Góra Zakochanych - Modyń w Beskidzie Wyspowym - łatwy szlak na początek

Dzień przed Walentynkami w 2022 roku wybraliśmy się na Górę Zakochanych, czyli Modyń (1029 m n.p.m.) w Beskidzie Wyspowym :) Jest to krótki szlak, idealny dla początkujących, zakończony pięknymi widokami na Tatry, Gorce, Beskid Wyspowy i inne góry.
🔹Trudność (w naszej subiektywnej skali): 2/10
🔹Czas przejścia: 1 h 30 min
🔹Długość: 4 km
🔹Podejścia: 290 m
🔹Punkty GOT: 7
Modyń stał się bardzo modnym szczytem od kiedy wybudowano na niej wieżę widokową przez Gminę Łącko. Jest to jedna z 5 podobnych konstrukcji postawionych przez samorządy, inne takie same wieże znajdują się na Lubaniu, Gorcu i Magurkach w Gorcach oraz na Koziarzu w Beskidzie Sądeckim, w Gminie Ochotnica Dolna.
"Góra Zakochanych" znajduje się również niedaleko Limanowej (15 min drogi samochodem), Nowego Sącza (40 min) czy Krakowa (1h 30 min). Wszystko to sprawia, że jest to bardzo przyjemny szlak na rozpoczęcie przygody w górach. Nawet zimowe wejście było prawie dla każdego sprawnego człowieka.
Byliśmy już raz na Modyni z Młyńczysk (nasz pierwszy filmik na KZread! :D), niedługo po otwarciu wieży widokowej. Tym razem poszliśmy z parkingu w Zalesiu (gmina Kamienica), gdzie przy kapliczce mieści się ok. 10 samochodów, więc może być ciasno. Miejsce kapliczki: goo.gl/maps/ZxcxrW2jw9GEyACp8
Wejście na górę czarnym szlakiem zajmie maksymalnie godzinę. Szlak idzie kawałek asfaltem, następnie dosyć trawersuje, dzięki temu podejście nie jest bardzo strome. W lutym 2022 roku na szlaku było sporo śniegu, lód był miejscami, raczki się przydały, ale nie były konieczne. Wchodząc do góry ok. 8 rano w piękną niedzielę prawie nikt nie szedł z nami, ale gdy schodziliśmy na szczyt wchodziły już tłumy :)
Na szczycie jest solidna drewniana wieża widokowa, dobrze obudowana, dzięki czemu przyjemna nawet dla osób z lękiem wysokości czy przestrzeni. Ma 27 metrów i jest zadaszona.
Z góry możecie podziwiać piękną panoramę na Beskid Wyspowy (w tym nieodległą Mogielicę), Gorce, Beskid Sądecki, Magurę Spiską, pięknie widać oczywiście Tatry, a przy dobrej widoczności podobno widać Kraków! Wieża widokowa jest świetnym miejscem na koniec wycieczki i świetnie pasuje na ten zalesiony szczyt.
Obok wieży widokowej jest też miejsce ogniskowe i sporo ławek, jak byliśmy tutaj na jesień, to w weekendy można spotkać tłumy :) Wróciliśmy tą samą trasą.
Zapraszamy do polubienia, komentowania i subskrypcji :)
Jeżeli lubisz krótkie filmy, koniecznie odwiedź nasz TikTok! / poranawycieczke
Jeżeli zaś wolisz zdjęcia, zobacz nasz Instagram!
/ poranawycieczke
Facebook:

• @katarzynachudzicka3127
    @katarzynachudzicka31272 жыл бұрын

Widoki z wiezy bezcenne. Polska jest piekna. POzdrawiam i zycze dalszych wspanialych podrozy!

@poranawycieczke

Bardzo dziękujemy! 😊 I tak, z wieży są cudne widoki 🙂

• @pawestk3026
    @pawestk3026 Жыл бұрын

Nie zimowy Modyń a zimowa Modyń.