Połonina Wetlińska i Smerek - widokowy szlak w Bieszczadach, nowe schronisko Chatka Puchatka

Malownicza i widokowa wycieczka w Bieszczadach, przy okazji można odwiedzić nową „Chatkę Puchatka” 😉
W pierwszy dzień w Bieszczadach zrobiliśmy trasę 20,5 km i 1400 m przewyższeń (Rawki + Caryńska). A poniższa wycieczka przez Połoninę Wetlińską i Smerek miała 15 km i „tylko” 600 m podejścia - jest więc to trochę krótsza trasa, ale idzie się w wielu miejscach w miarę płaskim szlakiem albo schodzi w dół 🙂
Trasa to: Przełęcz Wyżna (873) - Chatka Puchatka (1219) - Połonina Wetlińska - Osadzki Wierch (1253) - Przełęcz Orłowicza (1095) - Smerek (1223) - powrót przez przełęcz do Wetliny (623) 😊
Nie uznajemy tej wycieczki jako łatwej, ale jeżeli masz 5-6 godzin i formę na kilkanaście km marszu to może być przecudowna trasa w Bieszczadach 😊
🚌 Nie ma możliwości zrobić pętli - można skorzystać z busiko-taksówek, których było bardzo dużo i odjeżdżają jak się zbierze kilku pasażerów.
Na Przełęczy Wyżnej jest wielki parking, ale Park Narodowy nie raz ostrzegał, że w ładne weekendy może braknąć miejsc. Szlak z przełęczy do Chatki Puchatka jest jednym z najpopularniejszych w Bieszczadach.
Do nowej Chatki Puchatka doszliśmy w mgle, ale czuliśmy i widzieliśmy po prognozach, że pogoda się poprawi ☀️
Jak my byliśmy w nowej chatce, to oferta gastronomiczna była na razie bardzo skromna, tylko kawa i herbata.
Sporo osób chyba schodzi z powrotem w dół, ale naszym zdaniem zdecydowanie warto przejść się chociaż kawałek po cudownej Połoninie Wetlińskiej 🥰 Nam wyszło słońce i dalej mogliśmy wędrować w ładnej pogodzie. Można było się zachwycać piękną polską jesienią w Bieszczadach 😊
Kolejnym celem wycieczki był Smerek, szczyt, który również jest pokryty połoniną, co zapewnia świetne widoki 😊 Z Przełęczy Orłowicza można go zdobyć planowo w 30 min, potem wróciliśmy i skręciliśmy na Wetlinę 🙂
Polecamy ten szlak jak chce się poczuć cudowny klimat Bieszczadów 🥰 Jest dość długi, ale naprawdę warto, zrobiliśmy go już kolejny raz
Zapraszamy do komentowania i subskrypcji 😊
Jeżeli lubisz krótkie filmy, koniecznie odwiedź nasz TikTok! / poranawycieczke
Jeżeli zaś wolisz zdjęcia, zobacz nasz Instagram!
/ poranawycieczke

W tym roku robiłem ten szlak tylko z Wetliny na Przełęcz Wyżną :) pozdrawiam

• @marcino1791
    @marcino1791 Жыл бұрын

Lubię Wasze wycieczki. Piękne widoki, muzyka. Aż chce się rzucić wszystko i pojechać ... przed siebie :)

Bardzo się cieszymy, że się podobają 😊 Takie komentarze bardzo nas napędzają 🥰

• @kazimierzwojcik1538
    @kazimierzwojcik1538 Жыл бұрын

Wasz kanał znalazłem w shortach i zaciekawiony właśnie obejrzałem ten film. Wspaniale nagrany z dobrze dobraną muzyką i cenne pisane komentarze. Widzę jeszcze dużo innych filmów, więc dałem suba 🙂 i z ciekawością obejrzę je stopniowo. W wielu miejscach też byłem więc wspomnienia tym bardziej cenne 🙂 Jeszcze mały komentarz do tego filmu. W Bieszczadach byłem pierwszy raz dwa lata temu...i pokochałem je. Między innymi szedłem też tym szlakiem i o tej porze roku. Te wszystkie kolory i panoramy to coś cudownego. Pozdrawiam serdecznie

• @pawekalisz9064
    @pawekalisz9064 Жыл бұрын

Kocham Bieszczady

@poranawycieczke

My również 😊 Chociaż raz do roku na jesień chcemy odwiedzać Bieszczady i przypominać sobie widoki 🥰

• Жыл бұрын

Bieszczady jesienią 👍

@poranawycieczke

Staramy się co roku wracać na jesień 😊 Kochamy ten niezwykły klimat.