Pohod na Čvrsnicu - Pl.dom Vilinac; Peharovi stanovi; Kulidžanov stan; Ledeno jezero; Pešti brdo

Drugi dan i planina Čvrsnica, rano ustajanje te odluka da dočekamo izlazak sunca na vidikovcu iznad pl.doma Vilinac je kako se ispostavilo pun pogodak. Iako slabo naspavani nije nam bilo teško ustati jer smo upravo bili svjesni šta i kakav momenat nas očekuje. Nakon vidikovca vraćamo se do doma gdje doručkujemo i pijemo jutarnju kafu. Oko 6h i 50 minuta krećemo u naš pohod na najudaljeniji vrh Čvrsnice, famozno Pešti brdo. Od doma se spuštamo put Peharovih stanova, gdje se ujedno račva staza i ona bolja markirana i utabana ide prema vrhu Pločno, a ona slabo vidna ide prema Pešti brdu. Dio staze koji vodi put Kulidžanovog stana je slabo markiran i postoje kamene kupe te poneka izbledjela marka, pa nije loše imati track. Shodno tome da sam ja prije skoro dvije godine išao put Pešti brda upravo ovom rutom staza mi nije bila potpuno nepoznata. Nakon Kulidžanovog stana uspon postaje zahtjevniji sve do tzv. "ploča" tj. pred sam izlazak na Ledeno jezero. Kamene ploče izgledaju pomalo zastrašujuće jer na njima ima veliki broj procjepa kojima se ne vidi dno. Imali smo sreću da na Ledenom jezeru ima aktivan izvor pitke vode pa smo se uspjeli podmiriti inače bi smo vjerovatno rano ostali bez iste. Nakon jezera slijedi oštar uspon preko sipara sve do vršnog grebena gdje nam sa desne strane ostaje vrh Zelene glavice. Preko grebena sve do vrha Pešti brdo postoje samo kamene kupe i prosječena kleka tako da se ne možete uzdati u planinarsku markaciju jer je nema. Malo, po malo preko kršnog bespuća za ukupno 4h stižemo do našeg cilja tj. Ploče - Pešti brda 2039 m.n.v. O pogledu ne treba mnogo pisati to valja doživjeti. Dok smo uživali na vrhu, misli su nam već bile usmjerene prema povratku nazad ali ovaj put sve do polazne tačke - Vitlenice. Kako opisati povratak, sve isto osim što smo ovaj put bili mnogo umorniji i iscrpljeniji, što od sunca, što od hodanja i savladanog uspona pe veoma divljem terenu. I tako malo po malo za cca. 13h pređenih skoro 22 km i savladanog uspona od 1300 metara stižemo do Vitlenice. Sa razlogom ovaj uspon i pohod nosi epitet jednog od kondiciono zahtjevnijih.

• @wildbalkans1402
    @wildbalkans1402Ай бұрын

Svaka Čast ! Super tura

• @selmakadic7113
    @selmakadic7113Ай бұрын

Al kafa i supa su vrh 😂🎉

@explorethebosnianmountains9268

Od sada samo kuham na planini 🤣🤣🤣

• @Zahumlje593
    @Zahumlje593Ай бұрын

Svaka vam cast... Odlican pohod i video 👍 Mozda da iduci snimak stavite i trek pa ako se i mi neiskusni odlucimo na neki poduhvat da nam je lakse? Nemoj zamjerit na zamolbi😅 Jos jednom svaka cast.

Hvala

• @slobodanzalica2681
    @slobodanzalica2681Ай бұрын

Pesti-brdo -- ovako je ispravno. "Pohod na Čvrsnicu" -- zašto ne "Tura na Čvrsnicu"... Npr. 16:05... pogled na Mezića stijenu, najznačajniji usponi u bh. planinarstvu... a vi ni pomena! Snimci dronom stijene Pesti-brda su fascinantni... i izbor muzike dobar.

@RouteBH

Slažem se u potpunosti...ništa ne kažu ni o Stanovima i žandarima... vjerojatno ih umor savladao. Audio i video sadržaji su odlični!

@explorethebosnianmountains9268

Poštovani, mi baš ne znamo sve detalje i istoriju bh. planinarstva, također tura ili pohod meni lično svejedno, hodamo i pravimo pohod i značenje riječi je odlazak sa nekim ciljem tj. obilazak nečega. U ovom slučaju meni lično ljepše zvuči pohod na planinu jer je mi ne osvajamo već je obilazimo tek na jedan trenutak. "Tura" je po meni terminologija koja se veže za planinarska društva tj.organizovane i planirane etape kretanja, takmičenja i putovanja. U svakom slučaju hvala na komentaru i na savjetima. Lp