Rysy 2499 m - Ascent to the Summit via the Easiest Route and Descent via the Most Difficult Route

Rysy is a mountain on the Polish-Slovak border in the High Tatras, characterized by three peaks. The central peak serves as the border between Poland and Slovakia and is simultaneously the highest peak in the Polish mountains. Rysy can be accessed from two sides: the Polish side and the Slovak side. The Polish trail is more difficult and demanding compared to the Slovak trail.
This peak is part of the Crown of Europe, the Diadem of Polish Mountains, the Crown of Polish Mountains, the Crown of the Most Outstanding Peaks of Poland, the Tourist Crown of the Tatras, and others.
Our route: Popradské Pleso, zastavka - Popradská polana - Horský hotel Popradské pleso - Nad Žabím potokom - Chata pod Rysmi - Rysy - Czarny Staw Pod Rysami - Morskie Oko, pod Czarnym Stawem - PTTK Shelter at Morskie Oko - Wodogrzmoty Mickiewicza - Palenica Białczańska
The video depicts the ascent from the Popradské Pleso location, the route to the summit, the summit itself, and the descent on the Polish side to Palenica Białczańska.
➡️ WWW podrozowanienieboli.pl
➡️ Facebook / podrozowanienieboli
➡️ Instagram / podrozowanienieboli
We invite you to subscribe to our channel to stay up to date with videos from our travels.

• @pawepietrzyca9145
    @pawepietrzyca914510 ай бұрын

Bardzo fajny film. Pozdrawiam

@podrozowanienieboli

Dziękujemy za komentarz i cieszymy się, że film sie podobał :-)

• @PiotrStefanski_
    @PiotrStefanski_Ай бұрын

Super. Zainspirowaliście mnie 🤩🎥

@podrozowanienieboli

Dziękujemy i cieszymy się, że film się podobał. 🙂Pozdrawiamy

• @anetti53
    @anetti5310 ай бұрын

Super dobrana muza👍

@podrozowanienieboli

Dziękujemy za komentarz i cieszymy się, że się podoba. 🙂

• @adress1100
    @adress110019 күн бұрын

To najlepszy wariant wejścia na rysy, można też zacząć od Strbskiego plesa zamiast Popradzkiego.

@podrozowanienieboli

Czy najlepszy? - na pewno bardzo dobry dla początkujących. Poza tym trzeba jakoś dostać się na Słowację a to już może być duży problem dla niektórych osób, szczególnie dla tych którzy zaczynają przygodę z górami. Warto również zaznaczyć, że co jak co ale widoki od słowackiej strony są rewelacyjne. Od polskiej strony szlak jest o wiele trudniejszy i trzeba mieć już większe doświadczenie - duża ekspozycja oraz długi odcinek drogi z łańcuchami już niejednego sparaliżował na tym szlaku. Do tej pory wchodziliśmy od polskiej strony i nie sprawiało to dla Nas większego problemu, jednak postanowiliśmy porównać te dwa szlaki i stąd Nasz film. Nie powinien on nikogo zachęcać do takiej trasy jak jest na tym filmie, gdyż jakbyśmy byli początkującymi to raczej byśmy wchodzili od MO'ka i schodzili do Popradzkiego Pleso. I jeszcze jedna ważna kwestia dla wszystkich - warto wykupić ubezpieczenie, które niewiele kosztuje a w razie "W" naprawdę może zaoszczędzić duże pieniądze. Idąc w tak wysokie partie górskie trzeba również pamiętać o szybko zmieniających się warunkach atmosferycznych (deszcz, burza a nawet śnieg w sierpniu!). Jak to mówią wszystko jest dla ludzi, tylko trzeba do tego podejść z rozwagą. Życzymy wszystkim samych okienek pogodowych, wspaniałych widoków i do zobaczenia na szlaku 🙂

• @user-nk9zl8zi7z
    @user-nk9zl8zi7z10 ай бұрын

Fajne widoki i klimaat

@podrozowanienieboli

Widoki są naprawdę super, warto wejść i samemu się o tym przekonać. Dziękujemy za komentarz i pozdrawiamy 🙂👍

• @margosikorska5585
    @margosikorska55859 ай бұрын

Dziekuje za film z naszych pieknych Tatr. Wspomnieliscie Panstwo, ze w poblizu schroniska pod Rysami od strony Slowackiej, jest przystanek autobusowy. Czy to regularna linia autobusowa? Serdecznie pozdrawiam, Malgorzata ze Sztokholmu

@margosikorska5585

Sprawdzilam na google i teraz wiem, ze to byl zart z tym przystankiem autobusowym w poblizu schroniska Chata pod Rysami, pozdr Malgorzata

​@@margosikorska5585 Słowacy mają specyficzne poczucie humoru 🙂

• @andrzejsipitowski3117
    @andrzejsipitowski3117Ай бұрын

Gołym okiem😂😂😂

@podrozowanienieboli

Taka metafora 🙂 Wstawiając to zastanawialiśmy się czy ktoś to zauważy i skomentuje i jak widać udało się. To tylko świadczy o tym, że bardzo uważnie Pan oglądał za co bardzo dziękujemy. 🙂 Pozdrawiamy

• @qgxd
    @qgxd10 ай бұрын

Musicie poprawic opis filmu.... Slowacki wierzcholek ma 2501 npm. ... 😉. Pozdrawiam 👍

@podrozowanienieboli

Zgadza się słowacki ma taką wysokość, jednak My tym razem nie wchodziliśmy na słowacki szczyt tylko na graniczny, czyli polsko-słowacki 🙂 a ten ma 2499 m n.p.m. Wychodzi na to, że jednak nic nie musimy zmieniać 😉 Pozdrawiamy 👍 🙂

@qgxd

@@podrozowanienieboli No tak... to co innego...

• @anetti53
    @anetti5310 ай бұрын

Rozumie ze noclegi lub samochód mieliście po słowackiej stronie Jak zatem tam się dostaliście z Palenicy?

@podrozowanienieboli

Pojechaliśmy taksówką z Zakopanego o 4 rano do Popradzkiego Pleso, bo nie wiedzieliśmy na którą stronę będziemy schodzić. Z taksówkarzem byliśmy umówieni, że jak będziemy schodzić na słowacką stronę to zadzwonimy do niego ze szczytu i poinformujemy go aby mógł po Nas wyjechać, jednak na szczycie zdecydowaliśmy się, że schodzimy na stronę polską, do Paleenicy a później to już busem do Zakopanego. :-)

@anetti53

@@podrozowanienieboli dzięki za info 👍

@100Pseudonim

@@podrozowanienieboli Jakie mniej więcej były koszty taksówki? To świetny pomysł, wejść jedną stroną i zejść drugą. Choć ja bym bardziej wchodził odwrotnie. Potem przenocował w Popradzkim Pleso, nad samym jeziorem i dopiero wrócił taxi do Polski.

@podrozowanienieboli

@@100Pseudonim Ogólnie to w sierpniu większość osób wołała 400 zł. Pogadaliśmy z jednym taksiarzem i zawiózł Nas za 300 zł - w sumie było Nas 3 osoby, a więc nie była to duża kwota za busa. Wiem, że w tym czasie jeździli inni i wołali po 45 zł od osoby, jednak trzeba było wcześniej zarezerwować termin a wiadomo, że dużą rolę odgrywa też pogoda i zależało Nam aby nie padało w tym dniu.

• @PanDzikus
    @PanDzikus4 ай бұрын

5:11 Kogo? Jakich "nosiczy". Ten pan to tragarz a nie żaden "nosicz".

@podrozowanienieboli

Nosicz, czyli tatrzański tragarz charakterystyczny dla słowackiej części Tatr. Nosicz to osoba, która dostarcza do schronisk górskich wszystko, co jest potrzebne do funkcjonowania tych schronisk np. paliwo, wodę, jedzenie. Ich ładunki ważą ok. 60-80 kg, zarówno w lecie, jak i zimie. W drodze powrotnej natomiast tragarze znoszą w dół śmieci ze schronisk. 🙂

• @romanticcyclist
    @romanticcyclist10 ай бұрын

cudownie gdyby nie ta monotonna droga powrotna od morskiego ....

@podrozowanienieboli

Tak, to jest odcinek, który wbrew pozorom Nas najbardziej męczy 🙂