Erdélyi Anzix - 3. rész: A bámulatos Bucsecs-fennsík (4K)

Csatlakozz a Bazsi Túrák Közösséghez!
/ httpswww.youtube.comch...
Kövess Facebook-on!
/ bazsi-t%c3%bar%c3%a1k-...
#bucsecs #omu #kárpátok
00:00 Bevezető
02:58 Transzbucsecs út (útfelvétel)
04:49 Besszarábia
54:44 Úton a Caraiman-kereszt felé
01:02:16 Caraiman-kereszt
01:07:44 Panorámaút a szédítő mélység fölött
01:21:26 Jön a véget nem érő vihar...
01:24:53 Nézd meg a térképet!

00:00 Bevezető 02:58 Transzbucsecs út (útfelvétel) 04:49 Besszarábia 08:27 Érkezés a Bucsecs-fennsíkra 11:15 Indul a túra! 14:43 Kárpátok, Bucsecs 17:31 Felvonó, balkáni hangulat 21:33 Vénasszonyok 23:27 Szfinx 26:51 Úton az Omu-csúcs felé 48:57 Omu-csúcs 54:44 Úton a Caraiman-kereszt felé 01:02:16 Caraiman-kereszt 01:07:44 Panorámaút a szédítő mélység fölött 01:21:26 Jön a véget nem érő vihar... 01:24:53 Nézd meg a térképet!

@balazskiss985

cső drusza jó a video vágod hogy a hegyek egykor épületek voltak (burg/berg) kzread.info/dash/bejne/m4SYp5dredyfmdo.html

• @Szisza3641
    @Szisza36416 ай бұрын

Valóban csodálatos a kilátás és mélyreható érzések töltenek el, valahányszor itt járunk.Évente 2-3 szor is .Marosvásárhelyiek lévén, nekünk elég könnyen elérhető helyek. A Bucegi hgys.rengeteg lehetőséget nyújt túrázásra, kiapadhatatlan forrása a szépségnek .Sosem tudom megunni a hegyek lélegzetelállító szépségét. A ,,vénasszonyokat" kőgombáknak is nevezik errefele ! További élménydús túrát kívánok önnek és sok szép filmet mutasson a követőinek❤

• 6 ай бұрын

Köszönöm szépen! Ha tehetném, én is rendszeresen felkeresném a környéket, mert nekem is a szívem csücske! :)

• @gaborfeher741
    @gaborfeher7412 жыл бұрын

Csodálatos, gyönyörű, nincsenek rá szavak, köszi a vizuális élményt. Nekem, mint tériszonyosnak még a TV elött ülve is izzadt a tenyerem. Biztos ledermedtem volna és se előre, se hátra

Örülök, ha tetszett! Én is rettegek már a létra 3. fokán is, de valahogy a természetes magasságok máshogy hatnak rám. Azt szoktam mondani, hogy szelektív tériszony. :D

• @bernadettkarvalicsne7050
    @bernadettkarvalicsne70502 жыл бұрын

Vègre jò hosszù videòk imàdtam mind ;)

Nagyon örülök neki! Lesz még hosszabb epizód is, ha jól számolom. :)

• @magdolnasandor9589
    @magdolnasandor9589 Жыл бұрын

Csodás kihívásokkal tele merész látványos túrák. Sok erőt és szerencsét kívánok a továbbiakban is.💖💖

• @laszlonepaprika6411
    @laszlonepaprika6411 Жыл бұрын

A Caraiman-csúcs a Bucsecs-hegység része. A közelében található a Caraiman-menedékház. A hegy felismerhető a tetején lévő keresztről. Magasság: 2 384 m 2012 ben volt szerencsém felmenni oda két mankóval. Annak közelében láttam medvét és a leírhatatlan szépségű havasi gyopárt. Életem legszebb túrája volt.

• @torzsa72
    @torzsa722 жыл бұрын

Szuper Bazsi !!

• @zsuzsakiss9042
    @zsuzsakiss9042 Жыл бұрын

"Ősi románokkal " meg volt a napi egészség karbantartó nevetésem , köszi .

Örülök neki! :D

• @ildikoegyed6039
    @ildikoegyed6039 Жыл бұрын

Köszönöm szépen ez a téma nagyon érdekes és érdekel

• @thehatterhiker
    @thehatterhiker2 жыл бұрын

Wow!🤯Egészen beleszédültem a látványba...erre tényleg nincsenek szavak! Az Omu csúcstól visszafelé valami hihetetlenül pazar az a panorámával körülölelt szirtösvény! 😍Adrenalin level 💯! 🙌🔥

• @bsa8374
    @bsa83742 жыл бұрын

Hatalmas élmény volt, nagyszerűen átadja minden epizód a túrázás feelingjét.Köszönöm!

Nagyon örülök, ha "átmegy"! :)

• @bahonmm
    @bahonmm2 жыл бұрын

Tényleg bámulatos, jó volt nézni!

@esztersandor2876

Igen bámulatos jó volt nézni! De hallgatni? Csak a Bábelek ig tudtam... Utánna befogtam a pofáját.

@bahonmm

@@esztersandor2876 Szerintem kimondottan jóláll Bazsinak, hogy sejpít! Szeretem hallgatni is.

• @atacelvonalon
    @atacelvonalon2 жыл бұрын

Köszi Bazsi a feltöltést.

• @juditbl366

Köszönöm szépen!

• @gaborkovacs6528
    @gaborkovacs65282 жыл бұрын

Bazsi! Ez nagyon állat volt! Cobrancó,és Balázs egyenrangú szupersrácai!

Köszönöm! :)

• @rekamihaly734
    @rekamihaly7342 жыл бұрын

Erdélyi vagyok, de a szfinx történetet most hallottam először! Hangosan felnevettem! :)) Köszi

Nagyon örülök, ha tetszett! :)

• @jozsefvanyi5286
    @jozsefvanyi52862 жыл бұрын

Aztakurvaaa... :) Már csak ezért az egy részért érdemes volt felírtakozni a csatornádra! :)

Köszönöm és üdv a fedélzeten! :)

@lujzakovacs1875

Csodálatos, gyönyörű, káprázatos, elragadó és más szép magyar szót lehetne az alantas k..., b... helyett használni, nem illik ebbe a filmbe a ronda dolog, amit sokan sajnos már észre sem vesznek, úgy használják. Ez is környezetszennyezés. A túrázó filmes, szimpatikus, okos ember, gondolom megérti amit írok és talán kerülni fogja ezután ezeket a szavakat. Örültem a filmnek!

@jozsefvanyi5286

@@lujzakovacs1875 Hát... 300 méter magas sziklafal tetején billegve egyszerűen életidegen az illemre figyelni. Amikor remeg a lábad az adrenalintól, akkor EZ a látvány EZT váltja ki az emberből.

@lujzakovacs1875

Szerintem ez nem illem kérdése, hanem rossz szokás, akárcsak az általánosítás, mert nem minden emberből ezt váltja ki. Van olyan néző, akinek ez tetszik és van olyan is, aki itt kikapcsolja és megnézi máshol a durvaság miatt. Ezek a fenséges élmények szerintem szép szavakat érdemelnek, vagy csöndet. A trágárságot utólag ki lehet vágni, sípszó, stb. :-).

• Жыл бұрын

@@lujzakovacs1875 Kedves Lujza! Köszönöm az észrevételt! Mindazonáltal ez egy személyes vlog, közel 200 videóval és ennél is több helyszínnel. Bőven találni a videók között olyat, ahol virágnyelven mesélek az adott helyről, de én jobb szeretném meghagyni magamnak a lehetőséget, hogy ha éppen kikívánkozik belőlem egy b+, akkor azt a filmben is benne hagyjam, mivel így önazonos a dolog. És pont ez a jó a KZread-ban, hogy mindenki azt néz, amit csak akar. Akinek nem ez kell, mehet máshova. 🙂

• @etelkafejes5055
    @etelkafejes5055 Жыл бұрын

Tavaly megrekedtünk 1500 méteren, nem jutottunk fel a szfinxhez. Hála érte, hogy "veled mehettem." Átéltem az egészet, mintha tényleg ott mentem volna. Nagy élmény volt.

• @Muphet74
    @Muphet742 жыл бұрын

Ha ilyen a “fokozottan védett terület” a románoknak ,akkor milyen lehet az ami nem védett!!! Persze ez a video minőségéből semmit sem vesz el! Ez is nagyon faja lett!…Hajrá🥾😎

Köszönöm szépen! Sajnos lesz még néhány igen szomorú látvány a következő epizódokban... DE! Mellette még sok-sok király hely is! :)

• @gabrielladaku8243
    @gabrielladaku82432 жыл бұрын

Jééézus atyaúúúristen 😱, én a kanapé szélét markolásztam, annyira izgultam érted.😂

• 9 ай бұрын

Szia! Először is: tetszenek a videók, irigyellek, hogy nincs tériszonyod :-) Külön jó, hogy járatlanabb helyeket, erdőket is filmezel. Egy apró észrevétel, nem leszólás: néha érdemes mellőzni a széles látószögöt, mert nem ad vissza mindent, főleg a távoli / közeli felvételeknél. Persze sok helyen kiváló, és nehéz is sok holmit cipelni, főleg, hogy sokat gyalogtúrázol. (Tisztelet! :-) ) Nagyon szeretem én is ezt a vidéket, eddig a Szigethegységben és Gyimes "majdnem moldvai" részén, ami már a a Tarkő hg., - Bálványospatakán / Törökpatakán töltöttem több időt, utóbbi helyre emeletes ndk-s vonattal érkeztünk, estfele, hóban, ugyanígy haza, hajnalban, elképesztő élmény! Az ottani Aranyos hágó után picit más a világ - de csodás. Nyersebb, de ugyanúgy vendégszerető. Másik téma, Zamolxe / Zalmoxis / Zamolx. Tudom, hogy nem túl ismert nálunk, a románság egy része a dák kontinuitás (.......) miatt tekinti afféle ősnek. Teljesen más nép volt. Géto-dákok, a trákok feltehető rokonai, a nyugati szkíta kapcsolat se kizárható. A trákok a mai Bulgária területén éltek, géták, dákok részben a Déli-Kárpátokban. Nos, Zamolxe igen érdekes téma, istennek és embernek is tekintették, sok analógiája volt Jézussal - párszáz évvel korábban. Eltűnt egy barlangban, elvileg meghalt, harmadnapon feltámadott. Elvileg Püthagorasz kortársa volt, aki elvitte magával délebbre (ezt nem a román történetírás mondja, hanem a korabeli.) Sajna mi keveset tudunk róla, a történelemben nem oktatták anno, legfeljebb a rómaiakat, nagyhatalmakat, de a mi környezetünket meg alig... A mai románság viszonya teljesen más Zamolxéhez, "más töri", tudjuk, viszont volt egy kiváló világhírű vallástörténész / filozófusuk: Mircea Eliade. Na ő írt róla egy könyvet (ahogy a sámánságról, sok másról is, stb.) Sajnos magyarul máig nincs kiadva, angolul rákeresel, megleled. Barcaságról pedig még annyi, hogy ott van a "Hétfalu", az is egy csángó vidék, ha a néprajz / történelem érdekel, rengeteg anyag elérhető Róluk pár kereséssel, ebookok, cikkek pdf-ben. Vannak viták, hogy a Madéfalvi veszedelem után elszármazott székelyek ők is, vagy esetleg jóval régebben ott élő magyarok, akár a moldvai csángók egyik fele, akiket tényleg nem éeintett a nyelvújítás. Üdv: Ádám / jāgarin

Szia! Köszi a plusz infókat! Hétfalut ismerem, egyszer meg is szálltunk egy ottani csángó családnál. Az állandó széles látószög sajnos velejárója annak, ha csak egy gopro-t cipelsz, de azóta már fejlődött a felszerelés. :)

@ szia, igen, írtam is, hogy teljesen érthető! :-) A tériszonyommal végig se mernék olyan helyen menni, ahol Te tetted, legfeljebb rögzített kamerával. Inkább a Ponor-rétről (voltam ott párszor, igazi csoda) készült filmednél kevésbé hozza át a nagylátószög a hely erejét, de ettől még kiváló, és örömmel nézem a filmjeid :-)

• @kakadufej
    @kakadufej2 жыл бұрын

Üdv, nagyon jók a videoid. 😉 Azért a sziklafal melletti ösvény durva lehetett egy kézzel. 😁 Nincs egyébként valami mellpánt, amire lehet rögzíteni a kamerát a stabilizátorral? Vagy úgy nem annyira lehet jó felvételeket készíteni?

Szia! Köszönöm szépen! Volt nálam fejpánt, szóval felrakhattam volna, de nagyon kellett sietni a közeledő vihar miatt, így nem bajlódtam vele. Nincs külön stabilizátorom, néha látszik is. 🙂

@kakadufej

@ ezen látszik, hogy nem vagyok egy cameraman 😁 Nekem annyira nem tűnt fel a felvételeken.

• @umiska79
    @umiska79 Жыл бұрын

Szia Balázs! Először is nagy gratula a videóhoz!!! Eszméletlen szép helyek!! 👍 Másodszor pedig szeretném megkérdezni, hogy mennyire nehéz ( CSaláddal) és, hogy mikor voltál érdemes menni? Előre is köszi a válaszod!

• Жыл бұрын

Szia! Köszönöm, örülök, ha tetszett! A parkolóból a csúcsra vezető út bárki számára teljesíthető, igaz a táv 16 km oda-vissza, szóval azért kell egy kis erőnlét. Én valamikor nyáron voltam, de szerintem júliustól októberig bármikor járható a terep.

@umiska79

@ köszönöm 🙂

• @laszloszanto1839
    @laszloszanto1839 Жыл бұрын

Szia! Tetszenek a filmjeid, nagyon sokat láttam már közülük! Egy kérdésem volna az Erdélyi Anzix-3 Bucsecs-fensík túráddal kapcsolatban, milyen útvonalon közelítetted meg a csúcsot autóval? Megtennéd hogy átküldenél egy leírást erről, vagy egy szelvényt? Köszönöm, szép túrákat neked!

• Жыл бұрын

Szia! Örülök, ha tetszenek! Sinaia településen kell ráfordulni a 71-es útra, arról pedig a 713-asra. Ez így nagyjából 25 km.

@laszloszanto1839

@ Köszönöm!

• @MajorMelinda-bk2tx
    @MajorMelinda-bk2tx3 ай бұрын

Basarabia a Prut és Nyerszter közötti rész, ami semmi képpes sem Havadalföld. Sok a földrajzi, történelmi fogalomzavar.

@MajorMelinda-bk2tx

képpen

Havasalföld

• 3 ай бұрын

Nem emlékszem, de nem hiszem, hogy Havasalföldet és Besszarábiát egy helyre tettem volna a térképen. 🙂 Mik az egyéb fogalomzavarok?

• @anikofarkas7756
    @anikofarkas7756 Жыл бұрын

Szántai Lajos .. Művészettörténész ! Neki van ilyen műsora ! Hogy kik is a Hunyadiak ! Itt ezen a csatornán megtalalható !

• @tiborneszollosi5360
    @tiborneszollosi5360 Жыл бұрын

'A Bucsecs hegység Szfinxe és a Prometheus' ... Ha valakit érdekel a hegy története ... kzread.info/dash/bejne/pmyJptmzkt2fpbA.html

A Románokról annyit, hogy az mind amit a múltjukról terjesztenek ... csak szeretnék, hogy így let volna ..De jobb, ha mindenki tudja, hogy csak humbuk amit a tájékozatlanokkal el szeretnének hitetni. Aki nem hiszi az járjon utána.

• @t._.anita7
    @t._.anita7 Жыл бұрын

1:17:50 😱🙉🙈😍💯🫵👍

• Жыл бұрын

Az egyik legmenőbb természetes kilátópont, ahol valaha jártam! ☺️ Ha egyszer a Bucsecsben jársz, ne hagyd ki! 🙂

@t._.anita7

Kétlem, hogy olyan bátor lennék, mint Te, de mindenképp memorizáltam a helyet! 😊

@zsuzsakiss9042

@ azt az egy kérdést ha megválaszolnád , nagyon megköszönném : ez a román területen van eredetileg , vagy az odacsatolt trianoni osztással lett övék , mint Erdély része ?

• Жыл бұрын

@@zsuzsakiss9042 Legjobb tudomásom szerint ez a terület sosem volt magyar és a történelmi határon kívül esik. Ez már Havasalföld. Még ha nem is alföldi a táj. 🙂

@zsuzsakiss9042

@ köszönöm .

• @skunk123x
    @skunk123x Жыл бұрын

A történetnek semmi köze a románokhoz, hiába nevettél egy nagyot rajta, de majd ha utánanézel jobban akkor megérted.

• Жыл бұрын

Ha van hiteles információd ezzel kapcsolatban, szívesen olvassuk itt, hozzászólásban. 🙂

@skunk123x

@ A Bucsecs titkai. Több videó is fennt van a youtubon.