenavasilescu1383

Pai Romania nu are iesire la ocean

@sorinbonea1968

@@elenavasilescu1383 este scrumbie de Marea Neagră.....

@elenavasilescu1383

@@sorinbonea1968 Probabil ca nu e asa de numeroasa ca somonul in ocean. Au fost ani de zile cand nu se mai pescuiau stavrizi, de exemplu, se imputinasera drastic.

Eu nici nu am stiut pana azi ca exista scrumbie de Marea Neagra, am mancat numai scrumbie de Dunăre, banuiesc ca nu este un pește comun.

@sorinbonea1968

@@elenavasilescu1383 oricum ar fi,prețul îmi pare EXAGERAT pt nivelul de trai din România.....Eu am plecat de mulți ani din România,sunt stabilit în UK.....Mâncarea,AICI,este mai ieftină decât în România!!!.....TVA-ul este 0 la TOT ce înseamnă MÂNCARE!.....Nici nu putem compara puterea de cumpărare,aici salariul MINIM este de 10,20£ pe oră(sper sa nu greșesc,eu sunt taximetrist,nu am salariu)!.....Deci un om ce muncește 8 ore pe zi(repet,salariul MINIM....) câștiga 81,60£ pe zi.....La un curs de 6 lei/£ înseamnă cam 490 de lei.....Va spun sincer,eu nu cheltui mai mult de 250 de lire sterline pe lună pt hrană(asta înseamnă cam o zi și jumătate,poate două dacă sunt puturos🤣🤣🤣🤣🤣 de muncă).....Este adevărat,eu gătesc,îmi place,nu obișnuiesc sa iau masa în oraș😊.....Nu îmi place bucătăria lor,nu are niciun gust!😊.....Am 56 de ani,sunt constănțean,îmi aduc aminte că peștele era "mâncarea saracului".....Îmi amintesc,ca prin vis,cum se vindeau guvizii pe "sfoară" cu 10 lei(din aia "comuniști")😊.....

• @laurentiubuzoianu6919
    @laurentiubuzoianu69194 ай бұрын

Probleme cu imaginea ❤

• @florentinbelciug5874
    @florentinbelciug58744 ай бұрын

Nu înțeleg de ce sunt prețuri atât de mari la pește...... Marea Neagra.....este acolo.....Delta, în apropiere.....

• @esteracolisar9915
    @esteracolisar99154 ай бұрын

Ele nu au cistigat .Avocatii da

• @albundy9918
    @albundy99184 ай бұрын

Fiindca e femeie aia probabil a facut ce fac majoritatea femeilor cand vine vorba de varsta lor si a mintit spunand ca are 20 si ceva, ea avand pe la 45 si aratand de 50 si ceva de ani. Acuma vad ca razi de ele ca se simt invidiate, urmarite etc dar tu declari ca iti decalezi videoclipurile pentru ca te simti urmarit de dis de dimineata prin navodari, constanta 😮. Nu-i nimic rau in a avea videoclipuri pregatite din timp desi erai printre singurii youtuberi care postau in aceeasi zi si-mi placea asta, dar motivul e cam 🙄. Si nu-mi place ca in ultima vreme nu prea mai vrei sa gusti cat de cat ceva la sfarsit din mancarea preparata, era mult mai frumos asa decat sa ne uitam la un film cum fac toti bucatarii unii profesionisti pe youtube. Treaba ta dar s-ar putea sa-ti afecteze vizualizarile, sunt si persoane ca mine care nu vor doar sa vizualizeze niste retete pe youtube si atat. Pe astia s-ar putea sa-i pierzi incet-incet in timp.

@rdcalator68454 ай бұрын

Problemele doamnelor se cheamă frustrare 😂

• @valimatei9
    @valimatei9Ай бұрын

An papiote e de vis ! Sare piper un strop ulei o felie de lamaie infasurat in hartie de copt 20 25 minute la cuptor!

• @iulicutza27
    @iulicutza274 ай бұрын

Reteta veche lipoveneasca presupune pastrarea la sare o zi si o noapte, iar otetul e in proportie de 1:4, cu boabe de piper, foi de dafin si multa ceapa! E buna de mancat dupa vreo 3 zile! E prea mult otet in reteta ta!

• @eugengigea735
    @eugengigea7354 ай бұрын

Silviu fără sa fiu cârcotași, dar normal ar fi sa spui "un pahar cu vin, nu un pahar de vin." Rețetă este demna de a fi făcută, iar scrumbia este un peste benefic organismului. Zile frumoase îți doresc! 21:50

@simonazamfir650

Cârcotaș, nu cârcotași.

@ramonas.5410

Este corect și pahar de vin, atât în română, cat și în engleză. Ambele forme acceptate.

@dangeorgescu8120

Ai ținut morțiș sa te faci de cacao.....

• @iuliancam
    @iuliancam4 ай бұрын

N are niciuna din protagonistele scandalului 25 de ani...Una are 37 si una 49. E bine sa informam corect .

• @ovidiuduta9558
    @ovidiuduta95584 ай бұрын

Te cam lăfăi.😅 Scrumbia se face pe tepușă cel mai bine.

• @maxdesignro
    @maxdesignro2 ай бұрын

din pacate ridicolul si circul vinde in media ....