Szlak na Lubomir z Lipnika - Korona Gór Polski - Beskid Makowski - łatwy szlak

W mżawce i mgle zdobyliśmy kolejny szczyt Korony Gór Polski 😁 Kiedy jednak nie ma widoków to więcej się ogląda to co jest bezpośrednio wokół nas. Pętla na Lubomir w Beskidzie Makowskim była niezwykle klimatyczna i magiczna.
Szczyty Korony Gór Polski zdobywamy "nieoficjalnie", tzn. bez zapisywania się do klubu zdobywców, ale jak ktoś chce to warto sobie założyć książeczkę, aby mieć dowód :) U nas nasze media społecznościowe będą nam świadkiem, zamierzamy nagrać jak zdobywamy wszystkie szczyty Korony Gór Polski. 😊
Lubomir w Beskidzie Makowskim był kolejnym szczytem KGP, który zdobyliśmy. Mieliśmy dość niepewną pogodę i raczej nie spodziewaliśmy się widoków. Szczyt Lubomira wraz z okolicznymi szczytami takimi jak Łysina i Trzy Kopce są zalesione, poza niewielkimi polankami.
Wiele osób zdobywa ten szczyt od strony schroniska na Kudłaczach. My wybraliśmy się od strony miejscowości Lipnik, zaparkowaliśmy na darmowym parkingu przy wejściu czarnego szlaku do lasu. Czarnym szlakiem doszliśmy do Polany Suchej, następnie żółtym pod górę na Łysinę i dalej granią czerwonym szlakiem przez Trzy Kopce na Lubomira.
Na najwyższym szczycie Beskidu Makowskiego znajduje się Obserwatorium Astronomiczne im. Tadeusza Banachiewicza.
Lubomir jest też zaliczany do Beskidu Wyspowego, stąd są dwa słupki z nazwą szczytu.
Zeszliśmy zielonym szlakiem z powrotem do wsi Lipnik. Jak widać po drodze spotkaliśmy salamandrę :) Dawno nie widzieliśmy tego stworzenia.
Taka pętla na kolejny szczyt Korony Gór Polski zajęła nam ok. 3 godziny i była dla nas w większości dość łatwa. Jedynie podejście żółtym szlakiem było ostrzejsze, ale sumarycznie zaliczamy ten szlak do łatwiejszych jak ktoś ma minimalną formę.
Zapraszamy do subskrypcji naszego kanału 😊
🔹Trudność (w naszej subiektywnej skali): 4/10
🔹Czas przejścia: 3 h
🔹Długość: 8 km
🔹Podejścia: 400 m
🔹Punkty GOT: 12
Jeżeli lubisz krótkie filmy, koniecznie odwiedź nasz TikTok! / poranawycieczke
Jeżeli zaś wolisz zdjęcia, zobacz nasz Instagram!
/ poranawycieczke
Facebook:

• @marioszuwar
    @marioszuwar Жыл бұрын

👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

• @armalaw
    @armalaw Жыл бұрын

Robicie bardzo fajne filmy. Cieszę się, że trafiłem na wasz kanał. Postarajcie się, żeby filmiki były nieco dłuższe.🙂

@poranawycieczke

Cieszymy się, że się podobają 😊 Staramy się kręcić dłuższe filmy, ale nie zawsze to wychodzi 😅 Zaczynaliśmy od TikToka, gdzie podstawą są 15 s filmiki, ale próbujemy sił właśnie w dłuższych wideo 😊

• @WeekendJanusza
    @WeekendJanusza Жыл бұрын

super ujęcia, dobry montaż, super film. łapką i sub. :)

@poranawycieczke

Dziękujemy za miły komentarz, bardzo nas to motywuje do składania kolejnych wycieczek 😊

• @wolamniedroga
    @wolamniedroga Жыл бұрын

Piękne ujęcia, super montaż i grafika. Brawo.

@poranawycieczke

Dziękujemy, cały czas się uczymy 😊

• @tomaszskotnicki3307
    @tomaszskotnicki3307 Жыл бұрын

Synchronizacja muzyki z obrazem, gratulacje 🙂wziąłżem bym szedł dzień wcześniej tamtędy😉

Dziękujemy 😁 Pogoda bardzo niepewna we wrześniu 😉

• @Cykloop
    @Cykloop Жыл бұрын

Wybieram się, ale na rowerze, więc Wasz film jak znalazł 😀 Przyhemnie u Was, Warto zasubskrybować. Pozdrowienia 👋👍

@poranawycieczke

Nie jeździmy na rowerach, ale ta trasa wydaje się jak odpowiednia na tego typu rower 🙂 Trochę kamieni i błota na szlaku i tyle. I trasą którą my szliśmy jest pewnie mniej zatłoczona niż od strony schroniska.