Hetta-Pallas vaellus -- Pallas - Yllästunturin kansallispuisto 2020

Hetta-Pallas -vaellus, koska Napapiirin sankarit 3.
Vaellus oli määrä tehdä jo viime syksynä, mutta flunssa esti sen. Ajatus vaelluksesta lähti tosiaan Napapiirin sankarit 3 -elokuvasta. Vaelsimme reitin kolmen päivän aikana. Lähdimme Hetan Kodalta venekuljetuksella ja yövyimme ensimmäisen yön Hannukurulla, jossa olikin lähes 30 telttakuntaa. Hannukurun sauna ja viereisen järven jääkylmä vesi virkisti kivasti. Tämän jälkeen jatkoimme upeissa maisemissa kohti Pallas-tunturia. Toisen yön vietimme Nammalakurussa, joka onkin hieno paikka näköaloineen. Sielläkin oli liki 30 telttakuntaa. Aamulla riekkoperhe ilahdutti meitä läsnäolollaan. Aamutoimien jälkeen Rihmakurun jälkeen nousimme Taivaskerolle, josta laskeuduimme Pallaksen luontokeskukselle. Auto odotti siellä puhelimineen. Olinhan unohtanut puhelimen autoon lähtiessäni.
00:00 - Alku
00:06 - Päivä 1 Hetta - Hannukuru
08:19 - Päivä 2 Hannukuru - Nammalakuru
16:12 - Päivä 3 Nammalakuru - Pallas
23:08 - Loppu

• @maurilimnell8932
    @maurilimnell89322 жыл бұрын

Paljon oli vaeltajia liikkeellä. Eräs Suomen suosituimmista vaellusreiteistä ilmeisesti.

@Antunmatkassa

Kyllä tuo on suosituimpia reittejä! Toinen erittäin suosittu on Karhunkierros.

• @riittaharo6165
    @riittaharo61654 жыл бұрын

Kauniit näkymät, vilkas reitti näytti olevan ko. ajankohtana. Olette hyväkuntoisia eräilijöitä😊, kiitos, kun moni pääsee näin kotisohvalta reissuun mukaan. Rauhallinen tunnelma videolla, luonnonäänet ja näkymät rentouttaa. Ei turhaa musiikkia täytteenä (joskus se toki sopiikin).

@Antunmatkassa

Hienoa, että video miellytti 😊 Viimeisenä aamuna lähdettiin aikaisemmin ja silloin oli rauhallista. Vasta Taivaskeron jälkeen vyöryi päiväretkeilijöiden massa vastaan 😅 Joukossa toki muutama vaeltajakin. Mennään niin kauan kuin kroppa kestää ja sitten tyydytään pienempiin päivämatkoihin.

@savid3089

Hyvä kommentti! 🌻🦋

• @jarimaki-runsas4861
    @jarimaki-runsas48613 жыл бұрын

Onnittelen. Juuri näin pitää vaellusvideot tehdä. Täältä nojatuolista käsin pääsee hyvin vaeltajien mukaan, kun äänimaisema on juuri oikea: luonnon äänet/äänettömyys sekä vaeltajien ja muiden puheäänet ja heidän toimintojen aiheuttamat äänet. Mitään muuta ei tarvita, koska ei siellä luonnossakaan muuta kuulu. Älkää koskaan pilatko vaellusvideoita päälleliimatuilla musiikkipätkillä. Laitan Antun matkassa tilaukseen. Kiitos.

@Antunmatkassa

Kiitos🙏 Näin pyritään tekemään, paitsi jos mikki ei jostain syystä nauhoita😏

• @savid3089
    @savid30894 жыл бұрын

On siellä niin kauniit maisemat 🌳🌲🌻

Savid jep 👌🏻

• @OscarSebastian
    @OscarSebastian3 жыл бұрын

Upea vaellus video. Hienosti kuvattu ja todella mielenkiintoinen oli katsoa! 👍

Kiitos🙏

• @EventyrsorenDenmark
    @EventyrsorenDenmark3 жыл бұрын

Great video and Beautiful nature. Enjoyed this video very Much. Looking foreward for more. ATB SØREN 😊🤗😉

Thank You! 🙏🤗

• @hannutaalikka7595
    @hannutaalikka75954 жыл бұрын

Kun me tehtiin tuo reitti 2016. Silloin ei ollut tuollaista määrää ihmisiä. Onneksi 😃. Vettä satoi melkein joka päivä. 4 päivää reissattiin, joista eka ja vika satoi koko päivän. Tuosta taivaskurusta ei silloin jäänyt mitään mieleen, koska näkyvyys oli 10..... 15m. Sieltä laskeuduttiin vatikuruun ja se oli todella hieno sateellakin. Mukava video teillä.

@Antunmatkassa

Alkuperäinen ajatus oli mennä tuonne viime syksynä, mutta flunssan vuoksi oltiin silloin Kilpisjärvellä päiväretkeilemässä.

@hannutaalikka7595

@@Antunmatkassa Taitaa ruska-aikaan olla, ainakin mun makuun, turhan väkirikas. Ihmisten kans on kiva jutella , mutta kun mennään jo jonossa :D . Olisi tarkoitus mennä tuo joskus siten, että viipyisi 5 yötä ja "kahlaisi" niitä tuntureita lähemmin. Hieno paikka on ja mieluummin ihmiset , kuin kaivinkonneet. Itsekin videoinut matkoja , mutta eipä juuri saa edituiduksi julkaisu kuntoon .

@Antunmatkassa

Meillä oli tarkoitus olla 4 päivää, mut sit päätettiin jatkaa Sioskurusta Hannukuruun. Tuo editointi on aina oma juttunsa. Tämän videon kohdalla oli materiaalia vaan tunti. Vuoden takaisella vaelluksella tuli kuvattua 5 tuntia ja siinä olikin puuhaa 😅 Noissa maisemissa on niin paljon nähtävää ja aina vaan paremmassa paikassa et ei malta olla kuvaamatta, jolloin editoinnista tulee hurja savotta.

• @ks6086
    @ks60863 жыл бұрын

Hienosti toteutettu video.

Kiitos🙏

• @wildernessfamilyfinland8034
    @wildernessfamilyfinland80343 жыл бұрын

Olipas mukava ja rauhallinen video! Sai samalla fiilisteltyä tulevan kesän vaelluksia ja muisteltua että millaista tuolla olikaan. Kiitos!

@Antunmatkassa

Kiitos🙏 Noita katellaan ja fiilistellään aina itekin😎 Hyviä vaelluksia ens kesälle👍🏻