Karkonosze z RODZINĄ 🌲 Wang, Spalona Strażnica, Strzecha Akademicka, Samotnia

"Witajcie przygodoznawcy! 🌲🏞️ Dziś zabieram was w pełną emocji podróż do Karpacza, gdzie razem z ekipą ruszyliśmy na szlak! 🚗💨 Odkryjcie ze mną piękno Karkonoszy - od malowniczej Świątyni Wang po wspinaczkę na grań Karkonoszy z zapierającymi dech widokami! 🌄👀
Rozpoczynamy od wyjścia z domu i podróży do Karpacza, mijając jego urokliwe centrum i parkujemy w górnym rejonie miasta. Krótki pobyt w Wangu i przygotowani na pełną przygodę, podążamy szlakiem niebieskim. Na Polanie niespodziewana kontrola biletów, co dla nas było pierwszym razem w życiu. Szok! 🎫😲
Ruszamy dalej niebieskim szlakiem, podejmując walkę z samymi sobą na trasie na grań, a następnie idziemy po płaskim do Spalonej Strażnicy. Widoki na Wielki i Mały Staw Karkonowski robią wrażenie. Dochodzimy do Spalonej Strażnicy i decydujemy się zejść na zasłużony posiłek w Strzechy Akademickiej. Ceny jednak nas zaskoczyły, więc jemy resztki własnej wałówki.
Zmęczeni, ale pełni satysfakcji, schodzimy do malowniczej Samotni, gdzie spotykamy wiele osób, rozmawiających po angielsku - co dla mnie w górach jest nowością. Kolejne zdziwienie. Schodzimy w dół do Karpacza, a następnie wracamy do domu. Jednodniówki zawsze mają swój urok, zwłaszcza gdy Ola, z motorem w nogach, musi wyprzedzić wszystkich na trasie! 😄
Mimo marudzenia Maćka, z wiekiem stajemy się coraz lepsi w jego strawieniu. No i on marudzi rzadziej. Na koniec zostaje jedno - olbrzymia satysfakcja i piękne wspomnienia. 🔥🏞️ Razem przeżywamy przygodę, pokonujemy trudności i cieszymy się każdym momentem. Dołączcie do nas w tym pełnym energii vlogu i poczujcie ducha Karkonoszy! 💪😊
Dziękujemy, że jesteście z nami i za chwilę dalsze relacje z naszych podróży. Zostańcie z nami, a jeśli wam się podoba nasz kanał, to zachęcam do subskrypcji. 🌟😊
UWAGA!!! Zmiana dni publikacji VLOGÓW od 04.02.2024. W 2024 będziemy publikować 2x w tyg.
NOWY VLOG: Środa i Sobota godz. 17:00
Informacje o nas:
Rodzinsonada to kanał lifestylowy. Opowiadamy w nim o naszym stylu życia. Uwielbiamy podróże, dlatego kręcimy dużo filmów z naszych robinsonad. Jeśli możemy to jedziemy z naszą przyczepą campingową. Jesteśmy fanami caravaningu, biwakowania i wszelkiego rodzaju aktywnego życia. Czasami gdzieś lecimy, czasami idziemy w góry, zwiedzamy miasta, a czasami nawet coś smacznego gotujemy. Realizujemy różne pomysły wykończeniowe w naszym domku oraz ogrodzie.
Historia naszego kanału:
Na kempingi jeździliśmy od wielu lat. Od kilku lat oglądaliśmy także kanały Kiki Świat, Nasz Karawaning, Jacaki, Kapitan Przyczepa, czy Podróżovanie. Kilka lat temu kupiliśmy przyczepę kempingową. Na początku nagrywaliśmy dla siebie. Jednak podczas epidemii Covid było sporo czasu na zmontowanie materiałów jakie mieliśmy. Tak zaczęła się nasza przygoda z filmami na youtube.
Graphics: Designed with the Vecteezy Editor: www.vecteezy.com/
Car vector created by macrovector - www.freepik.com
Music Intro:
Music from Bensound: www.bensound.com/royalty-free...
Tavern by PeriTune | peritune.com Music promoted by www.free-stock-music.com Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) creativecommons.org/licenses/...
Music Outtro:
Silly Intro by Alexander Nakarada | www.serpentsoundstudios.com
Music promoted by www.free-stock-music.com
Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
creativecommons.org/licenses/...
VLOG Music: Epidemic Sounds
#góry #karkonosze #karpacz

@tonaszlak6 ай бұрын

Wchodziliśmy czarnym na Śnieżkę i koło samotni schodziliśmy. Właśnie sobie uświadomiłem, że nie mieliśmy kupionych biletów do parku, bo na czarnym budka była zamknięta, ale na szczęście nikt nas nie sprawdzał. Super klimat pozdrawiamy

@przyczepa.rodzinsonada

Poza tym, że nie przepadam za Śnieżką, to trasa o której mówisz jest akurat bardzo fajna. Z tymi biletami, to kiedyś zreflektowaliśmy się, że trzeba przez apkę kupić. Sęk w tym, że nam net nie działał w górach. Ta kontrola bardzo bardzo nas zdziwiła. Przeszliśmy już tysiące kilometrów i pierwszy raz się natknęliśmy na strażnika parku.

@tonaszlak6 ай бұрын

Lubimy Karkonosze, ostatnio byliśmy trzy lata temu, ale jeszcze nie kręciliśmy na kanał

@przyczepa.rodzinsonada

No właśnie też tak mam. Byłem w wielu miejscach, gdy nie kręciłem. Potem jak jadę ponownie, to chcę inne zobaczyć i wychodzi na to, że jestem pod Śnieżką i ją omijam. 😆

• @zlukaszemprzezswiat
    @zlukaszemprzezswiat6 ай бұрын

Super spacer z rodziną :) ostatnio bardzo często widują tą świątynię Wang i coraz bardziej kusi mnie żeby ją zobaczyć na własne oczy

@przyczepa.rodzinsonada

A mi się wydawało, że to taki popularny oklepany temat i każdy już ją widział.

• @WeekendJanusza
    @WeekendJanusza5 ай бұрын

Uwielbiam Karkonosze, super film. Tereny mi bliskie. Pozdro! :)

@przyczepa.rodzinsonada

To nasz wspólny vibe! Ale sztuka nagrywania vlogów wędrownych po górach jest nadal sporym wyzwaniem dla mnie. Pizdro!

@WeekendJanusza

@@przyczepa.rodzinsonada nie tylko dla ciebie :D

@@WeekendJanusza No cóż... trzeba więc udoskonalać :D

• @my.pariasi4820
    @my.pariasi48206 ай бұрын

Pozdrawiamy i oglądamy😊

@przyczepa.rodzinsonada

Dzięki. Miłego seansu. Pozdrawiam serdecznie!

• @zolciaki
    @zolciaki6 ай бұрын

Hejka, my do Karpacza wybieramy się już od kilku lat i wiecznie jest nam nie po drodze. Piękny dzień mieliście. Pozdrawiamy Was gorąco.

@przyczepa.rodzinsonada

My wyskakujemy w takie miejsca na jeden dzień lub przy okazji dłuższego weekendu. Może na majówkę spróbujcie.

• @teresamaczuga7912
    @teresamaczuga79126 ай бұрын

Widzę, że wreszcie pozwiedzać nasze narodowe ciekawe miejsca i Karpacz dużo słyszałam że bardzo ciekawe miejsce i widać że jest co zwiedzać Ja byłam w Szklarskiej Porębie ale bardzo dawno . Ciekawie chodzić tym szlakiem ,jestem wdzięczna za film sporo turystów nasi ludzie zaczęli doceniać nasz kraj bo naprawdę porównacie i nawet te posiłki że jest teraz w turystycznych miejscach jest drożyzna niż zagranicą bardzo fajne miejsce na odpoczynek PTTKladny w środku super i widok z tego wspaniały Ola bardzo zmęczona i w sumie nie było posiłku .Dobre te kamienne ścieżki stronie widać zadowolenie to o to chodziło i każdy kto obejrzy to super zrobione .Pozdrawiam całą rodzinkę 😘👋

@przyczepa.rodzinsonada

Jest sporo ludzi w górach. Ale to chyba dobrze. Smutno było kiedyś, gdy ich tyle nie było. Byle nie było tłumów. Ola to ma krzepę. Ona biega dziennie 10km i waży połowę tego co ja, więc skacze jak kozica po tych górkach. Może po prostu tylko tak wyglądała.

Cześć witajcie :)

Siema 👋

@cieszsiechwila6 ай бұрын

Widać, że te tereny są wam dobrze znane.

@przyczepa.rodzinsonada

Ja od małego zawsze gdzieś jechałem. Albo weekendy, albo dłuższe wypady. Zwykle to były właśnie góry. Po ślubie znowu jeździliśmy po Dolnym Śląsku, bo tu najbliżej. Nie potrzebne mi nawigacje, ani mapy. Myślałem, aby zrobić cykl 100 różnych ciekawych miejsc na Dolnym Śląsku i chyba by nie starczyło odcinków. Następny filmik będzie z tych bliskich mojemu sercu, bo przy okazji odwiedzin na grobie u babci i odwiedzin stron w których spęczałem za dzieciaka wakacje, odwiedziliśmy kilka takich niedocenionych miejsc w regionie. Strasznie jestem ciekaw jak ten film się przyjmie. Zaliczam go już do nowego wyjazdu, bo byliśmy już przestawieni na szykowanie się i nagrywanie. Miało być kilka wstawek, a wyszedł cały odcinek.

@cieszsiechwila

@@przyczepa.rodzinsonada powiem ci szczerze jeśli o mnie chodzi rewelacyjnie oglądało mi się ten odcinek. Myślę, że fajnie jak na kanale pojawia się nowa tematyka, a ten był bardzo interesujący, obejrzałam go od początku do końca z dużym zainteresowaniem.

@przyczepa.rodzinsonada

@@cieszsiechwila Ojej, a ja ten film to myślałem, że on będzie takim zapasowym, bo nigdy mi nagrywanie tych gór za bardzo nie wychodziło. A strasznie je lubimy, więc nie chcemy, aby ich nie było. One są częścią naszego sposobu życie. Tym bardziej miło słyszeć takie słowa. Najśmieszniejsze, że ja akurat podobnie miałem z waszym odcinkiem z Pamukale i też pewnie to wam napisałem.

@cieszsiechwila

@@przyczepa.rodzinsonada Moim zdaniem śmiało możesz częściej nagrywać takie odcinki z polskich gór bardzo fajnie się to oglądało.

@przyczepa.rodzinsonada

Na filmach karawaningowych, nawet też na podróżniczych stricte youtube rozszerza zawsze zasięg trochę proponując film nowym odbiorcą. No i zwiększa się wyświetlenia, wpadają nowi subskrybenci. Filmy z gór mają niewielki zasięg. YT po prostu nie wie komu je zaproponować. Więc po statystykach widzę, że oglądają je głównie stali widzowie. Dlatego też pewnie czasami się trafią, ale to będzie sporadyczne. Wam ten film jeden z Egiptu z tego co widziałem dobrze bardzo szedł, więc nie zawsze tylko kamper jest tym magnesem. Ja spróbuję z tymi Kanarami na wiosnę i zobaczę jak zostaną odebrane.

• @strador
    @strador6 ай бұрын

Panie a w Zakopcu to jeszcze gorzej🙃😛🤑 bo "za darmo", to jest dopiero uczciwa cena 🤣🤣🤣

@przyczepa.rodzinsonada

Dużo kiedyś jeździłem do Zakopanego i to mnie właśnie odstrasza teraz. W sumie kocham to miejsce, ale boli mnie to co się tam porobiło. Kiedyś szliśmy w góry i mijaliśmy kogoś raz na 5 minut. Ostatnio jak byliśmy to ludzie szli co kilka metrów. A do tego mieliśmy przygodę, bo mi linka z wybieraka biegów spadła, a z przyczepą jechałem. Musiałem lawetować przyczepę i auto, więc dojechałem na kemping Pod Krokwią na lawecie hehe. Na szczęście ten kemping z cenami nie szalał (bynajmniej wówczas). Ale standard sanitariatów ma naprawdę marny. Mimo wszystko mam ochotę jeszcze tam wrócić.

@cieszsiechwila6 ай бұрын

Zasubskrybowane, łapka w górę poszła, a podobało nam się wszystko oprócz polskich cen.

@przyczepa.rodzinsonada

Polskie ceny - koszmar! Dzięki za łapkę. A z tym zasubskrybowaniem, to ... lepiej późno niż wcale 😉

@cieszsiechwila

@@przyczepa.rodzinsonada Ej no, ty chyba nie myślisz, że ja dopiero teraz cię zasubskrybowałam 😱 Na końcu filmu mówisz żeby zasubskrybować, polubić i napisać co nam się podobało a co nie więc ja ci odpowiedziałam, że zasubskrybowane łapka poszła, podobało nam się wszystko oprócz scen ale subskrypcja nasza dodana już dawno, dawno temu.

@przyczepa.rodzinsonada

@@cieszsiechwila A to dlatego tak napisałaś. 😄 Oczywiście, że tak nie myślałem. Dlatego dorzuciłem mrugnięcie okiem. Ale ciekawiło mnie w jakim kontekście to napisałaś. Teraz już wiem. A ja oglądałem was ze starego konta na komórce. Rzadko używam, a jeśli już to do puszczenia jakiejś muzyki, ale YT mi nie proponował waszych filmów, bo na starym koncie mało co subskrybuję. Więc dorzuciłem jeszcze suba z tego konta. Chyba muszę częściej na komórce oglądać, bo jak patrzę ostatnio na komputer to chce mi się od razu go zamknąć i wyjść z domu. Będzie jak znalazł. A teraz to łatwiej będzie mi dorwać się do nowego filmu wcześniej niż późnym wieczorem.

@cieszsiechwila

@@przyczepa.rodzinsonada Ale przyznam szczerze, że aż mi się zrobiło gorąco jak przeczytałam twój komentarz i sobie pomyślałam, że ty pomyślałeś, że my ciebie nie subskrybujemy😡

@przyczepa.rodzinsonada

@@cieszsiechwila 🙃 a ja się tylko tak droczę, choć byłem pewny, że te mrugnięcie okiem wystarczy 😆

@cieszsiechwila6 ай бұрын

Nasza motywacja jest pół na pół 😅 czasami lubimy zrobić trening, a czasami lubimy się zatrzymać i popatrzeć. Często jest tak że jak ktoś idzie równo z nami na szlaku to nas wyprzedza, a za chwilę my go wyprzedzamy i tak się przeplatamy nawzajem.

@przyczepa.rodzinsonada

Ludzie miewają jeszcze inną motywację. Taką miałem za młodu. Chodziło o to, aby coś zaliczyć. Ale już mi przeszło. Pamiętam jak Tatry z bratem eksplorowaliśmy. Plan był taki, aby wejść wszędzie i w sumie nie byłem jedynie na Tomanowej Przełęczy i nie szedłem czerwonym na Ciemniaka. Strułem się wówczas i musiałem odpuścić wycieczkę. Szkoda. Może jeszcze nadrobię kiedyś.

@cieszsiechwila

@@przyczepa.rodzinsonada Jak podejmiesz kiedyś decyzję że musisz nadrobić te tereny, to koniecznie nagraj film.

@przyczepa.rodzinsonada

Dużo tych celów mam. Znacznie więcej niż wyjazdów. A do tego nie zawsze mam taką chęć motywację, czy jak to młodzi mówią vibe na na nagrywanie. A jak mam coś mruczeć pod nosem i smęcić bez pomysłu na film, to bez sensu. Przez to kilka wyjazdów mam nie nagranych. Np. ten z Zakopanego, gdzie wjechałem lawetą na kemping. Potem żałowałem, bo to byłby tytuł - nie? 😉

@cieszsiechwila

@@przyczepa.rodzinsonada Nie za bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc, że "nie miałeś pomysłu na film" ja po prostu chwytam kamerę i nagrywam to co się dzieje w danym momencie w każdym miejscu bez jakiegoś pomysłu na film 😬😬😬

@przyczepa.rodzinsonada

Też tak robię, ale nie zawsze efekt mi się podoba.

Witajcie 14 łapka od nas 🤗

@przyczepa.rodzinsonada

Siemanko. Jak widzisz poszedłem za Twoją sugestią z tym, aby były to stałe dni na filmy. Ciekawe jak to zadziała. Nie jestem jednak przekonany, że dobre dni i godziny wybrałem. No ale się zobaczy.

@cieszsiechwila

@@przyczepa.rodzinsonada ja dodatkowo jak udostępniam swoje filmy czy zapowiedzi na Instagramie i na Facebooku, to staram się dodawać taką informację, że już jutro 8:30 w niedzielę czy godzina 17:00 w środę kolejny odcinek z naszych przygód.

@przyczepa.rodzinsonada

@@cieszsiechwila Szczerze Ci powiem, że ja mam chaos. Ciężko mi tak wszystkie rzeczy planować i ogarniać. Ola nie chce tego oglądać co produkujemy, na razie, bo się będzie strasznie nakręcała, że coś wstawiłem, a czegoś nie wstawiłem. Tak jest lepiej, aby ona sobie te swoje pasje do kwiatków realizowała. Fajnie, że choć współpracuje przy nagrywaniu. Ale za to media społecznościowe u mnie leżą i kwiczą, a wiem, że są ważne. Muszę się po prostu pogodzić ze swoim własnym tempem i tyle.

@cieszsiechwila

@@przyczepa.rodzinsonada Ja też dodaję je bardzo nieregularnie. Wkurzam się czasami bo mamy pełno jakiś krótkich filmików na telefonie i mogłabym je dodawać jako story albo osobne filmy. ale zawsze brakuje mi czasu.

@przyczepa.rodzinsonada

No właśnie mam tak samo. Ale powiem Ci, że wczoraj w nocy zmontowałem takiego creepy shorta. Naprawdę fajnie wyszedł. On wejdzie za kilka tygodni dopiero przed filmem w którym mamy taką właśnie straszną scenerię. Zastanawiam się tylko, że z shorta wynika, że szykuje się horror, a na filmie poza scenerią było sporo zabawy i taki dysonans się robi. No ale szkoda nie wrzucić tak nagranej scenerii

• @staniswrona1541
    @staniswrona15415 ай бұрын

Jedno dniowa ale treściwa wycieczka😀 Maciej już wyzdrowiał i to super. Cieszę się że mogłem znowu Was zobaczyć😀😀😀

@przyczepa.rodzinsonada

A ja dzisiaj miałem taki moment zwątpienia w to co robimy. Tym bardziej dzięki za te słowa. One nas trzymają przy tym kursie. Maciek szybko dobrzeje, ale ciężko za nim nadążyć. W moim odczuciu nadchodzą super odcinki. Maciek na nie czekał i pytał o nie od miesiąca. Ta podróż podobała mu się najbardziej. No i pokochał alkowę. W kolejnych filmach nie będzie z niej wychodził. A ten wyjazd w Karkonosze, to się taki ostał jeden to zmontowałem co nagraliśmy. Lubimy te tereny, więc fajnie je pokazać z naszyj perspektywy.

@staniswrona1541

@@przyczepa.rodzinsonada Najważniejsze że wszystko kończy się dobrze, jestem z Wami zawsze będę😀😀😀

Dzięki za motywujące słowa. My się dopiero rozkręcamy 😀

@cieszsiechwila6 ай бұрын

Zdecydowanie za granicą jest taniej niż w Polsce, a w Turcji. to już w ogóle, ale żeby nie było, że namawiam 😅😅😅

@przyczepa.rodzinsonada

Nie musisz namawiać na Turcję. Mnie nie trzeba w sumie nigdzie namawiać. Ciekawe kiedy będzie tak, że wyjazd zrobi się oszczędnością, a nie wydatkiem. Kiedyś spotkałem Szwajcara w Bośni, który jadąc tam twierdził, że to sposób na oszczędzenie trochę kasy.

@cieszsiechwila

@@przyczepa.rodzinsonada już też spotykałam się z takimi opiniami. Teraz jak w grudniu były wycieczki do Egiptu za 800 zł do super hoteli, to reż Markowi powiedziałam, że w tydzień więcej w Polsce stracę. Syn skorzystał i poleciał, ja musiałam iść do pracy.

@przyczepa.rodzinsonada

@@cieszsiechwila No ale 800zł to z przelotem i wyżywieniem od osoby?

@cieszsiechwila

@@przyczepa.rodzinsonada tak, Egipt co roku w grudniu i w styczniu jest bardzo tani. Temperatura jest dla nas fantastyczna, a większość osób nie jeździ na wakacje bo szykują święta, albo później nie mają kasy po świętach.

@przyczepa.rodzinsonada

No ale przez biuro lecicie - tak? A jest jakaś szansa na indywidualnego przewodnika, a nie tak jak u was wycieczka w grupie? Nie nawidzę tych wycieczek grupowych od jednego sprzedawcy do drugiego, a na atrakcji 5min tylko. To dla mnie odpada. A auta z tego co słyszałem, to nie można tak sobie tam wypożyczyć i jeździć.

@cieszsiechwila6 ай бұрын

Spora kolejka do tego kościółka

@przyczepa.rodzinsonada

Tam bardzo dużo ludzi jest. W ogóle mam takie wrażenie, że ludzie byli w latach 80ych i 90ych potem w latach 2000 ich nie było i od 2010 wrócili mocno w góry. A teraz to jest całkowity najazd. Bardzo dużo ludzi w Polsce ruszyło z domów. Ale to akurat dobrze. Tylko aby nie w jedno miejsce wszyscy.

@cieszsiechwila

@@przyczepa.rodzinsonada Na twoim filmie, to ogólnie widać, że wszędzie tłumy i wszędzie kolejki.

@przyczepa.rodzinsonada

Chodzimy tam już wiele lat. Właśnie obserwujemy, że z roku na rok co raz więcej ludzi. A kiedyś chodziliśmy i ludzi spotykało się sporadycznie. Wiesz, ja lubię ludzi, ale wolę w miastach niż w górach. Miasto bez ludzi jest martwe. Góry bez ludzi ożywają.

@@przyczepa.rodzinsonada Ładnie napisane.

• @piotrpiotrpiotrekkusz7161
    @piotrpiotrpiotrekkusz71616 ай бұрын

Byliście tak blisko. Czemu na Śnieżkę nie poszliście?

@przyczepa.rodzinsonada

Byłem na Śnieżce z 20 razy. Nie lubię tego szczytu. Jest zadeptany strasznie. Poza tym czasowo się nie kleiło.

• @FalaiLala
    @FalaiLala6 ай бұрын

Aj... a tak chciałem zobaczyć kosciół Wang od środka 😂. Czy daleko macie od domu do Karpacza?

@przyczepa.rodzinsonada

Zastanawiałem się, czy go nagrać, ale byśmy sporo czasu stracili, a byliśmy już kilka razy, więc dla samego nagrania krzyżować sobie plan... Dla mnie środek jest taki normalny, ale absolutnym hitem jest to przejście wąskim korytarzykiem wokół. Do Karpacza mamy 2:00-2:30 w zależności od pory roku i ruchu na drogach. Może kiedyś będzie ekspresówka, to będzie się dało 1:00-1:30 dojechać. Trochę bliżej mamy w Kotlinę Kłodzką, Czeskie Jeseniki, Góry Złote, czy Opawskie.

@FalaiLala

@@przyczepa.rodzinsonada chyba tam został do oddania tylko jeden - ostatni odcinek drogi, także będzie szybciej. W październiku szliśmy tą samą trasą :) Jechaliśmy S6 i S3 przez 7,5 h co uznaję za super czas. Chętnie tam się wybierzemy dla sportu ale też i dla Wang - zabrakło nam czasu nie zwiedzanie.

@przyczepa.rodzinsonada

@@FalaiLalaTo jest bardzo atrakcyjny region. Można tam się spokojnie na tydzień wybrać i nie będziesz żałował. Polecam kiedyś wyskoczyć. Może na majówkę dla przykładu. Nadrobisz Wang i inne miejsca. BTW: A co z tym kompem?

@FalaiLala

@@przyczepa.rodzinsonada co z kompem ...😁 jak pisałem link do tego kompa to YT zablokowal wiadomość. Chodzilo mi o komputer all on one Lenovo z dwiema kartami graficznymi. Cena 5.100. Chciałem prosić o opinie o parametry techniczne, ale... komputer ten został już kupiony.

@przyczepa.rodzinsonada

​@@FalaiLalaTo pisz np. na Facebooku lub Instagramie jak coś. Ja mam kompa z 2 kartami. Problem z tym, że i tak ciągle jedzie na tej gamingowej, która strasznie wyje, a na granie i tak nie mam czasu. Lenowo powinno być cichsze, ale i tak radzę najpierw trochę odpalić i protestować przed zakupem. Ja latami używałem Lenovo i byłem zadowolony, ale potrzebowałem kompa z 32GB RAM i 2 dyskami, w tym jednym 1TB. Takie kosztują często własnie powyżej 5tys. A ja dorwałem za 3tys. Po prostu namierzyłem taki model, który obok 2 kart graficznych miał 16GB RAM oraz jeden dysk 500GB i rozszerzyłem pamięć, oraz dołożyłem dysk 1TB. I wszystko by było pięknie, gdyby chłodzenie karty graficznej tak nie wyło, albo gdyby dało się ręcznie ustawić, że tej szybszej używa np. gdy włączam taką i siaką grę. Tak więc przy kolejnym zakupie, chyba się obędę bez dwóch kart. BTW: A ty pewnie miałeś model LEGION na myśli. Wydaje mi się, że NieDoZajechania na takim montowało. Ale musiałbyś dopytać na czym montują.