Nem okoz csalódást - HOLDVILÁG-ÁROK

A Visegrádi-hegység 3 leglátványosabb szurdoka között méltó helyet foglal el a Holdvilág-árok. Ez a kb másfél km hosszúságú völgy mindent tartalmaz, ami egy klasszikus szurdoktól elvárható: csörgedező patak, függőleges sziklafalak, barlangok, hatalmas, leszakadt sziklatömbök dobják fel a túrázó hangulatát és még egy méretes létra is segíti a néha csak négykézláb lehetséges haladást. Ha még nem jártatok itt, irány a Holdvilág-árok!
Kövess máshol is:
- Facebook: @bazsitúrák
- Instagram: @bazsiturak
___________________________
Így támogathatod a további tartalmak létrejöttét:
- patreon.com/bazsiturak
- • Bazsi Túrák - Csatorna...
Köszönöm a támogatást:
30:26 Kávészünet
30:41 Visszaút és a Nagy-sziklafal
35:09 Elköszönés
36:41 Nézd meg a térképet!

• 4 ай бұрын

00:00 Bevezető a szurdokhoz 11:35 A lényeg! 20:32 Meteor-létra 24:16 Újabb szűk járat 30:26 Kávészünet 30:41 Visszaút és a Nagy-sziklafal 35:09 Elköszönés 36:41 Nézd meg a térképet!

• @firesmurf7984
    @firesmurf79844 ай бұрын

Kedvenc helyem,ha rövid de látványos tùrát akarok...Legutòbb olyan vìzhozam volt ,hogy mire a létra aljáròl a tetejéig felértünk teljesen eláztunk.,hatalmas vìzesés volt..Máskor pedig mint te simán megùsztuk szárazon....Innen sokszor Prédikálòszékre vagy Dobogokőre is elsétáltam....Egynapos kis kalandnak mindenéppen ajánlom.;)

• @gaborbakonyi6552
    @gaborbakonyi65524 ай бұрын

A Holdvilág-árok viszonylag rövid túrának számít. Régebben mindig vittem magammal a kerékpáromat is, hogy aztán Lajosforrástól leguruljak. Ha a patak mentén kidől fák is voltak, akkor bizony megizzadtam mire végigmentem. A létra régebben nem volt vaskarikákkal felszerelve, így a kerékpárt a vállamon könnyebben fel tudtam vinni. Aztán a létrára felszerelték ezeket a vaskarikákat, ami megnehezítette a dolgot. Rettentő nehéz úgy mászni, hogy közben fél kézzel a vaskarikákon kívül kell tartani a kerékpárt. Egyszer-kétszer így is felvittem a kerékpárt, de mire felértem, kezem-lábam reszketett. Egyszer kerékpár nélkül, gyalogosan jöttem felülről lefelé, és valamiért rossz érzés fogott el. Inkább kerültem egyet, és a vízesés melletti létra helyett a túristaösvényt választottam, pedig az csúszós szokott lenni a meredekebb szakaszon. A rossz érzésem úgy tűnik helyes volt, mert a kerülő után a létra alsó részénél egy táblát találtam, ami figyelmeztetett az életveszélyre! Néha a létra rögzítése kilazul, és olyankor bizony életveszélyes lehet!

• @hungarianhistoryiii.1359
    @hungarianhistoryiii.13594 ай бұрын

Valójában Keveháza a hely neve a Krónikában. Szikambria ( Ecilburg) necropolisa.

• 4 ай бұрын

Rendkívül inspiráló videó, amúgy is a bakancslistánkon van! 😊👍🥾

• @bahonmm
    @bahonmm4 ай бұрын

A létra után varázslatos a hely! Ahol kávéztál, mi ott a jobb oldali ágon még másztunk tovább, rövid, de kihívásos szakasz volt, ha jól emlékszem. Szuper hely!

• 4 ай бұрын

Legközelebb megnézem! Amúgy nagy szerencsém volt, hogy nem mentem tovább, ugyanis mire visszaértem a kocsihoz, pont eleredt az eső. :)

• @zoltanfeher5816
    @zoltanfeher58164 ай бұрын

Eddig azt hittem, én vagyok az egyetlen tériszonyos túravezető. Üdv a klubban.😆

• @gabortakacsy5173
    @gabortakacsy51734 ай бұрын

A terület egy harmadát láttad. Egyébként a "weis barlang" frankóul lezárt terület lett, mióta Szörényi Leventéék kutató csapata feltúrta. Kis eséllyel felülről még be tudsz jutni, de kijutni már nehezebb lenne :) ...(kétirányú a barlang, mint egy rókavár) kzread.info/dash/bejne/i6Fltsl9ldHUis4.htmlsi=9suzdwMDsWYp3PpV

@csabafoldi3091

Nem tudsz bejutni felülről, mert valamelyik barom belelökött az aknába egy hatalmas sziklát, ami úgy 1méteren elakadt! A 70 -es évek végéig, vasajtóval volt lezárva, de azt kitépte valaki! A kerete a 2000-res évek elején még ott volt! Egyébként ezt a Szörényi Leventét nem értem, ez a terület egyszer már fel lett tárva 1930 körűl.A Leventéék semmi mást nem csináltak, mint hogy az azóta felgyűlt talajt, arrébb lapátolták.🙂

• @sandordudas9664
    @sandordudas96644 ай бұрын

Szikambria Esztergom mellett a Szamár hegy és környéke!

@hungarianhistoryiii.1359

Hogyispersze XD

• @emanacio
    @emanacio4 ай бұрын

Hótziher-árok😀

• @gaborsiegl
    @gaborsiegl3 ай бұрын

azota marcius vége lett és 25 fok 😂 de sajnos levél még mindig ugyanugy nincs a fákon

• @amonraa71
    @amonraa714 ай бұрын

Szia.Nagyon jók a videók amiket csinálsz.Itt még nem voltunk,de ami késik,az nem múlik..Azt kérdezném,hogy gondolkodtál-e egy INST360-as kamerán?Mikor a HOCHREICHART-in jártál el tudtam volna képzelni egy ilyen kamerát.Rá a botra aztán berakod a hátizsákodba és nem kell fogni.Szerkesztésnél meg oda irányítod a képet ahova akarod.Szponzorálhatna valaki. 😊 Olyan gyönyörű helyeken jársz.Gratula.Még VR szemüvegbe is fantasztikus lenne...Hétvégén nagyon sokan vannak.Sorban állás van a létránál.Hangzavar,nyüzsés kerülgetés.Ismerősöm mondta.Mindenképp hétköznap fogom körbe járni.

• 4 ай бұрын

Szia! Köszi! Alapvetően nem szeretem a sportkamerák látószögét és képminőségét sem, a gopro is csak egy afféle kényszermegoldás, így ezen a vonalon nem igazán gondolkodom. Inkább a rendes kamerámat fejlesztem. :) Így van, tanácsos inkább valamelyik hétköznapon felkeresni.

• @sandordudas9664
    @sandordudas96644 ай бұрын

33' 45"-nél ugye mindenki látja, hogy az egy templom rom!

• 4 ай бұрын

Valóban, a természet temploma.