Miért vegyen MINDENKI SISAKOT?

• @danielnagy4874
    @danielnagy4874 Жыл бұрын

Szia Kolos! Amióta kerékpározok, azóta hordok sisakot. Fél éve estem egy nagyot(volt sisak) és felszakadt az állam, ami varrni kellett és agyrázkódásom is lett.A kerékpár kormánya elhajlott és fékváltókart is kellett cserélni. Ha nem lett volna rajtam sisak, akkor telibe a hompokommal kaptam volna el a betont. Szerintem nem csak az fontos, hogy van e az emberen sisak, hanem az is számít, hogy hogyan veszi fel. Láttam már olyan biciklist, akinek hátra volt csúszva a sisakja, és az akármilyen jó és drága sisak, egy ilyen esésnél nem fogja megvédeni. Köszönöm, hogy elolvastad!

@kisskolos

Igen, erre nagyon jó, hogy kitértél, a rosszul hordott sisak egyenlő a nullával, ezt én is elmondhattam volna 😌

• @viktorszekely414
    @viktorszekely414 Жыл бұрын

Nekünk gyerekkortól kezdve belénk lett égetve, hogy mindenhova(!) kell sisak. Anno a 2000 évek elején volt egy nagyon jó kampány a Pinkbike-on, a sisakhordás mellett, ahova pont azoknak az embereknek a kommentjeit írták a -balesetük után készült- fotójuk mellé, akik nem szerettek sisakot hordani: "hülyén áll a hajam" - mellette a kép, ahogy az egész feje le van borotválva és kb 40 öltéssel volt összevarrva a fej. A másik a "hülyén nézek ki benne" majd a kép, ahogy fejsérülés miatt kiskanállal eteti péppel az anyja. Szóval mindegy, hogy boltba mész, munkába, aszfalton, terepen, nem lehet kérdés a sisak hordása. Nem feltétlen magaddal baszol ki -ha mázlid van akkor csak de, mert neked fáj-, hanem lehet a párod/anyád nem arra vágyik, hogy életet hátralévő részében kiskanállal etessen.

• @usuikodomo2303
    @usuikodomo2303 Жыл бұрын

Én Budapesten futárkodtam sokáig. Egyszer sem éreztem, hogy szükségem lenne rá. Viszont megfogok indulni egy 2000km-es útra nyáron, arra fogok venni.

• @sepeeop
    @sepeeop Жыл бұрын

Apukám egy mondatot vert a fejembe mielőtt motorra ültem. Nem nagyot kell esni, hanem rosszul!! És ez szerintem mindenhol érvényes.

• @diegovirb87
    @diegovirb87 Жыл бұрын

Kölyökkoromban a haverral sokat bringáztunk. Soha nem volt sisakom, pedig a Hármashatár hegyről 60km/h-val is jöttünk le, előzgettük az autókat, stb. Nyilván a mai eszemmel úgy pofán vágnám magamat, hogy nem tudnám merre van az előre, de hát akkor gyerekek voltunk. Másik eset(szó szerint): a Városligetben bringáztunk. Lefelé a király dombról, viszont a végén lévő ugrató visszafelé hajlott, mert a bmx-es srácok úgy alakították át. Az első 180 fokkal még nem volt gond, de ott megállt a tudomány. A becsapódás erejét háttal és fejjel tompítottam. Volt 1-2 másodperc sötét, mert csak arra nyílt ki a szemem, hogy sokan állnak körülöttem és nagyon mentőt akarnak hívni. A 17kg-s biciklim rajtam landolt, így sérülés nélkül megúszta. Ez azért volt szerencse, mert csak évekkel később már felnőttként mertem elmesélni a szüleimnek. Természetesen ilyenkor mindenki a gyerek fejét simogatja, hogy de aranyos vagy kisfiam. Én meg nem mertem megmondani, hogy minden érintés úgy fájt, mintha kalapáccsal ütötték volna a fejem 🤣 Szóval ha egyszer megint lesz biciklim, akkor biztos sisakot is veszek mellé!

• @poligyula
    @poligyula Жыл бұрын

Ha koppant a sisakod, akkor érdemes lecserélni. Azt mondják, hogy ilyenkor az ütközés miatt hajszál repedések keletkezhetnek a sisakban, ami miatt már egy komolyabb esésnél nem biztos, hogy megfelelő védelmet fog nyújtani. Ha nem történik vele semmi, akkor pedig az az ajánlás, hogy 5 évente cseréljük le.

• @tomdenem4669
    @tomdenem4669 Жыл бұрын

Mindenki az első balesete után fog rájönni hogy kell e sisak vagy nem .... ennyi .... én nem várom el senkitől , a saját döntése minden felnőtt és döntés képes fiatal számára , hogy használja e , viszont kisgyermekek esetén kötelezném a szülőket hogy legalább a gyereken legyen sisak ha kerékpáron viszi őt ..... szerintem

@capi2257

Egyet értek

• @beresistvan5344
    @beresistvan5344 Жыл бұрын

Én amióta biciklizem egy 12k-s rockrider sisakot hordok (többnyire hobbi mtb és sulibajáráshoz) eddig kétszer mentette meg az életem. Mind a kettő ugratáskor történt de ezeken kívül is kerültem már "gáz" szituációba ahol jól jött. És ha az ember azt mondhatja hogy azért élhet még mindig mert volt rajtaa sisak akkor máris nem tűnik olyan soknak az a pénzmennyiség amit ráköltünk. Emellett pedig azoknak akik a kinézet miatt nem szeretnek sisakot hordani (én is úgy nézek ki benne hogy arról ne beszéljünk) csak egy youtubert tudok idézni: Lehet hogy bénán néz ki meg minden... De még mindig szebb mint egy koporsó.

• @TiborTompa
    @TiborTompa Жыл бұрын

Amíg Szabolcsban értem addig az volt a helyi mondás, hogy sisakot a sportolóknak kell. Ott embert nem láttam, aki sisakban teker. 7 éve Budapesten élek ekkor vettem meg az első sisakom, ami egy olcsó sisak volt, ami kényelmetlen volt és nem hordtam. Majd vette megy decathlonost de az se éreztem komfortosnak. Az elmúlt 3 évben tavasztó őszig minden nap bicajjal járok dolgozni és volt egy pár necces szituáció és tavaly kipróbáltam pár drágább sisakot és vettem egy Rudy project sisakot, ami kényelmes. Ezt akkor is felveszem, ha csak a 2 km-re lévő boltba megyek át.

• @Sebisanyi
    @Sebisanyi Жыл бұрын

A sisak kerdes pont olyan mint a biztonságiőv kérdése valaki hordja (beköti magàt) valski nem en 58 éves vagyok és kb eves színten 8-10000kmtekerek Természetessen az ember ennyi idő slatt begxüjt néhány esést de csak egyszer mentette meg a fejem a bslesett utan ( sajat hibamon kívül )5 helyen tört a sisak hát ennyi ha nincs lehet ma nem élek

• @gyorgyszanto9930
    @gyorgyszanto9930 Жыл бұрын

Budapesten sokszor előfordult, hogy kanyarodó autó miatt állóra fékeztem. Kell a sisak.

• @bencemegadja
    @bencemegadja Жыл бұрын

én dh-zok így nálunk nem kérdés a sisak, páncél, könyök-térdvédők protektorok stb. De egyszer jött velünk egy haver haverja😀 tél volt, neki a sapkája volt a sisakja onnantól kezdve no comment

• @janosszilagyi8713
    @janosszilagyi8713 Жыл бұрын

siman nincs az az isten :)

• @DaT0nkee
    @DaT0nkee Жыл бұрын

Szeretnék látni videós példákat olyan esetekről, amikor akármit segít a kerékpáros sisak. Jó lenne látni hogy néznek ki élőben ezek az alakítások. Pl mittudomén faltörőkosként fejtetővel előre bele a falba kézzel még véletlenül se hárítva, sőt test mellett aszinkron lengetve, pánikszerű sikítozás közepette, meg hasonlók. De tőlem lehetnek olyanok is amik rámutatnak valami valós értelemre. Például kamion oldalról piroson át százhússzal, bringás repül 10 métert, és túlélte volna, de pont ott volt az útpadka ami beleállt az agyába. Akármi.

@sepeeop

Finoman szólva is irreleváns a kamionos példád, olyan sebességgel még az auto kasztni se fog megvédeni. Nem nagyot kell esni hanem rosszul! Ez volt az első mondat amit édesapám a fejembe vésett mielőtt motorra ültem. Vissza térve a sisakra, videó nincs, történet van, tapasztal mtb-s volt az edzőm felesége. Épp csak egy kis körre mentek el a Sokoróban vasárnap délután így minek sisak. Valamiért ráment egy göröngyre a hölgy, konrétan eldőlt, a kezével nem tudott megfelelően tompítani. A fejét viszont sikerült olyan rosszul beütnie, hogy nem tért magához, később a kórházban elhunyt. A sisak nem véd meg mindentől, ahogy a biztonsági öv sem, de nagymértékben változtat az esélyeken. Persze van pro és kontra sztori is, mint mindenhol. Mindenkinek a saját felelőssége.

• @andrass.2842
    @andrass.2842 Жыл бұрын

Soha nem hordtam sisakot. Az elsô hosszabb bringatúrám volt az amire készülvén azt mondtam, hogy azért erre beszerzek egyet, és azóta minden alkalommal felveszem. Úgy vagyok vele, mint a vízszûrôvel. 100-ból 99-szer semmi nem történik ami miatt kellene, de ha az az 1 eset elérkezik akkor annak súlyos következményei is lehetnek. Ne ezen múljon...inkább felveszem.

• @Tralfamador75
    @Tralfamador75 Жыл бұрын

Melóba és bevásárolni nem sisakban megyek. Amikor viszont kitekerek a városból, akkor de. Egy olcsó Crivit sisakom van, szerintem messze az árán felül van a valódi értéke, 15-20 ezret biztosan kérnének érte, ha nem sajátmárka lenne. Baromi kényelmes, gyakorlatilag fel sem tűnik, hogy a fejemen van. Hátul állítható, van rajta egy villogó, a napellenző levehető, van rajta rovarháló, és inmold technológiájú. Szerintem még pofás is. Van egy Dunlop sisakom is a Pennyből, asszem 4000 pénz volt, szóval valami szuperolcsó "gagyi", az nem annyira pofás, de hátsó állító azon is van.

• @attilazoltanslezak
    @attilazoltanslezak Жыл бұрын

Inkább lassan jàrj tovább élsz kampány kéne .Ritkán megyek 30 -35 km /h -val .

• @sajisama24
    @sajisama24 Жыл бұрын

Ez alapvetően körülmény és személy kérdése. Hollandia arról ismert, hogy mindenki biciklizik. Náluk szinte senki nem hord sisakot, mert nagyon ritka az a helyzet, hogy kell. Leginkább csak a sport biciklisek illetve külföldiek hordják. És statisztikailag valóban nem indokolt a sisak hordásán idegeskedni. Jeges úton sétáláshoz sem hordunk sisakot. Ha felmegyünk a tetőre megigazítani egy cserepet, akkor sem hordunk sisakot. A gyerek amikor fára mászik, nem hord sisakot. Magyarországon nem ilyen jól kiépített a biciklis közlekedés, de ezt kb úgy kezeli a legtöbb biciklis, hogy extra óvatos. Nem szoktunk nagyon száguldozni a biciklivel a legtöbben. Így ha esünk is, az esés viszonylag kicsi. Azt is érdemes megemlíteni, hogy a legtöbb munkába járós bicikliző nem fog egy 20-ast elkölteni sisakra, mivel a biciklire sem költött annyit nagyon sok esetben. Ezt a sisak témát biciklis körben nem szeretem, mert nagyon sok a "jólvan! Ne hord... de aztán ne nekem sírj ha szétlocsan az agyad az aszfalton". Munkába jársz és 10 percet ülsz a bicón? Nem kell. Csak javasolt ha a környezeted indokolja. Országúti bringás vagy? Montizol? Gravel? Akkor viszont kell. A sporthoz tényleg nagyon is javasolt. Mert ott már tényleg az van, hogy "biztos költöttél 100-200-at a bringára, akkor belefér a 20-as a sisakra". És nem az van, hogy 10 percet gurulsz 10km/h-val a munkahelyedig.