Wysoka Kopa ze Szklarskiej Poręby - Kopalnia Stanisław - Wysoki Kamień - Korona Gór Polski

Pomysł na dłuższą wycieczkę ze Szklarskiej Poręby, pełną interesujących miejsc i z pięknymi widokami. Można to również potraktować jako kilka osobnych wycieczek, my mając ograniczony czas w majówkę 2022 roku przeszliśmy wszystko na raz.
Jak wspominaliśmy już nie raz na naszych profilach, Szklarska Poręba jest świetnym miejscem na krótsze wycieczki. Jest oczywiście kilka ładnych dłuższych szlaków, poniżej jedna który przeszliśmy w 6 punktach 😉
1️⃣ Należy dojechać czeskim pociągiem do Szklarskiej Poręby Jakuszyc, zyskujemy tym sporo wysokości, koszt biletu kupionego w kasie to 4 zł z groszami (kwiecień 2022).
2️⃣ Ruszamy przez narciarskie trasy biegowe w Jakuszycach, zielony szlak ma bardzo przyjemne, spokojne podejście. Idziemy przez niewysoki, głównie iglasty las. Dookoła szumią strumyczki 😊
3️⃣ Odbijamy w las na czerwony szlak, zdobywamy Wysoką Kopę, najwyższy szczyt Gór Izerskich, należący do Korony Gór Polski 🇵🇱 Tak naprawdę tabliczka jest pod szczytem, ponieważ na górze jest siedlisko cietrzewia 🐔
4️⃣ Wracamy i odbijamy w lewo w stronę nieczynnej Kopalni Kwarcu Stanisław. Można zobaczyć istnie apokaliptyczny (albo księżycowy) krajobraz. Fascynujący, trochę też ponury widok. Stamtąd widać świetnie pasmo Karkonoszy. W kopalni nagrywano niesamowity klip z udziałem wokalisty zespołu Radiohead - Thoma Yorka, zobaczcie "Mark Pritchard - Beautiful People".
5️⃣ Idąc dalej czerwonym szlakiem, granią dochodzimy do Wysokiego Kamienia, z którego mamy świetną panoramę na m. in. Karkonosze. Na szczycie jest prywatne schronisko i nieskończona wieża widokowa.
6️⃣ Idąc dalej dochodzi się do słynnego Zakrętu Śmierci z kolejnym świetnym punktem widokowym na góry. Schodzi się do miasta.
Trasa to prawie 19 km i 5h 30 min bez postojów. Piękna, przyjemna trasa bez dużych podejść, pełna ciekawych miejsc. Do połowy trasy nie spotkaliśmy prawie nikogo. Był to gigantyczny kontrast z następnym dniem w Szklarskiej Porębie, gdzie poszliśmy na Szrenicę, gdzie było mnóstwo ludzi.
Zapraszamy do subskrypcji naszego kanału 😊
🔹Trudność (w naszej subiektywnej skali): 6/10
🔹Czas przejścia: 6h
🔹Długość: 18,9 km
🔹Podejścia: 430 m
🔹Punkty GOT: 21
Jeżeli lubisz krótkie filmy, koniecznie odwiedź nasz TikTok! / poranawycieczke
Jeżeli zaś wolisz zdjęcia, zobacz nasz Instagram!
/ poranawycieczke
Facebook:

• @barbarawawrzykowska1813
    @barbarawawrzykowska1813 Жыл бұрын

Fajna konwencja....muzyczka i komentarze w formie pisemnej, mapka na początku . Można podróżować z Wami

@poranawycieczke

Bardzo nam miło, że się podoba, niedługo będziemy dodawać kolejne wycieczki ☺️