VONATTAL Olaszországba - RÉMÁLOM AZ ÖBB-vel, az osztrák vasutakkal!!

Viasale: viasaletravel.hu/
Biztosítós dolog: www.karteritesed.hu
Pólóvásár: videosbolt.hu/magyarosi_csaba
Facebook: on. 1hc3BIa
Insta: / magyarosicsaba
Zenék Spotify: spoti.fi/2Dgxd6a
Zenék Apple Music: itunes.apple.com/hu/playlist/...
A technika:
Mikrofon#2: bit.ly/2oGB1Dh
Mikrofon#3: www.rode.com/microphones/smartlav
Ha csomagot szeretnél küldeni
Cím: Bp.,137-es posta, Szent István Krt.10. 1137.
Név: Magyarósi-Bánki Dóra
A Csomagra rá kell írni:POSTÁN MARADÓ!
értesítendő a küldeményről: yaskatir@gmail.com

• @m8games
    @m8games2 жыл бұрын

- Tessék mondani, mi a jegyárnál ez az Indiana Jones opció? - Úgy intézzük, hogy éppen elérje a vonatot és a csukódó ajtón ránthatja át a dolgait... - Jól hangzik! Ostort is adnak!? - Azt sajnos már nem, túl sokan használták az alkalmazottainkon.

@gaborkerek7724

ÖBB: "Az ostor mi vagyunk." :D

@m8games

@@gaborkerek7724 - Istenem! Add, hogy a MÁV jobb legyen, mint az ÖBB! - Tádááám!

@oliver4711

@@m8games 🤣🤣🤣

• @ujpestitroger
    @ujpestitroger2 жыл бұрын

Köszönöm szépen! Hogy megcsináltad ezt a videót. Nekünk is sikerült megjárni ezzel a járattal. Mi Firenzében vártunk este 11 kor hiába a vonatra. Nekünk egy hajnali séta a repülőtérre segített a helyzetünkön.

• @psymouss
    @psymouss2 жыл бұрын

Az alkalmazás a Rome2Rio -> mi Japánban fedeztük fel, ott voltam hasonlóan meglőve szervezéskor, ugyanis mindenhol tömegközlekedünk. Azóta használtuk Olaszországtól Anglián át összevissza sok helyen és tökéletes (Szicíliában kevés volt, de ott konkrétan minden is kevés lett volna). Ez minden utazónak hatalmas segítség, egyszerre néz buszt, vonatot, taxit, MINDENT. És köszi a ÖBB-t.. kihagyjuk.

@streitkrisztian

Igen, én is sokat használtam már usa-ban, tök véletlen bukkantam rá anno, nagyon jo kis oldal. (Én a honlapot találtam meg)

• @gaben6563
    @gaben65632 жыл бұрын

Minden Romániában élő: Szóval csak egy átlagos út volt semmi meglepetéssel?

@tp7495

És tényleg 😂😂😂

@benedekdemeny8308

Mi egyszer Erdélyből jöttünk hálókocsival haza, és 6 órát késett. Kellemes volt Csíkszereda nem fűtött várótermében hajnali fél 2-ig várni.

@csongorcsurulya2361

valós

@GellertLapka

Lassan már annak is örülök, ha a mozdony nem gyúl ki. 2 irányba mehettem haza: egyik helyen röpke 80 perc volt a késés,a másikon pedig útközben ellenőrizték a mozdonyt a tűzoltók, tűz eloltása után.

@miklosfarkas8922

@@benedekdemeny8308 hát itt csikban ne csodalkozz🤣🤣 csoda hogy nem másztak rád a purdék 🤣

• @01marci01
    @01marci012 жыл бұрын

Teljesen együtt érzek, felháborító a vasút társaságok magatartása. Bár nekem szerencsére jó tapasztalatom volt pár éve. Igaz nem ÖBB-vel, hanem MÁV-val, és nem Olaszországba, hanem csak Horvátba. Splitbe mentünk Székesfehérváron felszállva. Az hálókocsi nagyon hasonló volt ahhoz, amit ti kaptatok(retro hálókocsi, árnyékoló fel-fel kúszott, stb. Viszont hármunknak tök olcsó volt, kocsival se lett volna olcsóbb. És, mivel erre számítottunk, nem is ért minket csalódás. Pár sör társaságában pont kényelmes volt még este elbeszélgetni a határig, majd utána lefeküdni. A reggeli kilátás pedig pazar volt.

• @Heggab94
    @Heggab942 жыл бұрын

2:19 1. problémára megoldás féleség.. Eurail/Interrail Rail Planner (iOs/Android) ------ Pár éve apummal utaztunk Lyonba vonattal..Budapest-Bécs, Bécs-Milánó(éjszakai), Milánó-Ventimiglia, Ventimiglia-Marseille, Marseille-Lyon útvonalon, és a fenti alkalmazás nagyon hasznos volt a menetrendek összeállításában.

• @gabortopa1692
    @gabortopa16922 жыл бұрын

"Eltűnt egy vonat." A Szovjetunióban volt Eltűnt Vonatok Hivatala, ott tudták volna, hol van a vonat!!! :-)

• @jozsefhorvath5241
    @jozsefhorvath52412 жыл бұрын

Szóval vonattal utazni egy ilyen úton fárasztó, kényelmetlen, idegességgel teli és legalább baromi drága is! Teljesen megérte, köszönjük! :)

@BPeti96HUN

Igen, a konzekvenciát azt hiszem mindenki levonta :D

• @Moszkvater
    @Moszkvater2 жыл бұрын

Húú soha nem láttalak még ennyire idegesnek. A lányod aranyos remélem ő jól bírta az utazást.

• @adamziss6816
    @adamziss68162 жыл бұрын

Európán belüli vonatozáshoz, tudom ajánlani az Omio-t, ez egy weboldal ahova beírod, hogy honnan hova akarsz utazni, és mutatja az opciókat busszal, vonattal vagy repülővel

• @rajmundrenyi461
    @rajmundrenyi4612 жыл бұрын

Én idén nyáron élhettem át,életem első Nightjetes élményemet,szintén ezzel a járattal.Én csak Rómából Bécsig mentem vele,mivel Interrail bérlettel utazgattam 1 hét.Amikor Rómába én is megláttam,hogy hallo nincs Nightjet(indulás elött kb fél órával)egy kissé be pánikoltam.De szerencsémre az olaszok (segítőkészségükről is híresek),és nekem volt ekkora szerencsé,hogy kifogjak egy nagyon jófej és egyben segítőkész kalauzt(aki,mint kiderült a Nightjet pótló egyik kalauza volt Bologna-ig)és persze ennek a vonatnak a mozdonyvezetőjét(aki nem mellesleg egy igen figyelemre méltó hölgyemény volt.)Miután fen voltam a vonaton,már a biztonságban érezhettem magamat,mivel abban a tudatban voltam,hogy "éljen,néhány óra és Bologna-ban már vár a Nightjet .Na most amikor megérkeztünk,közvetlen mellettünk állt a Nightjet és a pontos érkezésünknek köszönhetően,időben eltudtunk indulni Bécs irányába.Azonban,mint ahogyan az a videóban is látszódik,Bécsbe nem igen megy hálokócsi vagy netán fekvőkocsi,ezt persze a Covid-nak köszönhetjük,mivel a fertőzőttségi szint(olaszországban nem valami rózsás),nem igen lehet megengedni ezt a luxust(természetesen ez csak egy hülye indok volt,de valamit kellett mondani).Szerencsémre találtam egy teljesen üres fülkét(természetesen az ülő kocsiban) és az összes ülést elfektettem(mivel ezeken többé kevésbé lehet aludni).Ezen felül,a szomszéd (háló)vagonban az ÖBB vonatkisérőjétől meleg vacsorát tudtam venni,valamint egyedi ÖBB Nightjetes termó takarót venni,viszonylag kedvező áron.Az éjszaka,meglepően kényelmes és csendes volt(annak ellenére,hogy a körülmények nem éppen tüntek a legmegfelelőbbnek első ránézésre).Bécsbe pedig menetrendszerint érkeztünk és ingyenes,egészen jó reggelivel fogadtak(persze ezt még a vonaton nagyjából reggel 7 fele szolgálták fel).Összegezve én megvoltam elégedve az ÖBB-vel,ez persze nem azt jelenti,hogy mindig ezt a színvonalat hozza,de az esetek többségében,azért igyekeznek kitenni magukért.

• @stenya
    @stenya2 жыл бұрын

Érdekes tapasztalás. Én 3x utaztam az OBB NightJet Motorail vonaton. Itt engedték a 3 főre megvenni a négyes kabint, igaz hetekkel előre, és az autó is a vonaton utazik, és nem kerül(t) ennyibe. Javaslom próbáld ki, Bécsben este autóval felallsz a vagonra, lezarod és két vasúti kocsival előrébb utazol.

• @deahnid
    @deahnid2 жыл бұрын

Dolgoztam ennél a cégnél 6 évet idén év elejéig. Rengeteg hasonló sztori volt, nagyon szívesen meg is osztanám őket. Amúgy vissza a 70 perc késés még kevésnek is tűnik, az esetek 95 százalékában olasz hibàról van szó a római járaton

• @jimydog007
    @jimydog0072 жыл бұрын

0:39 Kivéve, ha Borsodvilágvége-felsőről mész 30 km-t, három óra alatt, tele Borsodi inuittal... 😂 Amúgy volt közvetlen vonat, Bp Déliből, Szfváron át Velencébe. Azt nagyon sajnálom, hogy megszűnt.

Az olaszok az utolsó utáni pillanatban mondtak vissza azt a járatot Elég csúfos vége lett sajnos Konkrétan az utolsó járat már el se hagyta az országot

• @ilonaorvos4712
    @ilonaorvos47122 жыл бұрын

Köszönöm a hasznos tájékoztatást. Biztos, hogy a vonatozást nem fogom kiprobalni. Pedig tervem volt Olaszország vonattal. Tetszett a stílusos, élvezetes beszámoló.

• @legendarygamer55
    @legendarygamer552 жыл бұрын

Köszönöm, hogy elmondtad a tapasztalataidat, nagyon tanulságos volt. Sajnálom, hogy így alakult a helyzet. Ezek után teljesen elment a kedvem a hosszú vonatutaktól. Jogos volt a felháborodásod az ÖBB vasúttársasággal szemben.

@9189Foxy

Nem minden járat ilyen szopás. Pár éve utaztunk night train-nel Krakkóba, minden a tervek szerint ment, bár mi nem kértük, hogy ne tegyenek be kettőnk mellé senkit, így meg kellett osztoznunk a fülke légterén egy idegennel. Megduplázol egy három nap két éjszakás üdülést, ha vonattal mész, mert már az első nap reggelén a célállomáson vagy, és a harmadik napot is végig kiélvezheted.

• @karolygellert7126
    @karolygellert71262 жыл бұрын

2018-ban és idén is vonatoztam Oroszországban. 5 órás út, saját kabinban, első osztályon, saját zuhanyzóval, kajával 22 ezer forint volt. Másik Szentpétervár-Moszkva, gyors vasúttal, szintén első osztályon 30. NEm értem, hogy EU-n belül miért ennyire drága a vonat. Ja és hát az nem ilyen szocreál szar voltv🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

@KRANTZSVLOG

Ajaj. Nemsokára jön a támadó videó Kuhár Bencétől! 😂😂

• @walterfilms9163
    @walterfilms91632 жыл бұрын

Nálunk Tarvisio-tol kezdődött a rémálom, egy osztrák utastárs álmában fingott olyat, hogy menekülni akartunk, ő ezt enyhe mosollyal álmában jelezte, hogy ő megkönnyebbült, Velencébe beérve éjjel egy részeg olasz a beérkező vonatunk ablakát telibehányta, onnantól a hányáson keresztül élveztük a római utat (volna), csak a foglalt helyünkre másnak is ki akarták adni a helyet. Úgyhogy ment a Vaffanculo rendesen.

• @zoltannagy8677
    @zoltannagy86772 жыл бұрын

A svéd vasút is legendásan szar. Ellenben a dánnal, ahol félórás késésnél már ingyen taxi visz haza, egy órás késés után már hideg élelmiszercsomag is jár.

• @evalorincz9026
    @evalorincz90262 жыл бұрын

Hihetetlen, hogy még mindig ilyen a vonatozás. Azt vártam, hogy az osztrák vasút fantasztikus lesz. Mi voltunk egyszer Budapestről induló MÁV éjszakai vonattal Velencébe, és az kb. Ugyanilyen ha nem jobb színvonal volt 20 éve…Amúgy szerintem az osztrákokkal van valami a Covid óta, rengeteget romlott a szolgáltatások színvonala. Nyilván tisztelet a kivételnek.

@davidkaszab747

Sajnos nincs közvetlen járat Budapest és Velence között.

@traxx0239

azert az OBB meg mindig odaver minosegbem erosen a MAVnak de meg a DBnek is!

@szusziamon9376

@@traxx0239 Nem ez jött le a videóból.

@davidkaszab747

@@szusziamon9376 Az nem baj! Muszáj szídni a MÁV-ot, és mindent ami magyar.

@bigboighiurca3282

@@szusziamon9376 ja hát a sima személyvonatokat és mellékvonalakat kell nézni. Gyász ami itt van

• @patriktoth9067
    @patriktoth90672 жыл бұрын

Nagyon tanulságos videó. 6-7 éve utaztam párszor ÖBB Railjet-el Ausztriába és akkor jó volt a szolgáltatás. Megdöbbentő volt látni a videóban a szervezetlenséget. Pedig pont az ellenkezőjére gondoltam. Ahogy néztem a videót teljesen átéreztem a helyzeteteket, hogy én hogyan viselnék egy ilyen helyzetet. Oda még csak-csak, de hogy vissza felé is ugyan az vagy még rosszabb annak ellenére, hogy sokat fizet az ember érte.. Biztos, hogy nekem is elgurult volna a gyógyszerem és ordibáltam volna, csak sajnos sosem az igazi felelősök dolgoznak a vonaton így velük nem tud ordibálni az ember. Köszönöm a megosztást!

• @OwerWild
    @OwerWild2 жыл бұрын

27:31 : a biztosító ügyvezető igazgatója ennél a pontnál vágta falhoz a laptopot, és számolja, mennyi "extraprofit"-tól a levesbe, mikor egy 100+ ezres nézettségű youtuber (akit ráadásul nem 12 éves vérpistikék néznek) bemondja ezt így az éterbe... :D Csaba for Prezident!

• @AgiBudai
    @AgiBudai2 жыл бұрын

Húúú Csaba Köszönöm! Pont terveztem egy ilyen utazást hasonló korú gyerekekkel.

@bkiky01

Ugyanez, örültem, hogy lesz videó, de így biztosan nem vállaljuk be..

• @stefiboy
    @stefiboy2 жыл бұрын

Szia Csaba! Amikor Prágába mentél vonattal az például teljesen jól sikerült (kb. egyedül voltál a vonaton ;) ) Szóval ez a szívásdömping az ÖBB sajátosságának tűnik.

• @BGWordneemig
    @BGWordneemig2 жыл бұрын

Szia Csaba! Mibe kerül a kanári szigeteken Vivienékkel 3 nap éj és lehtőség Hegyi bicózásra? Tudnál ebben segíteni?

• @VikiToszkanaMania
    @VikiToszkanaMania2 жыл бұрын

Nálunk majdnem minden rendben volt az utazással, nagyon szép hálókocsit kaptak a szüleim, saját fürdővel, bekészítve a pezsgő. Árban sem volt rossz mert augusztus 20-a körül utaztak és a Bécs -Róma oda meg vissza két fős kabinban két főre kb. 440 € volt ami fejenként utánként alig több mint 100eu. Ők is mondták hogy az osztrák részen nagyon zötykölődik a vonat és lehetett hallani és érezni a váltókat de ahogy átértek az olasz határon máris csend volt. És visszafele az ő vonatuk is késett de eleve késve érkezett Nápolyból, kb 40 perccel. Összességében nagyon pozitív volt főleg azt hogy reggel leszállsz kipihenten és kezdheted a napot egy másik városban

• @bojanbundzsity5673
    @bojanbundzsity56732 жыл бұрын

En betanulnam nemetul ezt a videot es indulhatna vlog Ausztriaban, Németországban es Svájcban. Csaba gondold el,,azt a nézettséget. En Bp Zurich vonalon utazom rendszeresen. Megszamlalhatatlan a problema! Koszi a videot.

• @gmbalint8652
    @gmbalint86522 жыл бұрын

Csaba, a bal kezeddel mutass fel a sarokba!!!😉😃 Szörnyű ez az öbb - s sztori és köszi, hogy megosztottad ezt is(!) velünk!!!!

• @dp5581
    @dp55812 жыл бұрын

Ezek után jó nekem a saját kocsi vagy repülő :)

@gamingsider

De jó, hogy valakinek saját repülője is van.. :D

@vadkacsa20

Ez volt a videó célja...

• @vucskicsadam
    @vucskicsadam2 жыл бұрын

Nagyon tanulságos volt a videó. Van egyébként ilyen alkalmazás, az OMIO többé kevésbé nagyon jól működik, én 50 euróért jutottam el vonattal Budapestről Bernbe, és össze lehet hasonlítani az árakat a repülővel is az alkalmazásban. Sok idegeskedést spórolt meg nekem, ajánlom neked is :)

• @berryie5046
    @berryie50462 жыл бұрын

Szia Csaba! Gyors tipp, mindig az órás kezed felett van az információs csík (gondolom az a bal kezed) ;)

@magyarosi

Kösz, megjegyzem!

• @NyuggerJozsi
    @NyuggerJozsi2 жыл бұрын

Az a baj, hogy nincs már közvetlen vonat olaszországba. Na de ez most kivételesen nem a máv hibája, hanem, az olasz vasutaké, ami nem akarta közlekedtetni a máv vonatát.

• @peterdaniel1501
    @peterdaniel15012 жыл бұрын

Szia! Én is utaztam már ilyen nem hálófülkés éjszakai járattal Varsóba Budapestről. Hasonlóak voltak a tapasztalataim, szóval ez nem csak az Osztákokra jellemző, hanem a polák vasútra is :)

• @peterkornis5377
    @peterkornis53772 жыл бұрын

Szóval, Velence-Budapest 100.000 forint volt. Ha egy sima benzines kocsival mész, ami sokat fogyaszt, plusz pályadíjak, akkor is nagyon max 40.000 forintba kerül ez a táv! Plusz nincs mit lekésni, akkor állsz meg, amikor akarsz. Igen, aludni nem lehet benne, bár ahogy hallgatom, a vonaton sem nagyon. Viszont kocsival legalább bármikor megállhatsz pisilni, ami nektek biztosan jól jött volna. Hát, tudod, mit? Üljön vonatra, akinek két anyja van! Nekem jó lesz a saját 16 éves kocsim!

• @afroman10100
    @afroman101002 жыл бұрын

Köszönjük a videót Csaba! Én sokszor közlekedtem már ÖBB-vel a Budapest-Zürich tengelyen. Mindig napközben mentem és soha nem volt problémám sem a pontossággal sem a hellyel. De ezek után éjszakai utat nem fogok velük tervezni az biztos.

@Boti880524

Ha neked nem volt negatív tapasztaltod több utazás során, akkor miért befolyásol egyetlen negatív tapasztalat az ÖBB-vel, amikor Te rendszeresen a Máv Starttal utaztál?

@traxx0239

@@Boti880524 A MAV Magyarorszagon szolgaltat. A zurichi jarat tobbsegeben Ausztriaban kozlekedik, ott az osztrakok sara ha gebasz van. Amugy meg railjet jar rajta, az is osztrak.

@Boti880524

@@traxx0239 a Máv Start adja az éjszakai zürichi és müncheni vonatok szerelvényét, tehát ő szolgáltat. Nyílván, ha az osztrákoknál történik valami zavar, akkor az az oszrákok sara. Ennek ellenére azt gondolom, hogy egyetlen negatív tapasztalat miatt kár ilyen szinten ítélkezni.

@traxx0239

@@Boti880524 Persze ez épp negatív volt, nem mindig ilyen. Jó igaz az éjszakai vonat Startos, de a 6:40-es a Keletiből az railjet, ÖBB-s.

@1967628108

@@traxx0239 Akkor a Hungaria EC milyen kocsikból van? Ha a Máv(Start khm) Magyarországon szolgáltat? Ahol történik valami, az annak az országnak a reszortja.

• @zsoltgrund9474
    @zsoltgrund94742 жыл бұрын

Szia. Teljesen klasz a videó. Nem gondoltam, hogy az osztrákoknál is ilyen rossz a helyzet. Szeretném megkérdezni, hogy a repüléshez milyen menetrend appot használsz? Köszönöm.

• @bcsa
    @bcsa2 жыл бұрын

@Csaba vagy valaki, aki otthon van ebben a témába. Ez az értékcsökkenési kártérítés csak idehaza működik? Úé, ha a károkozó és a károsult is itthoni biztosítónál van? (a megadott honlapon csak hazai biztosítót lehet kiválasztani) Akkor mi a helyzet mondjuk, ha egy külföldi okoz kárt egy itthoni biztosítónál lévő járműben? Köszi a válaszokat!

• @norberthosszu9155
    @norberthosszu91552 жыл бұрын

Tanulság. Autóval utazni jobb. Akkor indulsz amikor akarsz. Ott állsz meg ahol akarsz. Ott eszel alszol ahol akarsz stb kényelem amit a vonat nem fog nyújtani. Soha többet túlárazott vonat, hasonlót éltem át Svájc Németország között. 200km csak de az is fél nap. Hosszú történet de, röviden nem jött a vonat, késés miatt nem tudtam át szállni csak sokkal később, lerohadt a vonat, nem ment tovább időjárás miatt ezért más városba tudtak csak vinni. Ott nem volt vonat ami egybe tudott volna tovább vinni ezért kellett volna várják másfél órát. Ott döntöttem úgy hívok valakit aki elvesz és megyek autóval tovább

• @szilviabokannehorvath593
    @szilviabokannehorvath5932 жыл бұрын

Szia! Többször utaztam már Svájcba az OBB-vel, de eddig minden utam simán ment. Igaz, hogy Bécs után már eléggé zsúfoltak voltak a vagonok, de mindig pontosan indult és érkezett minden megállóba.

• @Asd18365
    @Asd183652 жыл бұрын

Rendszeresen utazom vonattal(ÖBB-vel legtöbbet),és nagyon meglepő ha nem késik... Általában Győrben várok 20 percet minimum,de valamikor 1 órát is vártam. Már fel szoktam készülni a késésre,így nem ér meglepetés🙃

• @norbertlesko1203
    @norbertlesko12032 жыл бұрын

Kedves Csaba Vald be a nap végén a Google meg kérdezte hogy értékelnéd az ÖBB-t? Mennyi csillagot adtál?

• @dorka9424
    @dorka94242 жыл бұрын

Nekem eddig mindig külföldön volt problémám a vonatozással, itthon pár perc késések csak :D tudo...divat a magyar vasútat szídni, de én nagyon szeretem 😊

• @ferenctatrai8725
    @ferenctatrai87252 жыл бұрын

Első percekben nem értettem, hogy miről is fog ez szólni, és nem értettem a kezdő indulatot. Végignéztem, és végig ámultam, hogy hogy lehet ez! Imádom a vasutazást, de ez!!! A kislányod is sokat tanult és tapasztalt ezen az úton, le a kalappal előtte! És Neked is gratula, mert vigyáztál rá, és tök jó hogy együtt voltatok! Lehet, hogy szörnyű volt, de azt semmi sem pótolja, hogy együtt éltétek át, no, az megfizethetetlen összekovácsoló erő! Zárójel ( az ÖBB mese végén azért befejeztem volna... a cím a vasutazásról szólt, a többi nem ide tartozik...)

• @jozsef.furesz6366
    @jozsef.furesz63662 жыл бұрын

Pont az osztrák vasutról nem gondoltam volna ezt, de jó hogy ezt közzétetted mert terveztem egy ilyen utazást velencébe. És most szembesültem vele hogy a MÁV megszüntette a velencei direkt járatot és az öbb-járat van helyette de akkor igy kimarad ez az utazás....

• @gyongyiabraham913
    @gyongyiabraham913 Жыл бұрын

Hát ez igen elkeserítő...imádok vonatozni.😢

• @vloczy
    @vloczy2 жыл бұрын

2009. augusztusában kb. ugyanígy jártam, ÖBB Róma-Bécs 20 órás út lett belőle, több "lerobbanással", 40 fokban, klíma nélkül. Ezek szerint azóta semmit nem változott a helyzet

• @barbarabach4793
    @barbarabach47932 жыл бұрын

Nagyon hasznos beszámoló 😊 Én egyszer Montenegróba (Budapest - Bar) utaztam éjszakai vonaton (Máv), az ezerszer jobb volt a videók alapján és olcsóbb is. Ott tényleg megvolt az érzés, amit ti is kerestetek. Kár, hogy az a vonal jelenleg pályafelújítás és a Podgoricába tartó Wizz Air járat miatt nem üzemel. :(

• @CsabyC
    @CsabyC2 жыл бұрын

Én legelőször és utóljára (köszönhetően a világnáthának) tavaly januárban utaztam ÖBB-vel. Persze aznap 3 különböző társaságot használtam (Thalys Párizsból, ICE Kölnből, majd ÖBB Nightjet Frankfurt reptérről). Másnap a negyedik az ilyen CFR + MÁV keverék volt, mert ilyenekkel volt felszerelve a Bécs - Kolozsvár vonat (imádnivaló a román AVA200-as fülkés kocsi, csak... szegényre ráférne egy frissítés, mert nagyon le volt lakva :( ). Visszatérve a videónk főszereplőjére, én fekvőhelyes (couchette, amibe ti voltatok) kocsiba vettem jegyet. Ne feledd, ez lehet nemcsak 4 hanem 6 helyes is! Szerencsémre a 4 helyes volt. Persze, tele volt emberekkel. De nem volt probléma. Probléma az volt, hogy egész éjszaka nem tudtam aludni. Az ágyra nem panaszkodhattam, sem pedig a takarókra. Kellemetlen az volt, hogy számomra szokatlanul lökdösött össze vissza a vonat (vasuti pálya hibája), illetve az ajtó fele kellett volna aludnom a fejemmel, mert végig rám fújt a légkondi míg le volt húzva a sötételő. Azon kívül, semmi kifogásom. Volt ingyen víz a fülkébe, wc-k tiszták és működőképesek voltak és volt víz is! Mondjuk engem a legjobban az fektetett meg mikor láttam, hogy éjszakai vonat 200-al megy. Ilyet Románioába azért ritkán tapasztalni. Sokszor örülhetek, hogy egyáltalán megy, nem, hogy 200al. De lassan fejlődünk mi is. Lassan. Tervezek azért én is most ősszel kipróbálni pár itteni fekvőhelyes illetve hálókocsit... Meg hátha lesz szerencsém a MÁVéhoz is az éjszakai Corona nemzetközin. Kíváncsi vagyok, hogy milyen, mert bár van kocsim, attól még hiányzik a vonatozás és imádom csinálni. Ha nem muszájból csinálom és pont akkor tojja össze magát a vasút.

• @scottpeter1987
    @scottpeter19872 жыл бұрын

Elkezdtem nézni a videót, mivel sűrűn utazom ÖBB Nightjet-jével. Annyi kérdésem lenne, mihez képest kerül 8x drágábba a vonatjegy? Fapados légitársasághoz? Én 2 felnőtt 2 gyerek számára nemigen találtam még olcsóbb megoldást utazásra olyan A pontból olyan B pontba ahol nincs fapados járat csak nagy légitársaság, azon belül is minimum 1 vagy 2 átszállással tudná megoldani az utazást. Szóval azzal hogy 'drága' nem igazán értek egyet, mert nincs egy összehasonlítás mihez képest drága és mihez képest nem drága.

• @klarisszaerdei7124
    @klarisszaerdei71242 жыл бұрын

Szia én 3 évek ezelőtt nyáron jöttem vissza magyarból németbe( Karlsruhe-ig) és ugyan így jártam hogy Hegyeshalomnál le robbant a vonat ami Münchenig ment volna. Át kellet szállnom egy vonatra ami Bécsig elvitt és onnan kellet új vonattal Münchenig el jutnom. Szerencsére München után már minden simán ment mert németbe nagyon jó a vonat rendszer. És a vonatjegyem nem időpontra volt hanem vonat kategóriára. Tehát bármelyik Ic-re felszállhattam. Anyum most Szeptemberbe volt kint nálam és szintén vonattal jött neki nem robbant le a vonat csak egy 30-40 perces késéssel érkezett be Münchenbe. Ami hogy ha Németországon belül kötött időponthoz lenne a vonat jegy el se érte volna a vonatot. De szerencsére németbe mint azt ahogy fent meg írtam kategóriára adják a jegyet, tehát azon a napon belül bármelyik IC re fel szálhatott ami általában óránként indul. Ezek után inkább repülünk vagy autóval közlekedünk.

• @judithranek5787
    @judithranek57872 жыл бұрын

Csak pislogtam, hogy 2021-ben ilyen a vasúti közlekedés, főleg a sógoroknál? Sajnos nem hoztad meg a kedvem a vonatozáshoz. Öko lábnyom ide, öko oda, marad a repjegy, ami ahogy mondtad ki lehet fogni 10-15 ezerért retúrba. Amit külön köszi, hogy felhívtad a figyelmet a biztosítós dologra.

• @Beuska21
    @Beuska212 жыл бұрын

Én 2002-ben voltam nyári egyetemen Olaszországba (Salernoban) vonattal. Never ever!! 🤣 Én azóta gondolom úgy hogy biztos, hogy mindig repülõvel megyek inkább! Nekünk az éjszakai út Velencébõl Rómába úgy telt, hogy tele volt minden kocsi, és konkrétan a folyosón a csomagjainkon ültünk. Rómába szerencsére majdnem egy napot töltöttünk és csak este indultunk tovább Salernoba. Viszont visszafelé nekem hamarabb el kellett indulnom, és ezért csak egyedül utaztam, és egybe nyomtam le 26 órát átszállásokkal Pestig. Azt nem kivánom senkinek! Fõleg, amikor az éjszaka közepén valahol Velencénél kiderül, hogy lekapcsolnak kocsikat a vonatról és rohani kell a cucokkal másik kocsikba, hogy nehogy rossz irányba vigyen a vonat.

• @Csabesz87
    @Csabesz872 жыл бұрын

Ennyi pénzért nyaralásom is fizetem, nemhogy csak az utat, ilyen gagyi vonattal.

• @behajto1
    @behajto12 жыл бұрын

Csaba,az osztrák sógorok sokat tanultak tőlünk.Csak gratulálni lehet nekik hogy ilyen hatékonyan fejlődnek visszafelé.

@babo1982410

És sajnos. Ott is botrány botrány hátán. A politika is kezd olyan lenni ott, mint nálunk. Sajnos.

@KRANTZSVLOG

@@babo1982410 mindig is olyan volt csak, keveseknek volt szembetűnő

• @Boba0514
    @Boba05142 жыл бұрын

Rendkívül tanulságos vidinyó, bár a jegyár teljes összege alatt én nem beszélnék kártérítésről, jó lenne tudni, meddig kellett volna ahhoz verni az asztalt

• @nikoletthaufe3133
    @nikoletthaufe31332 жыл бұрын

Még nem vonatkoztak de kipróbálnám.Jo lett a videó.Kár hogy nincs alkalmazás rá.Capakba mehetne az ötlet.

• @KecsmarTamas
    @KecsmarTamas2 жыл бұрын

Imádom hogy a Cumit is ilyen jól viseled nagyon nagy tiszteletem ! És hogy milyen jól átadod az meg fantasztikus :) Köszönöm 😎 Bocsánat de jót nevettem

• @Maxdisrespect
    @Maxdisrespect2 жыл бұрын

Köszönöm. Ezek ismét egy nagyon hasznos videó volt. Ha tervezek menni Rómába, biztos,hogy ezek után nem vonattal teszem,hanem repülőgéppel.

• @krisztianbator6894
    @krisztianbator68942 жыл бұрын

Hasonló élményeink vannak nekünk is a Nightjetttel. Hajnalban lekapcsolták a mozdonyt és nem kaptak áramot a vagonok így nem ment a légkondi. Az ablakot pedig nem lehetett lehúzni. Júliusban történt ez. Az ukrán vasutat bátran ajánlom, hatalmas élmény és kellemes csalódás volt. 👌

• @balintd5646
    @balintd56462 жыл бұрын

Pár éve utaztunk EuroNight vonattal Krakkóba. Emlékeim szerint ott MÁV+CZ-CD kocsik, illetve vegyes személyzet volt (magyar-cseh-lengyel kooperáció), de teljesen pozitív élmény volt. Az egész szolgáltatás abszolút jól kitalált és szervezett volt. Egy igazi élmény. És úgy foglaltad a hálókocsit, ahogy akartad. A sokat szidott MÁV-nál. Víz is volt, zuhanyozni is lehetett, a kaja is jó volt. De pl a mostani Adria IC-ről is jókat hallottam. Az ÖBB-ről viszont folyamatosan ilyeneket hallani, az utóbbi időben egyre gyakrabban.

• @tpLetty
    @tpLetty2 жыл бұрын

Mi egyszer utaztunk ezzel a remek tarsasaggal az egy bo 10 oras ut volt Ausztria masik vegebe. Ott rajra volt a jegyen, ha tobb mint 3 orat kesik a vonat, akkor visszajar a jegy ara. Termeszetesen a keses boven megvolt, viszont a karteritesert tobb mint 2 honapot kellett levelezni...

• @attilapusztai9099
    @attilapusztai90992 жыл бұрын

Én és egy kis csapat Liszabontól utaztunk Mátészalkáig/ Záhonyig vonattal végig. Felejthetetlen élmény volt. Amikor már az ÖBB részen utaztunk nekünk már megváltás volt 😂

• @borso4376
    @borso4376 Жыл бұрын

Szia ! Köszi, hogy ezt elmondtad, de ez így ez ultragáz ! Évekkel korábban is ugyan ilyen volt ez az éjszakai járat.

• @andrasbiro844
    @andrasbiro8442 жыл бұрын

Osztrák vonattal még nem utaztam. 🙏🏻 De Róma- Nápoly- Pompeii között az olasz vonat nekem is bejött. Egyetértek. És meg vonatkoztam Hollandiában és Angliában is. Az is jő volt. viszont Norvégiában Osloból a reptérre a vonat nem tudott elindulni, mindenki taxit fogott. Én egy szobák párral utaztam együtt hogy 1/3-ad legyen a költség. Első reklamációt a meg reagált a Noveg vasúttratsaság hogy mellékeltem a vonat jegyet és a pontos időpontot amikor nem mentek. Azonban 2018 szeptembere óta arra a válsz levelemre (mellékelt jeggyel) nem reagáltak. 2019 ig írogattam nekik, aztán feladtam. Nem nagy összeg, de lehet ezért soha többet nem megyek oda…Egy túristával kevesebb.

• @stuntface
    @stuntface2 жыл бұрын

Öcsém utazott egyszer ÖBB-vel. Hálókocsit foglalt és tudni kell róla, hogy nagyon jó alvó (képes a saját ébresztójét is ignorálni). Megtörtént vele az az eset, hogy Frankfurba akart eljutni. Este mikor javában aludt lerohadt a vonat, átparancsoltak mindenkit egy másik járatra. Tesómat nem költötték fel. Azt a kocsi Nünbergben maradt. Mikor magához tért olyan belhét csapott, hogy kocsival vitték át Frankfurba. Azóta csak repülőn utazik ő is.

• @petermatyas4834
    @petermatyas48342 жыл бұрын

Én csak nappal mentem velük (München railjet), de azt sokszor, és jellemzően rendben van.

@vadkacsa20

Nem az volt a videó célja, hogy rendben levönek találja...

• @zoltaneivacska8697
    @zoltaneivacska86972 жыл бұрын

Köszi Csaba a videót!Legalább annyi vigaszunk van a nyári borzalmas vonatozásaink után hogy nem voltunk egyedül a bajban.Persze ez nem kárpótolja azt hogy lezárt ablakok mellett ájuldoztunk az elvileg légkondis vonattban ráadásul annyian voltunk mint a heringek a konzervdobozban.Ja és persze a budik koszosak voltak és víz nélküliek sok esetben.Ja azt látnotok kellett volna hogy a két kocsi közötti átjáróban karral kifeszítve, tartva az ajtókat én biztosítottam a levegőzést 61 évesen!😄😭

• @attilaszollath5504
    @attilaszollath55042 жыл бұрын

2002ben a nem szoftveres vonattal ugyanígy jártunk. Lerohadt a vonat, de Bp-ről indítottak új mozdonyt. Meg kellett várjuk, hogy ugyanannyi idő alatt, míg a határra értünk, jöjjön másik.

• @eztmostnemmondodkomolyan
    @eztmostnemmondodkomolyan2 жыл бұрын

Ha már vonatos téma. Csinálhatnál egy videót Budapest és agglomerációit összekötő vasúti fejlesztésekről vagyis tervekről, összehasonlítva a keleti országrész pocsék vasúthálózatával és a kocsik minőségével. Szóval, hogy mekkora különbségek vannak a keleti és a nyugati országrész vasúthálózatában színvonal tekintetében. Jah és még egy érdekes téma lehet az új Duna híd tervei és a köré kiépített infrastruktúra tervek is.

• @adamk1989
    @adamk19892 жыл бұрын

Én pont az ilyenek miatt nem szeretem a vonatot! Ezen adást látva, még jobban megutáltam! :)

• @1967628108
    @19676281082 жыл бұрын

Kis észrevételek egy vasútbaráttól. :) 5:40 Igen, ezeknek a mozdonyoknak át kell állítani a rendszerét Magyarról Osztrákra, mivel Ausztriában és Magyarországon más az áramnem. (Mo: 25 kV 50 Hz, Ausztria: 15 kV) Így lehet, hogy az átkapcsolás nem tetszett neki, sokszor kell ezeket a mozdonyokat javítani, de csak ha már végleg megáll. Kis piti problémával nem foglalkoznak, ,,amíg megy addig jó" alapon vannak az ÖBB-nél. 7:35 Az ÖBB használt kocsikat vett, ezért néznek ki úgy ahogy. Külsőleg kaptak egy szép matricát, belülről max az ágyat cserélték ki, így nem nagyon tettek vele valami hatalmas felújítást a vásárlás után. Itt a WC-nél is ugyanaz alkalmazkodik mint amit fentebb írtam: Ha végleg rossz a kocsi, akkor javítják a többi hibával együtt. A *kellemes éjszakai zajok résznél nem tudom mi volt az alap elvárás, mindenhol ilyen minimális zajjal jár az éjszakai vonatozás, örüljünk, ha nem nyikorog, zörög valami a kocsiban. :D 13:55 Valószínűleg nem fért bele és sok késést eredményezett volna. Mivel sok vonat jár arra és pályafelújítás történt így a -1 vágány nem tesz jót a vonatközlekedésnek. Ilyenkor érdemes megkérdezni a pénztárban a felújításokat, hogy mi történik hol, így jobban lehet megérteni és felkészülni a helyzetre. A csere szerelvény pedig roppant mód egyszerű: Ilyenkor, ha az eredetiben történik valami, ami nagyon sokszor megtörténik, akkor egy ilyen tárolóról, más vonatokból összebugázott szerelvényt küldenek le mondván, hogy ez van, ezt kell szeretni. Ilyenkor erről a karbantartás hiánya játszik közre. A soproni átszállásról lehet szólni a jegyvizsgálóknak, ők értesítik Sopront és a pesti IC-nek a személyzetét, hogy várni kell amíg a jelzett utasok fel nem szállnak. Ez egy rohadt jó opció, ha késésben van az ember, csak sajnos ezt sokan nem tudják. A fő kérdésre a válasz: Ilyen az utazás az ÖBB-vel. A pesti vonatokon, hegyeshalmi vonatokon is katasztrófa a vonatok karbantartása, lentebb is írták ezt. Ilyenkor mondja mindenki, hogy a ,,Bezzeg Nyugat" csak nekik még sosem volt tapasztalatuk vele. A jegyárak az egekben, aztán jó, ha valami is működik a vonaton. Összegezve: Lehet a köznyelvben elterjedt MÁV-ot szidni, lehet bezzeg nyugatozni. De nyugaton sem jobb a helyzet, nem járnak jobb vonatok, nincs jobb szolgáltatás. A jegyárak az egekben, kedvezmény nincsen, mint pl. itthon egy csomó kedvezményes országgal szemben. A vonatok karbantartása, üzembehelyezése nagy folyamat, a repülést a vasúthoz nem lehet összemérni. Aki jártas a vasútüzemben tudja, hogy egy csomó kritériumnak kell megfeleni az adott sebességhez, színvonalhoz, nem felszállni a repülővel majd leszállni pár óra múlva. Folyamatos karbantartás, vizsgálat kell ahhoz, hogy ilyen szolgálatásokat nyújtsanak. Ez sajnos nem jött be és az ÖBB így kezdett bele, hogy a járműveik kb 60%-a borzalmas állapotú, mint az itthoni járműveink. Most ez a vírushelyzet is közbetett minden vasúttársaságnak, dolgozónak. Nincs bevétel vagy csak alig és abból nem lehet mit finanszírozni. Még sokáig fog ez a káosz lenni, míg nem lesz egységes, biztosan jól üzemelő flotta.

• @LikeIPA
    @LikeIPA2 жыл бұрын

Csabi, olyan apró észrevételem lenne, hogy a fehér világításod sok. Kifejezetten akkor, amikor közel vagy a kamerához. Természetellenesen fehér lesz az arcod, kicsit kiég a kép. Lehet kisebb fénnyel is valódibb színeket tudsz elérni. Eddig nem volt ennyire szembetűnő.

• @zsoltmegyeri486
    @zsoltmegyeri4862 жыл бұрын

Nekünk néhány év óta kihagyhatatlanul a nyár része egy tengerparti hálókocsis utazás bringával. Ilyenkor a MÁV-ot használtuk. Az első ilyen utak hibátlanok voltak a körülményesebb jegybeszerzéstől és információgyűjtéstől eltekintve. Összességében nagyon poziitív élményként maradtak meg. Mi elég szerencsésen kifogtuk a dolgokat, legelőször emlékszem spontán jött utolsó pillanatban, hogy vigyünk bringát is. Volt hogy kettőnkre jutott egész úton egy 6 fős hálókocsi. Volt, hogy 4-en mentünk alapvetően 1-1 egymástól távolabb lévő 2személyes hálókocsiban elhelyezve, de sikerült úgy elcserélnünk az egyiket, hogy a falaikat egybe tudtuk nyitni, így lett egy hodály 4 ágyasunk :D Ezer éves szerelvények voltak, de a maguk nemében tökéletes opciót nyújtottak. Pozitív csalódás volt a nappali járatokhoz képest. Sajnos az a tapasztalat, hogy évről évre egyre lehetetlenebbé vált így megoldani az utunkat és egyre kompromisszumosabb lett az egész. Végül idén egy csomó utánajárás ellenére kénytelenek voltunk autóra váltani, annyira ésszerűtlenül voltak a járatok leszervezve. Mintha direkt akarnák megutáltatni a vasutat az emberekkel. Sajnálom, hogy ez a része kimaradt az idei élményekből, mert sokat hozzá tett az úthoz.

• @Golyabacsi
    @Golyabacsi2 жыл бұрын

Alapvetően kettő dolog miatt kedvelem a vasutat, és ha tudom, használom is: 1.: Budi 2.(Ami a legfontosabb): MOZGÁSTÉR A 190 centimmel buszon órákat utazni mocskosul kényelmetlen számomra. Repülőn még soha nem ültem, de nincs is tervben, hajózni meg csak a Balatonon sikerült eddig. De visszatérve a vasútra: Van az a régi vicc, hogy a MÁV-nak van három nagy ellensége: Az utasok, a négy évszak, és önmaga. Illetve, szoktam azzal is viccelni, ha véletlenül vonattal megyek, hogy "Odaérek időben... ha a MÁV is úgy akarja."

• @attilawindt3673
    @attilawindt36732 жыл бұрын

Pár éve mi is kitaláltuk hogy vonattal megyünk velencéig mert az tuti olcsóbb.Hát lekanyaradott a szánk széle mikor kiderült mibe kerül egy jegy...

• @eszterjambor117
    @eszterjambor1172 жыл бұрын

Még szerencse hogy nem időben töltötted fel ezt a videót, augusztusban utaztam Amszterdamból Bécsbe, ha látom a te élményedet biztos lemondtam volna. Amit én megtudtam az az, hogy amikor áll a vonat az azért van mert mozdonyt cserélnek minden határnál. Nekem kellemesebb élményem volt, bár a mi vonatunkon lopások történtek, a késés egy óra volt (ami azért annyira nem sok egy ilyen hosszú úhoz képest). Víz is volt. Az a kabin amiben ti is utaztatok 6 fő számára van. Hála a koronának csak 4 fő foglalhatott. Nekem egy életreszóló élmény volt, a vonathangok még valósabbá tették, de nem választanám újra ha nem muszáj. Engem az lepett meg hogy az egész nightjet €240 volt aztán Bécs-Budapest még €60. A 240 hez képest soknak tűnt. Ja még annyi volt érdekes hogy amikor jött a reggeli, nem hagytak minket tovább aludni hanem dörömböltek hogy nyissuk ki az ajtót😂 nem lehet könnyü dolguk az "utaskísérőknek" sem. Én mindenkinek ajánlom mert még ha rossz élmény is jobban értékel az ember egy zökkenőmentes utat utána😂

• @attilabajtay8187
    @attilabajtay81872 жыл бұрын

Szia csak azt nem értem hogy a ROMA BOLONYA ut hogyan lehetett olyan hosszú, szeptemberben voltam és a Freccia/ITALO szük 1,5 óra alatt volt ROMA-bol BOLOGNYA-ba ? és a video alapján ti is Frccia-val mentetek

• @g4bst3r
    @g4bst3r2 жыл бұрын

Én tökre szeretnék belföldön is vonattal utazni de eddig jó tapasztalatból kevesebb van mint rosszból sajnos. Szépek az emeletes vonatok de csak néhány vonalon járnak. Meg az sem ér sokat, ha biztosító berendezés hiba van heti több alkalommal, illetve járatok tűnnek el hirtelen. Nem csak a rosszat szeretném írni, épp gondolkoztam én is egy saját olasz melón, de mostmár nem vonattal. Ritkán utazok ne kelljen akkor is a vonattal szívni.

"Kéne egy jó alkalmazás" ... Azt úgy hívják hogy tapasztalat és tudás (rutin). Semelyik applikáció nem lesz teljesen "áptudét". Én legalábbis az eltelt 5 évben a brit vasút esetén már megtanultam, mert az az applikáció amit én használok jegyvásárlásra korrekt módon informál csak nem tud kalkulálni az esetleges késéssel. Így aztán volt hogy Manchesterből egy vasárnap délután nagyon nehezen jutottam haza Warringtonba (ez pont féltávon van Manchester és Liverpool közt) mert a vágányzár miatti törlések nem voltak feltüntetve... bár az is tény hogy több vonatot menet közben töröltek. Nagyon jó érzés egy 5 vágányos pályaudvaron cikázni hogy milyen vonattal tudok hazamenni, miközben a telefonomban alig maradt nafta és a powerbankot is kimerítettem.

• @kovacsbalint1459
    @kovacsbalint14592 жыл бұрын

Kedves Csaba! Én augusztus végén voltam Firenzében ugyanígy az ÖBB-vel. Nálad sokkal szerencsésebb voltam, de egyetértek hogy az út nem olyan kényelmes ahogy elképzeli az ember. Kicsit csalódás volt maga az út, a te tapasztalatodról nem is beszélve. Ja de egyébként az ülőkocsiban a székek ledönthetőek hogy tudjon feküdni rajta az ember. Firenze viszont felejthetetlen volt 😁

• @bunny-hu
    @bunny-hu2 жыл бұрын

Köszönöm a beszámolót, én még a Covid előtt terveztem egy olyant, hogy lerepülök portugáliába és hazavonatozok minden országot érintve, van rá európára érvényes jegycsomag meg minden. Az érveim is pont azok, mint neked voltak, szóval teljesen azonos cipőben járunk. De ezekután lehet újra fogom gondolni az egész történetet, mert magam is élvezni szeretném az utat, pont ugyanígy alvós utazást terveztem ... persze lehet csak az ÖBB ilyen ócska, de ezek után biztosan erősen utána fogok nézni az összes érintett társaság értékelésének. Szomorú, hogy az EU minden szarral képes foglalkozni kivéve a fontos dolgokkal. Így azért elég nehéz őszintén azt mondani egy elvakult kormánypártinak, hogy az EU jó nekünk.

• @bigboighiurca3282
    @bigboighiurca32822 жыл бұрын

Öbb scotty egész értelmes alkalmazás és nem is csak öbb hatáskörben lehet utazást tervezni (legutoljára amikor használtam még olyan volt)

• @MJCsaba95
    @MJCsaba952 жыл бұрын

Köszi a videót Csaba! Ha valaki megkérdi, hogy miért gyűlölöm ennyire a vasutat, csak megmutatom neki ezt. 3 évig jártam vonattal Borsod megye - BP-Keleti - Győr útvonalon. Rendesen meggyűlöltette velem a vonatozást a MÁV, pedig közlekedésmérnök vagyok. Ha rajtam múlna, felszedetném a síneket is. Számtalanszor volt olyan, hogy 40+ perces késés miatt láthattam a Keletinél, ahogy a mellettünk lévő vágányon megy ki az a Railjet, amin rajta kellett volna ülnöm. A szolgáltatás színvonala meg röhej (IC-n is). Szerencsére ma már megtehetem, hogy ne a vonatot válasszam közlekedési eszközként, még ilyen nagy távolságok esetén se. :)

Hány éve volt ez?

@1967628108

Milyen jó, hogy nem rajtad múlt. :D

@cmbbfan78

Ez nem a vasút hibája, hanem a politikáé, államé, amely folyamatosan a gépjárműközlekedést tolja, támogatja (abból többet lehet kilopni, meg hát cukipolitikusaink nem vonattal járnak...) és nem viselkedik tulajdonosként a tulajdonosként a vasúttársasága felé. Ha valaminek nincsen gazdája, azt pedig már ismerjük a szocializmusból, hogyan is működik... :(

• @spontanvideok246
    @spontanvideok2462 жыл бұрын

Hajrá GYESEV. Egy teljesen más világ én imádom a vonatait tölteni vizzel amikor tőlünk indul. Csodálatos kedves, tisztelettudóak a VJV és Sima jegyvizsgálók is. Az egész személyzet fantasztikus és királyak tiszták pontosak a vonataik.😍😍😍ÖBB-vel sose mentem. De most kicsit elgondolkodtam dolgokon. Mert itthon a hülyeséget meg az allandó variálásokat sajnos elkell viselnünk és a Bunkó személyzetet.

• @Superberci
    @Superberci2 жыл бұрын

Én párszor alkalmaztam az öbb-t.. BP - Linz oda-vissza, de az "csak" 4 órás út nem volt 1× se para...

• @szcsaba1994
    @szcsaba19942 жыл бұрын

14:00 A High-Speed rail (Jelen esetben Frecciarossa 1000, ami amúgy az egyik legjobb vonat európában) teljesen más sínen megy, mint a "lassú" NightJet. Mellesleg a business class-on is utazhattál, önmagában egy élmény. Így tudják tartani a stabil menetidőt és a 250 (Bologna-Firenze közötti) 300 km/h-t. Értem én hogy ideges vagy emiatt, de ha már nemzetközi utazásra mész nézd meg a menetrendet legalább 1 héttel az indulás előtt. Nem éppen oda tart. Ez vonatpótló vonat. Termini pályaudvaron többször is jelezték ezt, kiírásban és hangosbemondóval egyaránt (augusztus 15-augusztus 20 között) Én is vonattal mentem Rómába, semmi probléma nem volt. Nagyon segítőkészek voltak az ÖBB-s kollégák, kivéve hogy nemszóltak időben az éjszakai vihar miatti 3 órás késésről. Írtam az ÖBB-nek, a jegyár felét ki is fizették gond nélkül.

@magyarosi

Szóval szerinted az esetemben az ÖBB jól járt el és az utazásnak így kellett kinéznie, kezdve azzal, hogy nincs víz a vonaton odáig, hogy nem küldik a kocsit, amiért fizettem. Egy 1-10-ig terjedő skálán hány pontosra értékelnéd ezt az utazási élményt a vállaltakhoz képest, figyelembe véve a jegyárat?

@szcsaba1994

@@magyarosi Jó esetben 2. Nem jól jártak el. A kommentem elősorban egy válasz akart lenni a felvetésre, hogy miért nem tudtak a NightJetek tovább közlekedni.

• @TheOctabrain
    @TheOctabrain2 жыл бұрын

9:44 ez valóban kellemes, kiváltképp ahoz, mintha idegenekkel aludtál volna 😇

• @nemcsaknorris6155
    @nemcsaknorris61552 жыл бұрын

Elvileg van/precovid/motorvonat nevű szolgáltatás halokocsis és viszik az autókat is magukkal,de az a riviéra iránya ha jól emlexem

• @dj.krause213
    @dj.krause2132 жыл бұрын

Próbálom megérteni, hogy ezt a nagyon magas színvonalat vajon tőlünk lesték el a még pár évvel ezelőtti állapotokról. Vagy pedig , ha már anno nagy haverjaink voltak :D :D , akkor netán csak a vérünkben van ez a fenomenális adjunk egy rakás sz....-t jó drágán, mert úgy sem tudsz tenni semmit kategória.... bravo. Nagyon köszi ezt az epizódot!!

@1967628108

A rakás szarra nincs pénz felújítani. Az ÖBB nem les semmit, ott rosszabb a karbantartás. :)

Csaba. Egyszer utaztál volna itt Nagy-Britanniában mondjuk egy Pacerrel (ez a vonat típus) majd visszasírnád a NightJetet 🤣

• @JBalazs
    @JBalazs2 жыл бұрын

Az én Nightjet élményem az volt, mikor 17 évesen mata részegen szerettem volna Gárdonyból Martonvásárra hazajutni. Felszálltam a vonatra... Elaludtam. Ébredés BP Déli...Visszaszálltam, leültem ugyanoda... Ébredés Székesfehérvár, még mindig matán... Visszaültem, majd újra Bp Déli... Már le sem szálltam a vonatról... Ébredés Siófok... Kezdtem józanodni, és láttam, hogy ugyanaz a vonat megy vissza.... Ébredés Budapest Déli... Na, onnan viszont már fent voltam, és leszálltam Martonon. A kaller meglátott, és röhögve mesélte, hogy egész hainalban itt mászkált felettem. Gondolta legalább alszom... Igaza lett... délre értem haza...😎😬

• @ixub000
    @ixub0002 жыл бұрын

Pont a Covid előtt gondolkodtam, hogy az Adriára vonattal kéne lemenni. Hasonló okokból. Nem leszek hulla fáradt, a gyerekek is jobban élveznék. Hát erre még alszom egyet a hallottak alapján.

@zsoltkiraly389

Máv által közlekedtetett nyári adriai vonatok az idén nyáron elég sok pozitív visszajelzest kaptak. Csak háló és fekvohelyes kocsikból állt fixen, valamint egy étkezőkocsival közlekedett.

@matef6659

Nyaranként így szoktam utazni Splitbe, csak ajánlani tudom.

@danimcflour

Az Adriára több lehetőség is van. Csak főszezonban van a MÁV járata, az ADRIA EN. Elvileg elő- és utószezonban a RegioJet nevű cseh magánvasút társaság közlekedteteti a Prága - Bécs - Budapest-Kelenföld - Balaton - Gyékényes - Zágráb - Rijeka - Split útvonalú járatát, bár ez nem biztos. A RegioJet vonatáról a regiojet.cz oldalon lehet érdeklődni.

@kisserno2814

Horvátországi csoportban is ugyanezek a sztorik mennek. Azt mondják, hogy csak a MÁV! Ide is eljutottunk, hogy a Máv-ot ajánlgatják egymásnak az emberek. Ezt is megértük.

@1967628108

@@danimcflour A Regiojetet hagyjad... Ha már ott lesz egy pár órás késés, akkor egész nyáron, ugyanis 3 órás forduló van a 2 vonat között. Aztán a határon való ácsingózás is beletesz a késésbe, mert egyszerre csak 1 vonatot tudnak átnézni a szigorítás miatt...

• @BalintGulyas
    @BalintGulyas2 жыл бұрын

Jovoheten megyek Leicester - Paris ...nagyon kivancsi leszek.😅👊🏻

• @CampusMaci
    @CampusMaci2 жыл бұрын

Amikor megkaptam az értesítést az új videóról, és láttam a címet : VONATTAL Olaszországba.... első reakcióm az volt, hogy: nah még Te sem sz.ptál életedben igazán nagyot utazással... most megnéztem a videót, hát nem lőttem mellé úgy látom... igazából a türelmedet irigylem :)

• @csendiii
    @csendiii2 жыл бұрын

Szia Csaba, a hegyeshalmi rendszerösszeomlás nem augusztus 15-én volt véletlenül? Vagy ez egy ismétlődő probléma? 🤦🏼‍♂️ Pontosan ugyan ez történt velünk ezen a vonaton. Mi Münchenbe tartottunk, ahová végül ca. 5 órás késéssel hajnal 3 kor érkeztünk meg. Mi a Deutsche Bahn-nál reklamáltunk (tőlük vettük a jegyet) , ahonnan azonban máig nem érkezett visszajelzés.

@csendiii

Edit: ilyen nincsen… ebben a másodpercben érkezett meg a visszatérítés, minden fajta értesítés nélkül. Kicsit ijesztő. 😃

• @aladin0095
    @aladin00952 жыл бұрын

nem tudom, ha az ÖBB ennyire nem tetszik, mit szólnál a szegedi IC-k gyorsvonati kocsijaihoz...

@Illuminel

Az nem is kerül ennyibe :)

• @csaniko76
    @csaniko762 жыл бұрын

Ebben az a döbbenet, hogy mindez csillagászati összegekért... A kártérítés összege ehhez képest vicc kategória. Mi még korona előtt utaztunk sokat vonattal, most már a higiéniai viszonyok miatt eszembe se jutna. Osztrák vasútról ennyire negatívat még nem hallottam, de ez mindent visz. Frecciarossa nagyon más kategória, el is kérik az árát, de az se az alap olasz vasút, legalábbis nekünk hasonlóan borzalmas kalandjaink voltak Velencéből Siracusába jutással sima vonatokkal, ember-ember hátán, egymás ölében szinte, tömegnyomorban állás a folyosón (ilyen azóta már biztos nincs, mert talán fel se engednek ennyi embert), teljes fejetlenség a tájékoztatásban, utolsó pillanatban bemondott vágánymódosítás, tömegek zönlése egyik peronról a másikra, majd utolsó pillanatban jabocsmégse (és ha nem tudsz olaszul, akkor próbáld meg kihallani a hangosbemondóból...), de akkor már aluljárózásra se volt idő, hanem ömlött át a tömeg a vágányokon! Talán Bologna volt, szóval nem kis pályaudvar. Mentünk Frecciarossával is, jó drágán, jó kényelmesen, jó gyorsan. Mi annak idején sima MÁV fülkéssel mentünk Velencébe éjszaka, az nem volt feláras, és kevesen voltak az ülőkocsiban, egy fülke a mienk volt teljesen. Végigfekhettünk volna az ülésen simán, de mindegyik ülés annyira kihúzható volt, hogy egybeért a szemközti, így egy fülkényi fekvőfelületünk volt, nagyon kényelmes volt. Alvólehetőségért elég extra összegeket számolnak fel. bahn.de oldalon nézem mindig a nemzetközi vonatokat, jó a menetrendje, csatlakozásokban is elég jó. Nyáron néztük volna a vonatos utazást, mert nemzetközi viszonylatban fizető felnőttel a gyerek 14 éves korig ingyenes (persze hálófülke nélkül), de olyan mértékig drága a vonatozás, mellé a higiéniai fenntartásokkal, hogy inkább autóval mentünk. Spanyoloknál olyan a vonat, mint a repülő: biztonsági ellenőrzés van felszállás előtt, le is késtük Cordobában a Madridba visszamenő vonatunkat, mert azt hittük, 5 perc alatt odajutunk a vonathoz, de nem számoltunk az átvilágítással, csomagellenőrzéssel. Ettől függetlenül jó élmény volt, egy órával később jutottunk vissza, mindegy. Én szeretek vonatozni, többször mentem interraillel is, de egyszerűen már nem versenyképes az ár... Most hogy a korona is bekerült a buliba a hosszútávú utazáshoz nem jött meg a kedvem, pláne nem gyerekkel. Mert az csak egy dolog, hogy kaland és minden egyéb, de ha nem alussza ki magát a gyerek, akkor másnap csak a nyűglődés van. WC-kérdés meg nagyon nem mindegy, pláne kislánnyal.

• @stazo
    @stazo2 жыл бұрын

Hagyjuk meg a vonatozást a hanyatló nyugat ópiumának! (?) A DB útvonaltervezője szerintem is egész jó több országon át is.

• @zka77
    @zka772 жыл бұрын

9:46 ezek tök jó alvós zajok, felveszel 1 órát, beloopolod 10 órássá és felteszed youtubera, gazdag leszel :D Úgy 30 éve voltam vonattal Velencében, de kb semmi emlékem nem maradt róla. A MÁV egyébként itt keleten még mindig az 500 éves vonatokkal megy, pottyantós WC meg minden, pont mint 30 éve gyerekkoromban. A nyugati országrészben tök színvonalas szerelvények vannak, nem értem miért ez a különbség. 2 éve mentem ÖBB vonattal BP és Bécs között, ott is döglött volt az egyik WC, azt hittem ez csak pech, de úgy tűnik ez az alap :D

@davidkaszab747

Mindig szídjuk a pottyantós wc-t. Mégis amikor a hipermodern, nyugateurópai szintű, belső tartályos, vízöblítéses wc, elromlik egy 3 órás úton. Mindent megadnánk egy pottyantós wc-ért, ami nemigazán tud elromlani.

@LamagraPyro

@@davidkaszab747 milyen guszta is az amikor egy pottyantós wc-vel felszerelt vonat átrobog egy állomáson, és a delikvens pont akkor megy wc-re és odacsattan a peron mellé a vágányok közé a termék. Ha még utasok is várakoznak a peron mellett, az érzés páratlan lehet. :)

@traxx0239

Nem nem ez az alap. Pestre Becs felol railjet jar, en nem talalkoztam meg rajta bedoglott wcvel. Altalaban tiszta, kenyelmes es jo ido is van rajta.

@davidkaszab747

@@traxx0239 lehet hogy 1000 vonatból egyben romlik el a wc. De ez nem segít rajtad ha pont akkor kell szarnod.