Pe poteci, spre inima ta! Ep 16: Capre Negre și lacul Vulturilor din munții Siriu (Buzău)

Pentru acest episod am urcat in muntii Buzaului - mai exact in masivul Siriu. Am avut parte de vreme schimbatoare, cu ceata deasa si putina ploaie, apoi cu spectacol de nori pe marginea prapastiilor. Si un rasarit colorat pe creste, dar si capre negre filmate de aproape! Un episod care are sanse sa intre in preferintele celor ce urmaresc aceasta emisiune! :)
In acest episod am fost incaltat cu niste adidasi de trekking fabricati in Romania, marca S-Karp - care sunt ideali pentru trasee usoare pe munte, cu bagaj usor - sau trasee parcurse in viteza. Sunt comozi (recomand branturile acelea speciale, mai moi), au talpa foarte aderenta, dar nu ii recomand pe trasee cu denivelari mari, pentru ca nu ofera protectie la glezna si deci nu iti pot oferi sustinerea de care ai nevoie pe astfel de trasee. Sigur, in picioarele cui trebuie, se poate ajunge departe cu ei :D
Nu uitati ca puteti sprijini aceasta emisiune prin contracte de publicitate/sponsorizare (pentru firme, pensiuni etc) sau prin achizitia de fotografii realizate de Ioan Stoenică. Detalii aici:
ioanstoenica.com/fotografii-io...

• @e.adriana3349
    @e.adriana33495 жыл бұрын

Eşti îndrăgostit pe veciè de această FATĂ FRUMOASĂ-ROMĂNIA-FELICITĂRI!!!!!

• @aureliatiana9612
    @aureliatiana96125 жыл бұрын

De cite ori am putin timp urmaresc iesti un om de mult bun simț Simt o relaxare profunda psihic cînd te urmaresc.Imi place fffff mult CÎT de complex si profund explici in acelaș timp pe înțelesul tuturor.Ai o curatenie mintala si fizica.Ai un spirit de observatie ffff dezvoltat cu multa atentie.Iesti atent la orice detaliu in natura si ÎL explici clar.Bucuria din interiorul tau da pe dinafara .Ce este frumos ca o împarți cu noi care te privim.Imi place ca te simti mare URIAS în natură fapt care te ajuta Enorm.Esti curajos ce mai .Ma BUCUR ca te ai nascut si ca ne încînti cu frumoasele peisaje pe care tu le poti strabate cu pasul .Te invidiez .Te salut cu mult respect ce ti l port.Tine o tot asa .D zeu sa te ocroteasca sa ti dea putere multa si fi SANATOS.

• @emimindaianu7961
    @emimindaianu79618 жыл бұрын

Mi se face dor de tara cind vad asta.Bravo!!!!Salutari de undeva din Europa

@IoanStoenica

+Emi Mindaianu Ma bucur ca emisiunea ajunge si la romanii plecati din tara! :D Poate cand se vor intoarce, vor vrea sa descopere mai mult si muntii ei.

• @supreme2760
    @supreme27603 жыл бұрын

Frumose episoadel le am revazut de multe ori dar natura muzica atitudinea pozitiva nu se compara cu nimic

• @camaromlm
    @camaromlm8 жыл бұрын

Stimate domn, chiar ieri am ajuns la Lacul Vulturilor pentru prima oara, aceasta fiind si prima mea excursie montana!Am urmat exact acelasi traseu, cu marcajul "dunga rosie", numai ca noua ne-a luat 5 ore sa ajungem de la coada Lacului Siriu la Lacul Vulturilor!Asta pentru ca in echipa de 5 "temerari" 3 eram la prima iesire pe munte! Vremea a fost splendida, asa cum am gasit si peisajele! Imi pare rau ca nu am reusit sa urcam si pe culmea Malaia, dar asta ma face sa imi doresc sa ma reintorc in aceste minunate locuri si atunci negresit voi urca si pe Malaia! Tin sa multumec prietenilor nostrii Bogdan si Gabriela, care ne-au adus pana la lac starnindu-ne totodata si pofta pentru drumetie montana, precum si dvs. pentru acest minunat filmulet atat de bogat in informatii utile tuturor, dar mai ales noua incepatorilor! Felicitari!

• @laurentiuradu8749
    @laurentiuradu87492 жыл бұрын

Bravo pentru acest episod minunat. Salutari de la un marinar.

• @nicusoaradumitru159
    @nicusoaradumitru1593 жыл бұрын

Esti minunat copil al muntelui, comentariile tale au un farmec aparte, continua tot asa. Am vizitat muntii Buzaului in aceasta vara, sunt superbi, am ajuns pana laJitia unde este in apropiere" Lacul fara fund" am ajuns si pana la Poarta lui Dumnezeu. Aici este raiul in muntii nostri.

• @razvancostin6144
    @razvancostin61447 жыл бұрын

Senzational si episodul acesta! Adevarate lectiii de geografie, zoologie si botanica plus peisaje de vis si entuziasmul tau pe masura ... molipsitor! Felicitari!

@IoanStoenica

Multumesc! Daca vrei sa participi la ture pe munte organizate de mine, da-mi un mail sau un mesaj pe facebook :) Live e mai fain decat la tv.

• @fieracarmen4713
    @fieracarmen4713 Жыл бұрын

Minunat episod! Despre munții Buzăului nu știu mare lucru, dar sunt foarte frumoși!Un lucru sare la un moment dat în ochi, la începutul episodului, și anume grămezi mari de bușteni tăiați!Se taie pădurile la munte și peste niște ani de zile, probabil că nu vor mai fi păduri la munte!

• @val4418
    @val44182 жыл бұрын

Ce frumoase-s toate toate! Și noi niște norocoși că mergem pe cărări, cu Ioan. Mulțumim că imparți si cu noi din bucuria de a fi în natură.

• @pipin3715
    @pipin37152 жыл бұрын

Frumos si acest traseu, mai putin Taul Vulturilor . Banuiesc CA vulturii erau plecati prin alte parti, mai insorite...Intr-adevar, salbaticie adevarata, fara tipenie de om, ori drumet (drumetul face parte dintr-o alta specie aparte, una superioara ). Felicitari !

• @ileanabalta7933
    @ileanabalta793311 ай бұрын

MINUNAT!❤🎉 Munții BUZAULUI NU AU CĂRARILE ATAT DE BĂTĂTORITE SI AU FARMECUL LOR....SĂLBĂTICIE 😊❤ APUS SUPERB🎉❤❤❤❤

@ileanabalta7933

La multi ani! Pt ieri,24 iun NASTEREA SF.IOAN BOTEZATORUL....NUMIT SI ÎNAINTEMERGATORUL DOMNULUI....si tu tot cu mersul te ocupi..NIMIC INTAMPLATOR....nu te am stiut pană acum....apreciez bunele informatii pe care le ai si le dai mai departe...SUPERB...ce n e ai arătat...îmi este rusine să recunosc sunt de pe VALEA CHIOJDULUI si nu stiu atat de multe cate sti tu...am fost doar in jurul satului....tata a fost printre primii angajati la barajul SIRIU,stiu multe din povestile șantieristilor...amintiri...zona este cu mult potențial....te felicit si ti urez putere să cutreieri toate potecile de munte si să te bucuri de FRUMOS!❤ SALUTARE!!!

• @anamaria-mm4jl
    @anamaria-mm4jl4 жыл бұрын

Mi-a placut cum ai strigat "bravo" si ai batut din palme... Parca voiai sa-i multumesti artistului pentru splendida opera de arta din fata ochilor tai!

• @joe-lesliekrassy577
    @joe-lesliekrassy5778 жыл бұрын

D-nule, esti un om minunat, poti fi considerat un mare cronicar al geografiei romanesti. Keep doing! Sanatate si inspiratie iti doreste un iubitor al naturii romanesti din Tg. Mures!

@IoanStoenica

Multumesc! Eu sper sa reusesc sa trezesc si in altii macar putin dragostea de natura si dorinta de a merge pe munte :D

@joe-lesliekrassy577

cind aveam sanatatea apr. perfecta, nu erau conditiile din ziua de azi: sosele mai multe, carburant nelimitat... Stii ce as face daca as avea bani multi: as zbura mult cu un elicopter inchiriat deasupra muntilor, sa ajung cu privirea si in vaile, cheile si ripele care nu se vad asa din prima...

@IoanStoenica

Eu nu am bani si nici nu folosesc carburant, si tot ajung in vaile, cheile si râpele care nu se vad din prima! :D

@joe-lesliekrassy577

pt. ca nu ai reumatismul degenerativ dobindit dupa 9 ierni dormite fara incalzire..la 8-11 grade in camera..si nu ai 140 de kile ca mine acum......

• @roxanastefan1734
    @roxanastefan17349 жыл бұрын

felicitari pentru tot ceea ce faci,imbini utilul cu placutul dar nu in ultimul rand ”dai o mana” de ajutor oamenilor sa aduca din nou la viata acea particica din ei, adanc ascunsa si aproape uitata!suntem facuti sa traim in armonie cu natura!multumesc,multumim pentru daruirea ta in tot ce faci,cu siguranta vor fi oameni care vor imita gestul tau,cu siguranta omenirea pe aceasta spirala a vietii,a evolutiei spirituale va reusi sa urce o treapta ,doar dupa ce isi va invata lectia : suntem facuti sa traim in armonie cu natura,sa o iubim.

• @Sorin1324
    @Sorin13249 жыл бұрын

Multumesc ,dl IOAN STOENICA,pentru aceste frumoase filmari,sanatate si carari batute !!!

• @livrad7008
    @livrad70084 жыл бұрын

bravo pentru filme , esti top

• @MirceaVladulescu
    @MirceaVladulescu9 жыл бұрын

si eu ma bucur ca ne oferi de fiecare data imagini minunate,informatii foarte utile si interesante;multumesc!

• @cristinamarinache8026
    @cristinamarinache80266 жыл бұрын

Și eu mă număr printre cei care au tot cântat "Pădure nebună". De la tine l-am învățat. Și de la Carmen Ciocolată. M-am molipsit de la cei care amintesc de melodii la minutul nu știu care, mi-au plăcut cele de pe la 33 și 37. Am văzut că te-ai întâlnit din nou cu Scufița Roșie pe care am admirat-o și-ntr-un episod cu Leaota și m-am bucurat să văd din nou garofițe, cimbrișor, bulbuci de munte și mușchii pădurii care "mănâncă sănătos și face sport". Plimbările cu trenul și cele pe bulevard la nivel înalt sunt pe placul meu. Eram prin clasa a cincea când m-am plimbat prima dată pe o curbă de nivel cu niște cizme care alunecau foarte tare și-am povestit foarte mândră acasă cum "am văzut eu prăpastie cu copaci, în jos". Pe vremea aceea depășeam mai ușor obstacolele pentru că nici nu le conștientizam cine știe ce. Ceața cu urlet de lupi e o combinație incendiară! Te încălzești numaidecât și este o bună ocazie să înveți cățăratul în copaci sau să aprofundezi, după caz. Cred că în Bodoc ai mai surprins o vale aurie așa frumoasă la răsărit! Cele două cadre cu flori și stâncă dinspre finalul filmului mi-au luat ochii!

• @5eimaru
    @5eimaru3 жыл бұрын

Priveliști superbe în masivul Siriu. Și un episod foarte frumos. Felicitări!

• @ioanpetra1132
    @ioanpetra1132 Жыл бұрын

Felicitări frumos!

• @andronemarinela2388
    @andronemarinela23882 жыл бұрын

Absolut superb !

• @loveantique3131
    @loveantique31314 жыл бұрын

Frumusete pura!!! Nici coment n am lasat la vremea aceea... Episod revazut ....trebuia....mi-a placut fff mult!!!!

Bravooooo....

• @robyrob
    @robyrob9 жыл бұрын

emotionant episod!! ce mi-a placut!!! peisaje si vocea ta ! ce-ai mai cantat!! si ce voce frumoasa ai tare mult m-a linistit si ce cantec frumos cu padure!! iar finalul cu capritele a fost extraordinar!!!

Bravo omule!

• @turcuadi2581
    @turcuadi25819 жыл бұрын

Frumos ,descoperim locuri neumblate f mult,dar minunate.multumim!

@IoanStoenica

Turcu Adi Cu bucurie! :) Multumesc si eu de feedback!

• @Marina-Antonia
    @Marina-Antonia8 жыл бұрын

foarte frumos masivul siriu

• @elisabetacivan8408
    @elisabetacivan84089 жыл бұрын

minunat! multumesc pentru o calatorie de vis! felicitari pentru tot! ca de obicei sunt lesinata de fericre :) inca nu am ajuns in Siriu, dar dupa ce am vizionat epiodul acum Muntii Siriu sunt pe lista mea de destinatii :) nu imi vine sa cred cat de frumos poate sa fie in acesti muntisori! nu creeed, nu creeed - numai asa am zis tot timpul cat am privit episodul! mi-a placut tare mult episodul, imagini feerice!! m-a bufnit asa un plans la un moment dat... cred ca de dorul muntilor :) la 44.52 stai pe capul unei testoase de piatraaa!! siiiii... mi-a mai placut tare mult lectia de botanica is de cunoastere si recunoastere a florei Carpatilor :) uuuuauuu si fauneeei Carpatilor, genial moment cu Rupicapra rupicapra!! da, suntem tare norocosi cu tine! multumiiiiiiiiiiim! p.s. uni gasesc o hartuta cu Siriu? ;;)

@IoanStoenica

Crista Ivan Multumesc pt impartasirea bucuriei! :D E super sa constat ca episodul asta a trezit asa emotii in cineva :D Ma bucur! Harta cu Siriu gasesti si pe net, muntii Buzaului - dar sunt in general harti mai vechi. Cea pe care o aveam eu nu mai stiu de unde e, dintr-o revista cred... Posibil sa gasesti pe la magazinele de munte, vezi pe net :)

• @anamariafernea9695
    @anamariafernea96952 жыл бұрын

Ioan ești super!

• @toteu1852
    @toteu18525 жыл бұрын

Felicitări Ionică. Un mare LIKE și la episodul acesta.

• @calator-cm
    @calator-cm8 жыл бұрын

Frumos episod. Jocul Cetii, a Vantului, Luminiilor, Umbrelor si Culorii. Nepoftitii Soimi deasupra Lacului Vulturilor. Glumele Tale. Comentariile tale despe Obstacolele Vietii. Imaginile cu Caprele si comentariile pe tema lor. Asteptarea supei si a Ceaiului la final.

• @andreisoare6978
    @andreisoare69787 жыл бұрын

Ionica, cam rar o astfel de ocazie sa poti filma asa ceva, felicitari ..!!!!

@IoanStoenica

Depinde cat de des mergi pe munte :D

• @miaene6944
    @miaene69443 жыл бұрын

Mulțumesc ptr plimbare,sanatate.

• @robertsimplu
    @robertsimplu8 жыл бұрын

O sa ajung si eu in primavara-vara anului acesta la lacul vulturilor dar cu bike.ul. Foarte reusit episodul si motivant, pe mine unul ma facut sa imi doresc sa ajung acolo! Felicitari!

• @IosifPetran
    @IosifPetran7 жыл бұрын

Felicitari si pentru acest episod..!

• @mariaconstantin7056
    @mariaconstantin70565 жыл бұрын

Felicitări!!! in tot ceea ce faci! asa vedem si noi ,ce tara frumoasa avem!

• @danamaria8013
    @danamaria80133 жыл бұрын

Superb,felicitari!

• @Rasvan_Popa
    @Rasvan_Popa7 жыл бұрын

Acum urlu de nebun prin casa: "Padure, padure nebuna/In fiecare noapte cu luna/Voi rataci fara tinta agale/Ca o frunza manata de vant pe potecile tale". Nu l-am mai cantat de 20 de ani. Odata ii stiam si acordurile la chitara. Multumim frumos, Ioan. Cararile tale patrund adanc in inima.

@IoanStoenica

Mie in ultima vreme mi-a ramas in minte melodia despre Ciocanesti, de pe episodul 43 :D Cea cu padure nebuna o cantam mai ales cand mai mergem in excursii cu copii, le place si lor mult melodia!

@Rasvan_Popa

Deci sunt copil inca. Ieeeeeeeiii!!!!

• @iolantham
    @iolantham8 жыл бұрын

De mult voiam sa ajung la lacul Vulturilor! Mi-ai oferit inspiratie si acum am o dorinta crescuta. Am citit niste blog-uri, dar parea ca poteca nu e marcata bine. Uitandu-ma la harta si la explicatii, as zice ca e acceptabil. As vrea sa ma duc acolo. Din filmari mi-au placut: obstacolele greu de trecut (cum au remarcat altii/altele); intrebarile despre marcaj - f. utile, mai ales pt. cei tineri; ce muzica a facut padurea; cantecul despre padurea nebuna :-) ; gluma cu afinele de pe malul Siriului; "Here comes the Summer Son" de Texas la rasaritul soarelui - chiar azi am vazut un afis cu reclama la calatorii in Texas, SUA; explicatia culmilor si a plantelor - n-am urmarit toate episoadele, dar, daca stii, ar fi interesant sa mentionezi si ce utilizare are fiecare planta; "ultimul strop de baterie" pentru capra neagra; "o imparatie de munti"; jumatatea de ora care a trecut de cand ai comandat o supa si un ceai - asa e cand nu e nimeni in jur sa te serveasca. Super tare! Tine-o tot asa!

@IoanStoenica

+iolantham Multumesc de comentariu, imi place cand oamenii scriu detaliile care le-au placut cel mai mult :D

• @Maulinio112
    @Maulinio1128 жыл бұрын

Frumos, o sa incerc si eu traseul asta, eu am fost in urma cu 2 ani la lacul Vulturilor dar am mers pe traseul cu triunghi. La Nehoiasu faci stanga pe forestier, era foarte bun drumu forestier pana la poalele padurii unde am lasat masina si am urcat prin padure cam 1-2 ore

• @icaradu171
    @icaradu1717 жыл бұрын

Super frumos!

• @alexandruionescu2813
    @alexandruionescu28137 жыл бұрын

Micul luciu de apa ramas in mijlocul Lacului Sec are forma Romaniei.

• @petcucamelia595
    @petcucamelia5954 жыл бұрын

superb...

• @user-fl1sz7nc8y
    @user-fl1sz7nc8y20 күн бұрын

am uitat sa iti zic am trecut la litera h azi TU CE FAI TEAI OCUPA DE Ep 100 ? ieu ieri mam mai jucat warcraft 2 online ce faci pa pupi pupi asta e de eri

• @cristinamarinache8026
    @cristinamarinache80267 жыл бұрын

Foarte frumos cântecul despre pădure! Cui aparține?

• @mariamecameca5184
    @mariamecameca51847 жыл бұрын

mulțumim, dacă nu existai ,trebuiai imediat conceput

• @cristibarosanu5552
    @cristibarosanu55525 жыл бұрын

super frumoasa prezentarea cat si despre peisaj este ceva de vis melodia de la min 37?? please...sa-ti dea DUMNEZEU sanatate si succes mai departe, bafta multa.

• @podoabelemuntilor-coarnede8566
    @podoabelemuntilor-coarnede85667 жыл бұрын

esti cel mai bun ioan stoenica orcum pe mine machiama paul sunt un copil de 8 ani asvrea sa fiu ca tine cand osa crasc si mia placut episodul cand ai mers pe piatra craelui si mia placut cand mergi iarna pe munti ioan stoenica mai fa episoade

@IoanStoenica

Salut Paul, ma bucur ca-ti plac episoadele emisiunii mele! Sper sa inveti cat mai multe lucruri utile din ele! Inteleg ca ai 8 ani, deci ai timp sa cresti si sa inveti foarte multe - iar pentru asta e util si sa citesti, nu doar sa stai pe computer sau la tv :D Si e bine sa fii mai atent si la modul in care scrii, sa inveti bine gramatica limbii romane, ca sa eviti greseli de scriere pe care si unii adulti le fac (de exemplu sa nu pui cratima - adica liniuta aceasta - acolo unde trebuie - de exemplu se scrie "mi-a placut", nu "mia placut" ) Succes!

• @danielaciurea199
    @danielaciurea1994 жыл бұрын

Cautam informatii pe google, despre traseul acesta si am gasit filmuletul tau. Foarte de folos! Multumesc foarte mult! Oare ar fi cazul sa ne aventuram in doi, adica eu si un baiat? 😊

• @aditavn
    @aditavn8 жыл бұрын

e un traseu mai lejer din Crasna, pe triunghi albastru.

• @thedogs589
    @thedogs5896 жыл бұрын

Acolo am fost eu

• @iamidor
    @iamidor6 жыл бұрын

căpriţe... aş vrea să văd măcar o coadă de căpriţă neagră... N aş fi bănuit că s asemenea minunăţii pe drumul pe lângă Barajul Siriu! ...........................................

• @cris2872a
    @cris2872a8 жыл бұрын

Salut, Harta pentru Siriu de unde ai cumparat-o? Multumesc

@IoanStoenica

+cris2872a Salut! O am mai demult dintr-o revista de turism, dar nu mai stiu sa-ti spun numele. Nu stiu daca se gaseste de cumparat harta asta in mod separat. Autorul hartii e Danut Calin (2004), poate o gasesti totusi pe net.

• @zeum.herotag
    @zeum.herotag8 жыл бұрын

ce citesti pentru autocunoastere ? :)))iti doresc sa fi sanatos la fel ca si natura si iti multumesc pentru tot ce postezi !!! sanatate ! :)

@IoanStoenica

+Peter Pan In primul rand citesc... natura, viata, oameni, Ioan... Sunt multe de citit in toate astea :D

@zeum.herotag

ok ms:)))

• @robertsimplu
    @robertsimplu7 жыл бұрын

Salut! Pe ce traseu ai coborat din masivul Siriu si cum a fost marcat?

@IoanStoenica

Am coborat fara traseu, pe poteci de animale.

@robertsimplu

Din cate am cautat pe internet si prin librarii nu am putut gasii o harta a acestui masiv. Am observat ca tu detii una, imi poti spune te rog de unde ai achizitionat-o sau mai ajuta cu o poza clara a hartii, te rog frumos?

@IoanStoenica

Nu mai stiu exact de unde o am, a fost atasata la o revista montana cred... Autor e Danut Calin, an 2004, cartografie digitala Daniel Ciupitu. Poate asta te ajuta sa o gasesti in varianta originala.

• @dandanu2526
    @dandanu25269 жыл бұрын

Am nelamurire..unde anume ai coborat din masina?

@IoanStoenica

Dan Danu La coada lacului Siriu, daca te uiti pe harta, o sa vezi un drumulet care coboara pe langa raul Buzau si ajunge la cabana Valea Neagra. Am aratat de fapt si in episod, la final, traseul pe care l-am parcurs (pe harta).

@dandanu2526

Vazut,punctat,multumit ! Multam'!

@florincurca49883 жыл бұрын

Și tu ești nebun oarecum. Nu m-aș mai putea ține după tine!

• @andreisoare6978
    @andreisoare69787 жыл бұрын

Chiar daca mergi mai des pe munte ,sansa e destul de rara, datorita conditiilor meteo !!

• @endymedias2080
    @endymedias20809 жыл бұрын

as vrea sa postezi si titlurile melodiilor din documentare cas ff faine

@IoanStoenica

O sa incerc - nu eu ma ocup de alegerea melodiilor, ci cei de la TVS Brasov - de aceea nu le stiu. Dar o sa vorbesc sa le noteze undeva :D

@gnrmarius

IoanSto Eu as fi interesat de melodia de la inceputul episodului.

@IoanStoenica

gnrmarius Daca te referi la melodia din intro, care e aceeasi la fiecare episod, aceea a fost facuta special pentru promo-ul emisiunii. O gasesti intrega in promo - e si el pe youtube: kzread.info/dash/bejne/YpmAwc-MqNXRgco.html

@gnrmarius

IoanSto :) Nu, ma refer la melodia de dupa intro.

• @dorinagiurge6294
    @dorinagiurge62944 жыл бұрын

Ioan ești glumeț și asta face parte din farmecul tau .....