ODRA - KRÓLOWA POLSKICH RZEK 👑🤪 cz. 1 Racibórz - Wrocław

Film z rejsu Odrą - czyli Królową Polskich Rzek.
Wyprawa miała miejsce na przełomie czerwca i lipca 2022.
Rzeka piękna, coraz bardziej zadbana i doinwestowana, ale o tym opowiada już powyższy film.
Odra jest Naszą Polską Perełką.
Odrzańskie inwestycje zrobiły na mnie duże wrażenie, aczkolwiek są i duże opóźnienia i brak konsekwencji w utrzymaniu infrastruktury w środkowym biegu tej rzeki.
Ale ogólnie jestem pod dużym wrażeniem po tym rejsie.
Pozdrowienia dla widzów, i sporej rzeszy znajomych mi osób, które poznaję dzięki tym filmikom 😁.

• @egon_emeryt
    @egon_emeryt2 жыл бұрын

Cudowne są te relacje z Pana wypraw !!! Wszystkie Pana filmy łykamy jak pelikany i czekamy na więcej !!!

Dziękuję i pozdrawiam 😀

@user-iw4gl3hm4m

Witam czy można się kiedyś wybrać z panem

• @mioszplatowski49
    @mioszplatowski49 Жыл бұрын

Bardzo interesująca relacja okraszona trafnymi wnioskami geopolitycznymi... Śledzę wszystkie Pana relacje z wypraw, mam nadzieję że kiedyś uda się zorganizować swoją, jak za starych dobrych studenckich czasów bywało :) stopy wody!

• @adamdolniak4483
    @adamdolniak44832 жыл бұрын

Oglądam i cieszę się że cię słyszę.POZDR ODRA CZELIN 😃💪😃

@GRYF73

Cześć. Dzięki za oglądanie i koment ;) Fajnie było się zobaczyć, i takie spontaniczne spotkania najbardziej lubię :) Będziesz na filmiku w którejś kolejnej części (jeśli nie masz nic przeciwko ;) ) Rozmawialiśmy o moście w Remagen i 21:20 minuta filmiku jest o tym moście :) Jeszcze raz dzięki za spotkanie i za suma. Był przepyszny :) Pozdrowienia i do zobaczenia gdzieś na Odrze :) kzread.info/dash/bejne/ia6lppKklsfQY84.html

@adamdolniak4483

Będę oglądał wszystko i na pewno się spotkamy i ziemi razem suma z królowej polskich rzek. Pozdro ODRA CZELIN. ADAM😃💪😃

• @arturzurawski9789
    @arturzurawski97892 жыл бұрын

Super przygodą. Obejżałem i z niecierpliwością czekam na więcej. Serdecznie pozdrawiam.

Dzięki i pozdro 😁

• @pawejanczyk7387
    @pawejanczyk73872 жыл бұрын

Dobry wieczór Andrzeju. Dzisiaj, zanim się odezwałeś na YT, a byłem na rybach z córką, zięciem i wnukiem na Kanale Dychowskim wspominaliśmy Ciebie. Powiedziałem... Andrzej w tym roku będzie na Odrze, tak obiecywał....no i był 👍😃. Oglądamy i czekamy na kolejne odcinki. Pozdrawiam serdecznie Paweł z nizin zielonogórskich.

@GRYF73

Cześć 😃 Dzięki za pamięć, no i życzę sukcesów wędkarskich. W końcu gdzieś się musimy spotkać na wodzie 🍻😁

• @bosman990
    @bosman9902 жыл бұрын

Ahoy,,, 27 lat wysługi (ORP), mimo wszystko podziwiam...

@GRYF73

Dziękuję za koment a szczególnie że to od marynarza ;) Pozdro z gór ;)

• @MichalT
    @MichalT2 жыл бұрын

Pozdrawiam z Wrocławia! Wspaniały rejs! 👍👍👍

• @grzegorzwolny8546
    @grzegorzwolny85462 жыл бұрын

Dzięki za zabranie na kolejną wycieczkę.

• @sslawek78

Niezaprzeczalny fakt 🥇🍻😜

• @Artur.Dzwonnik
    @Artur.Dzwonnik Жыл бұрын

Bardzo fajny film i zabierasz Nas w tajemniczą historię Polski🙂. Lubisz tą Naszą Odrę. 🙂 Pozdrowienia dla Ciebie i nowego towarzysza wyprawy. Aaaa i zapraszam na Wielką Pętle Wielkopolski do mnie też jest wilki szlak Historii i piękne miejsca do zwiedzania.

@GRYF73

Cześć. Taki mam plan. Albo Pętla Wielkopolski i start z Santoka, albo Brandenburgia i jeziora. Ale wszystko zależy od pogody, a ja wolne dopiero we Wrześniu 😁

@arturdzwonnik3297

@@GRYF73 Aha no to fajnie jak coś to daj znać na Fb to ugoszcze Was na j. Gopło. Pozdrawiam

@GRYF73

Dzięki. Będą relacje na FB ;)

• @feniks1067
    @feniks1067 Жыл бұрын

Ale zadzdroszczę !!! Odkryłem ten kanał bo mamy plan polecieć na śródziemne przez Niemy i Francję. Ale jak widzę jak Pan ma czas na bujanie się to aż mam ochotę zwinąć interes i zacząć się bujać na poważnie ;)

@GRYF73

Dzięki za koment od oceanicznego żeglarza 😃. Wyprawę przez Niemcy polecam. A na Środziemne przez Francję też bym chętnie popłynął. Moze kiedyś sie uda 😁 Pozdro 😃

@feniks1067

@@GRYF73 Na razie wyprawy czekają mnie do sklepu żeglarskiego i warsztatu żeby złożyć wszystko do kupy :) Jak bóg da i partia pozwoli to na jesień ruszamy :)

@GRYF73

W sklepie żeglarskim tanio nie będzie. Kupiłem sobie przez neta parę szekli, krętlików i bloczków to coś wiem na ten temat 😃. A jak się szykujesz na wyprawę po śródlądziu to pokombinuj nad ekonomicznym silnikiem. Wyjdzie trochę kilometrów 😁

@feniks1067

@@GRYF73 W robocie mam kilka jachtów i zawsze jak idę do żeglarskiego to mnie serce boli. A paliwa to nawet nie chcę myśleć ile pójdzie ale ten peke peke co go mam tak z 2-3 litry chyba będzie ciągnąć na godzinę niestety. Tyle dobrze że po morzu można na żaglach iść za darmo :)

• @leinadoss
    @leinadoss2 жыл бұрын

Wspaniały film, gratuluję rejsu i pozdrawiam ze Szczecina.

@GRYF73

Wspaniała to była wyprawa. Film nawet w części tego nie oddaje, ale chciałem coś tam pokazać :) Dzięki za oglądanie i pozdr 😃

• @jacow133

Pozdro z gór 😁

• @marekkujawa1
    @marekkujawa1 Жыл бұрын

Też mile wspominam czasy "obmierzłej" komuny. Mam nadzieję, że kiedyś spotkamy się na wodzie. Pozdrawiam!!!

@GRYF73

Dzięki i do zobaczenia na wodnych szlakach 😃

• @abstrahujacod5130
    @abstrahujacod51302 жыл бұрын

Fajny film ale co ze Zwierzakiem zdezerterował czy co? 🙂🙂🙂🙂🙂

• @niezlezacumowani3291
    @niezlezacumowani3291 Жыл бұрын

Znakomicie, że nagraliście ten jaz kozłowo-iglicowy Ujście Nysy. Zachwycająca sprawa!

@GRYF73

Cześć. Obsługa przeklina ten jaz. Zabytek techniki. Jest jeszcze jeden we Wrocławiu. Aż dziwne że do tej pory nie zostały przebudowane na jazy klapowe. No ale niewątpliwie jest mało znaną atrakcją turystyczną 😀.

• @ppkbtb
    @ppkbtb Жыл бұрын

29:30 - No niestety eksperyment z przyłączeniem tych ziem do Polski się nie udał. Pozostaną z Odry zgliszcza. Lepiej było zostawić te tereny Niemcom.

• @papu761
    @papu7612 жыл бұрын

Kiedy skończysz relację z zeszłorocznej wyprawy? To już druga w międzyczasie. Stanęło na chyba najbardziej emacjonującej części wyprawy.

@GRYF73

No właśnie... Kończę to co mam świeżo w pamięci :) Rok temu też chciałem jak najszybciej zmontować filmiki z wyprawy Dunajem z chłopakami. Nawarstwiło mi się jeszcze mnóstwo innego materiału, czyli spływy kajakowe, koncerty (obiecałem koledze film ) itd. Może jesienią się zabiorę za montaż z Wezery ? Zrobienie filmu wymaga olbrzymiego nakładu czasu. 1 min. filmiku to min. 10 min pracy... A świat jest piękny wokoło, nie chce mi się siedzieć nad monitorem ;) Filmiki robię niezarobkowe. Po prostu dzięki nim poznaję niesamowitych ludzi :) Pozdr.

@papu761

@@GRYF73 ja też mam kanał, więc wiem ile to czasu zabiera, ale nie wolno tak katować widza, przecież on czeka na dalszy ciąg

• @patrycjusz30
    @patrycjusz30 Жыл бұрын

Ja mieszkam na 209 km Odry, z pewnością płynęliście tędy do Wrocławia. Pozdrawiam

@GRYF73

Płyniemy z Kostrzyna do Amsterdamu. Start mieliśmy w piątek, a teraz jesteśmy w okolicach Parey koło Łaby.

Aha. Wtedy tak. Pomyliły mi się odpowiedzi 😁

@patrycjusz30

Takie małe sprostowanie, nie jest to marina w Oławie tylko w Ścinawie Polskiej.

• @MrWojpen
    @MrWojpen2 жыл бұрын

A bramka czeka... 😪💪

@GRYF73

No właśnie. Jakoś się nie spotkaliśmy. Dawałem relacje codziennie na FB. Innej możliwości nie miałem. A filmików nigdy na bieżąco nie kręcę, bo mi szkoda neta. Mam tylko 10 gb Ale pewnie będzie jeszcze okazja :) Pozdr 😃

@MrWojpen

@@GRYF73 Chyba moje niedopatrzenie🥴 z tym FB. Nie mam tam konta i śledziłem tylko yt. Jak mawiali starożytni żeglarze - co się odwlecze to nie uciecze🤓 Stopy wody bo procenty rosną👏👏👏💪

• @michalklosiewicz8890
    @michalklosiewicz8890 Жыл бұрын

Wiesz czemu transport nie jest już realizowany Odrą czy Wisłą?

• @mikolajr88
    @mikolajr888 ай бұрын

Film super, tematy polityczne lepiej sobie daruj :)

@GRYF73

Jeżeli uważasz że mówię nieprawdę, to zgłoś do YT. Lub oglądaj TVP Tam są niewątpliwie ciekawsze filmy o : zatrutej Odrze, lub : Wspaniałym Przekopie Wiślanym 👍. Itp...

@mikolajr88

Do oglądania TVP jeszcze mi daleko :)

• @nrb1313
    @nrb13132 жыл бұрын

Drugi. I jakoś będę musiał z tym żyć.

• @arbuzosan
    @arbuzosan4 ай бұрын

kapitalny klimat wyprawy! gdzie można zamówić taką mapę odry? pozdrawiam

• @ppkbtb
    @ppkbtb2 жыл бұрын

Jeślibym chciał płynąć kajakiem spod granicy czeskiej, to którędy mam wpłynąć do Raciborza? Bo na GMap nie widać jakichś żeglownych cieków. Jest infrastruktura zapory i zalewu. Ciężko rozeznać którędy wjechać.

@GRYF73

No jak ? Otwórz mapy satelitarne i wszystko widać ;) I z lewej strony i z prawej strony zbiornika retencyjnego masz kanały. Nie płynąłem tam, ale kajakiem dasz radę wszędzie. Najwyżej będzie jakaś przenoska :)

@ppkbtb

@@GRYF73 No dopływa się którąś tam drogą do linii zapory, do ul. Nieboczowskiej i wygląda że przepłynąć się tej linii nie da, trzeba wyciągnąć i pytanie czy w związku z tym że się pałętamy po budowli hydrotechnicznej, być może o specjalnym znaczeniu dla kraju, ktoś nam nie pogrozi, nie przegoni, lub czy po prostu nie trafimy na płot.

@GRYF73

@@ppkbtb Wszystko zależy od człowieka. Mnie nigdy żadna przykrość nie spotkała. A też kajakiem pokonywałem śluzy i jazy na Bobrze przez zamknięte elektrownie i jazy. Kajakarzom raczej nikt problemów nie robi, no ale oczywiście do maszynowni nie wolno wchodzić i podpływać pod jazy i urządzenia. Dacie radę wszędzie ;) Powodzenia :)

• @shrek60800
    @shrek608002 жыл бұрын

Jak kilka lat temu opierdzieliłeá rząd za Odrę tak więc jak widać coś dotarło do tych pustych głów i zabrali się za robotę. Ja poproszę o ponowny spływ Wisłą i pogrożenie palcem. Moze się doczekamy naprawy Wisły bo po co by robili przekop mierzei Wislanej. 🤣🤣🤣

@GRYF73

Hahaha 😁 Na rządzie to moje skromne filmy akurat nie robią żadnego wrażenia ;) Ale dzięki za dowcipny koment :)

@shrek60800

@@GRYF73 ale warto spróbować. 🤣

• @mariuszderemacki1258
    @mariuszderemacki1258 Жыл бұрын

Witam, w którym odcinku odwiedziłeś szczeciński kwadrat?

@GRYF73

Cześć. Jeszcze nie wrzuciłem filmu z tego etapu, ale go montuję. Może się uda zamieścić na YT w tym tygodniu 😃. Najlepszego w Nowym Roku 😀

@mariuszderemacki1258

@@GRYF73 Dziękuję i wzajemnie, ale ja oglądałem ten odcinek, było tam kilka zdjęć na Kwadracie i załoga fajnego jachtu, chcę potwierdzić czy to ten sam, bo stoi na kotwicy na jeziorze.

@GRYF73

@@mariuszderemacki1258 To było na FB. Dla mnie niezapomniane spotkanie z niesamowitymi wodniakami. Film dopiero montuję, i nie zawsze chcę w nim umieszczać poznane mi osoby. m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02kUQguauDT1xufoL5J26oeKrbeCK2UsRCH5mF3JDi5fiBdoZWLez6WUJQxpuEvjfMl&id=100063681740429

• @cargo200
    @cargo2002 жыл бұрын

Nie ma bosmana zwierzaka ? No nie

• @tomaszwywigacz9262
    @tomaszwywigacz9262 Жыл бұрын

Andrzeju a pan Paweł wędkarz to ten z" Primanki" ?

@GRYF73

Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Ale wędkarz to Paweł Dzik, ,,pogromca sumów " 😀. Zresztą mamy wspólnych znajomych w Łosiowie 😁

@tomaszwywigacz9262

@@GRYF73 pomyliłem z Pawłem Kasperowiczem też wędkarzem i to podobnym do tego sumiarza 🤫😉

• @bogusawbednarczyk3938
    @bogusawbednarczyk39386 ай бұрын

KRÓLOWA JEST TYLKO JEDNA ; W I SŁ A

• @mietekkierpik5328
    @mietekkierpik5328 Жыл бұрын

Panie Andrzeju , czy na rzeki europejskie na łódź motorową potrzebne są uprawnienia . Jeśli tak to jakie ? Pozdrawiam

@GRYF73

To chyba wszystko zależy od łodzi i silnika. Pływają duże hausbooty po niemieckich jeziorach i każdy może je wypożyczyć. Miałem już parę kontroli policyjnych i wystarczył im tylko mój dowód. Jestem obywatelem EU i to wszystko co chcieli wiedzieć. Na mały silnik i łódkę do 7 metrów nie potrzeba żadnych papierów. Pozdrawiam

• @abstrahujacod5130
    @abstrahujacod5130 Жыл бұрын

Andrzej masz jakieś informacje co to się wydarzyło z tą Odrą? Bo w TV tylko pitolą

@GRYF73

Pełno tego. Np. Niemcy donoszą że nasi decydenci doskonale wiedzieli co się stało. Spuszczana była woda ze zbiorników retencyjnych aby spłukać ten syf. Pogorszyło to tylko sytuację... A telewizji nie wolno oglądać. Samo dotknięcie pilota do TV to jak próba samobójstwa umysłowego. Ja nawet radia nie słucham bo w przerwach między muzyką ten sam bełkot co w TV. Na Wiśle było to samo ze ściekami. Też katastrofa ekologiczna. No ale Wisła nie płynie przy niemieckim brzegu. I na Wiśle i na Odrze wędkarze meldowali od razu o problemie. Odpowiedź władz : to tylko przyducha...

@abstrahujacod5130

@@GRYF73 Woda była spuszczana już po jej zatruciu?

@GRYF73

Tak. O 30 cm. odnotowali Niemcy podwyższony poziom Odry. A była susza, dopiero od wczoraj zaczęło padać.

@abstrahujacod5130

@@GRYF73 No dobra ale jaka była pierwotna przyczyna?

@GRYF73

@@abstrahujacod5130 Może nas ktoś specjalnie truje ? A może trzeba przepchać na szybko jakieś ustawy, bo opinia publiczna jest zajęta katastrofą ( Ukraina się już znudziła) i jest to idealna zasłona dymna... A może jacyś terroryści z Ukrainy nam to robią ? (prowadzą teraz ostrzał Zaporowskiej Elektrowni Atomowej, a jest to największa europejska elektrownia) Im nie przeszkadza że wymordują w ten sposób setki tysięcy ludzi... A może mamy nie mieć dostępu do pożywienia ? Lasy rabunkowo wycinają, zwierzyna podchodzi mi już pod okno... Dwie następne rzeki zostały zatrute... Pewnie się nie dowiemy. legaartis.pl/blog/2022/08/13/pilne-sniete-ryby-w-kolejne-rzece-wojewoda-zwolal-sztab-kryzysowy/ legaartis.pl/blog/2022/08/13/alarm-sniete-ryby-w-wisle-obecnie-nie-sa-znane-blizsze-szczegoly-zdarzenia/

• @gap7697
    @gap769710 ай бұрын

Może lepiej skupić się jednak na geografii a politykę odłożyć na potem .

@GRYF73

Podejrzewam że można też skupić się na oglądaniu TVP 1. A oglądanie YT pozostawić na potem....

• @chojna91
    @chojna917 ай бұрын

Skąd pan jest :D?

Z Karpacza 😀

• @comaxkce
    @comaxkce Жыл бұрын

Na taką małą żaglówkę muszę posiadać jakiś patent?

@GRYF73

Nie. Nie potrzeba. A przepłynąłem już spory kawałek Europy i nie raz już mnie kontrolowali. Do 7,5 m. i małego silnika nie potrzebne patenty i jest to prawo unijne. Patent zresztą u nas łatwo zrobić. Natomiast bardzo by mi się przydał patent na radio UKF. Ułatwia to niesamowicie kontakt na śluzach.

@comaxkce

@@GRYF73 No to chyba się musze wybrać na zakupy :)

@GRYF73

Ciężko taką małą kabinówkę kupić. Jest sporo chętnych zainteresowanych tematem 😁. Motorówek jest mnóstwo na sprzedaż. . Ale spalanie mają gigantyczne. A ja na 5l. benzyny pływam cały dzień, a nieraz za darmochę na żaglu 😃

• @Alikazach
    @Alikazach Жыл бұрын

Inwestycja w Odrę nie jest w interesie Niemiec i ich portów.

@GRYF73

Może i tak. Ale szczena mi opadła jak zobaczyłem zmiany na tej rzece. Są olbrzymie inwestycje, usypywane i odtwarzane ostrogi, powstają nowe nabrzeża w Krośnie Odrzańskim i w Słubicach. Budowane są nowe mosty. Gigantyczne inwestycje na całej rzece. Jestem pod olbrzymim wrażeniem.

• @maria-wb7ym
    @maria-wb7ym2 ай бұрын

Koziołek jedzie policzyć wszystkie rury doprowadzające ścieki do Odry! Może rozliczy też te osoby które na to pozwalają!!!