Pętla przez Wielką Rawkę i Połoninę Caryńską - Trójstyk Granic na Krzemieńcu - Jesienne Bieszczady

Piękna trasa w Bieszczadach, którą od początku chcieliśmy zrobić w jeden dzień, ale spokojnie można ją rozbić na dwie osobne bieszczadzkie wycieczki 😊
Zaparkowaliśmy w Ustrzykach Górnych, gdzie jest duży płatny parking, zapłaciliśmy 20 zł (w 2022) za cały dzień postoju, można też od razu kupić bilety do Bieszczadzkiego Parku Narodowego, 8 zł normalny.
Trasa wiodła asfaltem z Ustrzyk Górnych do parkingu w Rzeczycy (ostatecznie złapaliśmy busa i podjechaliśmy 2 km zamiast iść asfaltem), następnie niebieskim szlakiem na Wielką Rawkę (1307), dalej niebieskim na Krzemieniec (1221), gdzie jest trójstyk granic Polski, Ukrainy i Słowacji, powrót żółtym szlakiem na Wielką Rawkę, potem żółtym szlakiem przez Małą Rawkę (1272), obok Bacówki pod Małą Rawką do Przełęczy Wyżniańskiej (858). Przełęcz jest punktem wypadowym na Rawki i na Połoninę Caryńską.
Już tutaj można by zakończyć wycieczkę i wrócić np. busem do Ustrzyk Górnych. My szliśmy dalej, weszliśmy zielonym szlakiem na Połoninę Caryńską (1236) i zeszliśmy czerwonym do Ustrzyk Górnych. Ostatni odcinek był fragmentem Głównego Szlaku Beskidzkiego, który idzie z Ustronia w Beskidzie Śląskim do Wołosatego w Bieszczadach.
Wyprawa była niezwykle widokowa, na Wielkiej i Małej Rawce oraz na Połoninie Caryńskiej znajdują się rozległe górskie łąki, gdzie zapewniają niezapomniane krajobrazy. 😊 Widać Połoninę Wetlińską i Smerek (zrobiliśmy tą trasę 2 dni później), masyw Tarnicy (najwyższy szczyt Bieszczad, należący do Korony Gór Polski) z Szerokim Wierchem i Bukowym Berdem, ukraińskie Bieszczady i wiele innych pasm górskich.
Trasę można podzielić na wiele krótszych wycieczek. Stosunkowo łatwy szlak może być na Połoninę Caryńską, gdzie co prawda jest mocne podejście, ale szlak jest bardzo widokowy i stosunkowo krótki.
Łatwy szlak jest z Przełęczy Wyżniańskiej do Bacówki pod Małą Rawką, jest on prawie płaski, mogą tam się przejść osoby, które kompletnie po górach nie chodzą, z małymi dziećmi, osoby starsze czy nawet z wózkiem (droga jest gruntowa, ale dość równa). Jest sporo widoków.
Wielka i Mała Rawka to cięższa wycieczka, ponieważ podejście jest naprawdę ostre, po wielu schodach. Nam dało w kość przy schodzeniu.
Patrząc na całość, to jest jedna z tych wycieczek, którą będziemy pamiętać przez cały rok. Bieszczady jesienią są przepiękne, mimo, że wiele z liści już spadło, to mieliśmy wiele jesiennych barw. Polecamy tą wycieczkę w Bieszczady osobom, które już trochę chodzą po górach i są gotowe pójść na cały dzień na szlak.
Zapraszamy do subskrypcji naszego kanału 😊
🔹Trudność (w naszej subiektywnej skali): 8/10
🔹Czas przejścia: 8 h
🔹Długość: 20,4 km
🔹Podejścia: 1400 m
🔹Punkty GOT: 34
Jeżeli lubisz krótkie filmy, koniecznie odwiedź nasz TikTok! / poranawycieczke
Jeżeli zaś wolisz zdjęcia, zobacz nasz Instagram!
/ poranawycieczke
Facebook:

• @Cykloop
    @Cykloop Жыл бұрын

Bieszczad reklamować nie trzeba, ale jesienią polecać zawsze warto. Piękna wycieczka. 👋😀👍

• @armalaw
    @armalaw Жыл бұрын

Bieszczady są piękne.

• @iwonabojarojc3842
    @iwonabojarojc38428 ай бұрын

Przepiękny film. Byłam tam ,więc mam porównanie. Zaraz jeszcze raz obejrzę👌😍

@poranawycieczke

Miło nam, że się podoba 😊

• @resist_act_consciously
    @resist_act_consciously8 ай бұрын

Dziekuje Wam bardzo za wasze piekne filmowane podrozy: pozwalaja poznac Polske przez internet nawet nie podrozujac albo przygotujac podroz. Bardzo lubie wasz dyskretny format bez wejscia osobowosci kameramana, jedna rzecz bym jeszcze polepszyl: rozumie ze Pan bardzo kocha swoja zone, ale bym krecil podroz bez chodzacej osoby przed kamera, zeby sie czuc jak sam w samym miejscu podrozy. Dziekuje bardzo dzieki waszego filmika moge wracac kiedy chce na ukochana trase przez sercem Bieszczad, i jeszcze w najlepszej pory roku jesien!

@poranawycieczke

Bardzo dziękujemy za opinię 🙂 Wychodzimy z założenia, że osoba będąca na ujęciu pozwala bardziej pokazać całą przygodę. Ale ostatnio zmieniliśmy trochę sposób kręcenia filmików, dalej jesteśmy obecni na filmie (ale bez twarzy), ale filmy są bardziej urozmaicone pod względem kadrów :) Cały czas się uczymy 😊