Widokowa pętla w Beskidzie Sądeckim - Eliaszówka i Radziejowa - Korona Gór Polski

Radziejowa jest najwyższym szczytem Beskidu Sądeckiego, więc należy do Korony Gór Polski. Na Radziejową możecie wejść z kilku stron. Każdy ze szlaków jest w większości zalesiony, ale jest sporo uroczych, widokowych polan 🥰
Najszybciej szczyt zdobędziecie z Przełęczy Obidza, gdzie szlak góra-dół zajmie niewiele ponad 3h (9 km, ponad 500 m podejścia). Uwaga bo parking jest aktualnie dużo poniżej przełęczy. Szlak wiosenną porą był bardzo klimatyczny, piękna jest Polana Litawcowa, niegdyś mieszkali tutaj Łemkowie.
My w imię filozofii nakazującej robienie pętli w górach (zamiast wracać tym samym szlakiem) wybraliśmy się na dłuższą wycieczkę 😊 Z centrum Kosarzysk poszliśmy na Eliaszówkę, gdzie też jest wieża widokowa, następnie poszliśmy przez Przełęcz Obidza na Radziejową. Potem musieliśmy się cofnąć (niestety) kawałek tym samym szlakiem i poszliśmy czerwonym na Trześniowy Groń (1001 m n.p.m), skąd zeszliśmy z powrotem do Kosarzysk. Trasa 22 km zajęła nam 8h 🥵 Świetna, bardzo ładna trasa, polecamy 😊
Na szczycie Radziejowej jest również wieża widokowa. My jakoś szczególnie dobrej widoczności nie mieliśmy, ale i tak ładne świetnie było oglądać ładne pagórki okolicznych gór, daleko gdzieś w dole było widać Nowy Sącz, a w drugą stronę Pieniny i ledwo widoczne ośnieżone Tatry 🏔.
Wadą wieży są niestety ażurowe metalowe schody, wejście po nich może budzić lęk. 😕 Drewniane wieże Gorców są przyjemniejsze.
Ogólnie zrobiliśmy dość długą jak dla nas pętlę, po której byliśmy bardzo pozytywnie zmęczeni.
Zapraszamy do subskrypcji naszego kanału 😊
🔹Trudność (w naszej subiektywnej skali): 7/10
🔹Czas przejścia: 8 h 15 min
🔹Długość: ok. 22 km
🔹Podejścia: ok. 1000 m
🔹Punkty GOT: 32
Jeżeli lubisz krótkie filmy, koniecznie odwiedź nasz TikTok! / poranawycieczke
Jeżeli zaś wolisz zdjęcia, zobacz nasz Instagram!
/ poranawycieczke
Facebook:

• @lazesobie
    @lazesobie Жыл бұрын

Dzięki za piękne obrazy i relaksującą muzykę. Pasmo Radziejowej jest na mojej "krótkiej liście' na tę jesień :) Pozdrawiam!

Pełno klimatycznych polanek, polecamy 😊 i również pozdrawiamy 🙂

• @marioszuwar
    @marioszuwar Жыл бұрын

Zajebiście 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻pozdrawiam.

Pozdrawiamy również 😀

• @darekfotokreator3550
    @darekfotokreator3550 Жыл бұрын

Dobra robota! Czekam na więcej pętli, również krótszych, dla rodzin dziećmi

@poranawycieczke

Wycieczkę na filmiku można podzielić na krótsze odcinki, z dziećmi można pójść z Obidzy na Eliaszówkę 🙂 A jeżeli chodzi o inne pętle to dziś rano wleciał filmik z Lackowej, malownicza pętla ale też może być jednak z tych trudniejszych.

@darekfotokreator3550

@@poranawycieczke super, dzięki za świetną robotę... ja szukam małych pętli, od parkingu na szczyt i powrót w 3h na parking. powodzenia!!!!

@poranawycieczke

@@darekfotokreator3550 Mamy mnóstwo materiałów z takich krótkich wycieczek tylko brakowało czasu na złożenie filmów, ale postaramy się nadrobić zaległości 😁 Na przykład w Beskidzie Wyspowym jest mnóstwo takich ładnych krótkich szlaków.