Bali to raj na ziemi czy turystyczna pułapka?

Dzisiaj zabierzemy was w podróż na jedną z najpiękniejszych wysp świata - Bali. Zanim jednak zanurzymy się w malownicze krajobrazy, chciałbym poruszyć temat, który często pozostaje poza kamerą. Bali, pomimo swojej urody i kulturowego bogactwa, boryka się z szeregiem problemów, które warto poznać przed planowaniem swojej podróży.
W filmie tym spojrzymy nie tylko na zapierające dech w piersiach plaże, zielone ryżowe pola i tajemnicze świątynie, ale także na mniej przyjemne strony życia na wyspie. Oszustwa, naciąganie turystów i inne kwestie, które mogą wpłynąć na nasze doświadczenia podczas pobytu. Mimo tych wyzwań, Bali jest miejscem pełnym kontrastów i fascynujących historii.
Zapraszam was do odkrywania prawdziwego oblicza Bali, ukazując zarówno jego niezaprzeczalne piękno, jak i trudne aspekty życia na tej wyspie. Mam nadzieję, że film ten dostarczy wam zarówno inspiracji do podróży, jak i wiedzy na temat realiów, z jakimi Bali się boryka. Bez dalszych ceregieli, zaczynamy naszą podróż!
W Filmiku wykorzystano fragmenty filmików z FB, Instagrama i TikToka, a także • Russian influencer fac... i • Video of Bali police ‘...
Zobacz nasze wcześniejsze filmiki z Indonezji.
• Indonezja na własną rę...
• Indonezja jakiej nie z...
00:00 wstęp
00:50 Ubud
03:50 poruszanie się po Ubud i korki uliczne
05:00 spacer po Campuhan Ridge
08:22 kłopoty z taksówkami
09:16 Monkey Forrest
12:33 skutery i policja na bali
14:48 tarasy ryżowe Tegalalang i oszustwa na Bali
19:10 niewłaściwe zachowanie turystów
#indonezja #bali #podróżowanie
Edycja: tarka_w_drodze?...
Video&Dron&Edycja : John Giannelis ( THAT GREEK GUY) / thatgreekguy_
Zostanań naszym patronem
patronite.pl/UCbk59Os6vf0Ui73...
#indonezja #jawa #wodospady

• @tarkawdrodze
    @tarkawdrodze7 ай бұрын

Zobaczcie nasze poprzednie filmiki z Indonezji. Indonezja na własną rękę. Zobacz wspaniałe wodospady i wulkan Bromo na wyspie Jawa. kzread.info/dash/bejne/aod_2NKTY6Xbfbg.html Indonezja jakiej nie znacie. Zanurz się w niezwykłym świecie Raja Ampat. kzread.info/dash/bejne/dayms7WEdJfJhpc.html

• @martinkos1006
    @martinkos10066 ай бұрын

Wchodziłem na Bali na wulkan żeby zobaczyć wschód słońca, a wraz ze mno 5810 innych osób, którzy nadawali na żywo jak wspaniałe jest to doznanie i wręcz duchowe przezycie😂😂😂😂😂

@TheRoydener

z tobo mowisz jo?

• @olamiek2647
    @olamiek26477 ай бұрын

Małpy wyglądają na filmiku super-piękne zdjęcia, wiem, ze kradną i są wredne ale na filmiku są super

• @KlejnotTV2
    @KlejnotTV27 ай бұрын

Niezwykle ciekawe, film jak zawsze na profesjonalnym poziomie

Dziękuje bardzo

• @tomaszc2505
    @tomaszc25056 ай бұрын

Długo oczekiwany film ! Super pełna profesja ;)

• @Klaudia_G346
    @Klaudia_G3467 ай бұрын

Dwa tygodnie po Was byliśmy na Raka Ampat i zgadzam się - raj na ziemi. Potem było Flores i Komodo- dalej cudowna natura. Potem tydzień na Bali bo stamtąd wracaliśmy do domu. Bardzo się tego Bali bałam, z powodów o których wspomniałaś w filmie. Okazało się że Bali mnie oczarowało: świątynie, kultura, religia tradycje, joga... Może dlatego że wynajęliśmy poleconego licencjonowanego przewodnika z samochodem, i raz jego historię nas zachwycały, dwa nigdy, ani razu nie byliśmy narażeni na czyjekolwiek zaczepki czy próby wymuszania. Oczywiście okolice Kuty minęliśmy szerokim łukiem , 3 dni Ubud głównie jako baza wypadowa, potem Seraya mała miejscowość ale pies,o do kilku atrakcji w pd-wsch części wyspy. Tak jak powiedziałaś: szukajmy swoich szlaków. Pozdrawiam.p.s. zazdroszczę życia na Krecie, w której po 3 tygodniach w Chanii się zakochalam❤

@tarkawdrodze

Dzięki za komentarz i zapraszam na Krete ( wczoraj u nas pełne słonko i biegaliśmy w krótkich rękawkach:)my gdy wrócimy na Bali to tez gdzieś na północ:) buzka

@user-mf9ww9uk8q

To gdzie ty bylas na Bali ,w 2023 najbardziej zanieczyszczony turystyczny kierunek ,jak sie je to spaliny czuc w ustacz ,a korki takie ze nie mozna nornalnie funkcjonowac

@Klaudia_G346

Korki to prawda, spalin nie czułam, jedzonko pyszne😁 spaliśmy kilka dni w Ubud, ale wtedy głównie jeździliśmy zwiedzać ( Pura Tamal Ayun, Tanah lot ,Ulun Danu Bratan, Batuan ,Tirta Empul , wodospady, pola ryżowe ...); potem 5 dni na wschodzie w malutkiej, właściwie wsi, Seraya, w super miejscówce Seraya Shores - nieco "przechodzona"🤣 ale tak klimatyczna... Pieszo do Taman Ujung , kawałek od Pura Tirtha Gangga i Pura Besakih ). Plaże w okolicy Seraya wulkaniczne, ale czyste. Podobno na południu , w Kucie wielki śmietnik, ale nie widziałam, nie byłam. Pozdrawiam

@user-bo2wg6dx1p

@@Klaudia_G346 Możesz dać namiar na tego licencjonowanego przewodnika z samochodem? 😊

• @sabina12zpolski35
    @sabina12zpolski357 ай бұрын

ja tam lubię Bali z wszystiki jej wadami:) Dzięki za fajny filmik

@LaBurbuja-cz6nk

Mam to samo!! Pozdrawiam

• @kolasiek4326
    @kolasiek43266 ай бұрын

Zdjęcia z małpa macie extra:):) 😊piekne krajobrazy

• @thomassizanek246

Thank u very much:)❤️

• @LukaszRogowiczYamaortodks
    @LukaszRogowiczYamaortodks4 ай бұрын

Dzisiaj turystów którzy gdzieś jadą bo chcą zobaczyć dane miejsce poznając jego przyrodę i kulturę już prawie nie ma. Zdecydowana większość to oszołomy którzy nawet przez chwilę nie odkładają telefonów czy kamerek. Robią tysiące zdjęć i nagrań nawet nie patrząc na to co ich otacza tylko w ekran telefonu. To wszystko co jest dookoła nie ma żadnego ale to żadnego znaczenia. Chodzi o to że trzeba się popisać że się gdzieś było i jeszcze zrobić milion zdjęć oraz nagrać sto filmików o tym jakie to wspaniałe gdzieś tam być. Ludzie w większości są teraz takimi oszołomami że aż ciężko w to uwierzyć. Myślę że w tej chwili góra 1 na 100 turystów naprawdę w danym miejscu chce być i wie po co tam jest. Większość ludzi gdzie by nie pojechała to jest jak Ci wszyscy "zdobywcy" Everestu. Nie są tam dla miejsca. Nie są tam dla widoków. Nie są tam dla miejscowej kultury. Nie są tam dla przepięknej przyrody. Nie są tam nawet dla wspinania. Są tam tylko dla tego cholernego zdjęcia i filmiku żeby pokazać że byli bo inni byli a inni będą im zazdrościć i też będą chcieli tam być. Ba od dłuższego czasu nawet jak się pójdzie na jakiś koncert to ludzie zamiast się bawić to nagrywają, bo w sumie tylko po to przyszli a nie po to żeby się bawić. Ludzie mają coraz więcej kasy ale coraz mniej szarych komórek. Coraz głupszy i bardziej infantylny ten nasz ludzki gatunek.

• @gosiaszwedek1853
    @gosiaszwedek18536 ай бұрын

Tak czy inaczej zdjęcia piekne

• @moody2159
    @moody21595 ай бұрын

Świetny odcinek

• @aleksandra1120
    @aleksandra11207 ай бұрын

Uwielbiam Wasze filmy! ❤ Wróciłam wczoraj z trzytygodniowego pobytu na Bali z bardzo podobnymi spostrzeżeniami. Bali może być rajem jeśli świadomie wybierze się miejsca do zwiedzania. Nam się udało. Ominęliśmy Kutę, Uluwatu, Canggu. Na naszej liście były Ubud, północ Bali, mega zielony i mało turystyczny Sideman. Jeśli szuka się spokoju i rajskiej wyspy to polecam Gili Meno. Prawie zero turystów i w każdym miejscu gdzie się wejdzie do wody po 2 minutach można snorkelować w podwodnych rajach jak z national geografic. Nie da się ominąć naciągania. Dla mnie hitem było mówienie, że trasa na wulkan Batur jest bardzo łatwa. Po drodze o trzeciej w nocy widzisz mnóstwo nieprzygotowanych turystów, w sandalkach i zbyt lekkich ubraniach i nagle znikąd pojawiają się dziesiątki motorowych taxi, które mogą cię podwieźć na 90% trasy za 20 dolarów. Wiele osób skorzystało, bo będąc już tam chciało zobaczyć wschód słońca. Podobno przy największym wodospadzie Sekumpul też działa miejscowa „mafia” pobierająca opłaty kilkukrotnie. Na fotkę przy „bramie do nieba” teraz, czyli w niskim sezonie, czeka się podobno 2 godziny. Nie wiem, ominęłam. Ja chętnie wrócę na Bali, ale do wybranych miejsc i poza turystycznym sezonem. Można trafić na ciekawe warsztaty spirytualne, jogowe. Wróciłam z bardzo dobrą energią. Dziękuję za Wasz filmik! ❤ Piękne ujęcia.

@tarkawdrodze

Dzięki serdeczne, ja tez pewnie kiedyś wrócę gdyż tez chce pojechać na północ ( byłam tylko kilka dni 10 lat temu) i bad co bad to super baza wypadowa na inne wyspy gdyż Indonezję uwielbiam:) dzięki za wskazówki

• @kasiabiskup2310
    @kasiabiskup23107 ай бұрын

spotkałam sie z sytuacją, gdy moja kleżanka chciała jechać 200 km tylko żeby wrzucić zdjęcie na Insta, resztę z naszego urlopu spędziła przy basenie

@tarkawdrodze

Niech ludzie robią co chcą ze swoimi pieniędzmi i za swoje pieniądze, ale hotelowy basen w tak odległych częściach świata nie ma dla mnie żadnego uroku

• @joanna468
    @joanna4687 ай бұрын

Bardzo fajny vlog, dzięki za wskazówki. Właśnie jestem na etapie wyboru wyspy w Indonezji i raczej nie padnie na Bali. Wszystkiego dobrego dla Was 😍

bużka

• @beatalotee4294
    @beatalotee42947 ай бұрын

Ja tez nie polecam Bali, tak jak mówiłaś jest lombok, comodo i inne, dzięki za filmik

• @rmrenia2819
    @rmrenia28196 ай бұрын

super film

Dzięki:)

• @Uroki_Indonezji
    @Uroki_Indonezji7 ай бұрын

e tam pułapka, wystarczy nie siedzieć na południu :D

@tarkawdrodze

Trzeba uciekać jak najszybciej:)

• @szewczyk_travel
    @szewczyk_travel7 ай бұрын

Hej hej! Pozdrawiamy!

@tarkawdrodze

Hejka, gdzie jesteście teraz?:)

@szewczyk_travel

@@tarkawdrodze właśnie wróciliśmy z Rzymu, ale też niedawno byliśmy na Bali. :) A jak tam u Ciebie? Wciąż Azja, czy już gdzieś indziej?

• @pawekkotacz3681
    @pawekkotacz36816 ай бұрын

są na Bali piekne miejsca ale te najbardziej turystyczne też radze omijac szerokim łukiem szczególnie jeżeli jedzie sie po raz pierwszy gdyż nigdt juz tam ponownie nie wrócicie widząc ten syf i tłumy a nie "wymarzoną, rajską wyspę"

• @LaBurbuja-cz6nk
    @LaBurbuja-cz6nk5 ай бұрын

Najfajniej gdy ktos pojedzie jako turysta na 10-15 dni do jakiegos kraju i staje sie nagle ,,specjalista,, od tej destynacji😂😂😂

• @renatakkuk3
    @renatakkuk37 ай бұрын

dzięki Tareczka, do zobaczenia na Krecie z TarkaWDrodze

See u soon

• @martalipinska9019
    @martalipinska90195 ай бұрын

Byłąm jakieś 10 lat temu na Bali i uwielbiałam tą wyspe ale wiekszość tak turystycznych miejsc zmienia sie na niekorzyśc, sa jak powiedziałaś przeładowane, lokalsi stracili swój czar a zyskali żyłke do interesów, zamiast lokalnych knajp są eko i vege modne miejsca itp

• @beatabreda1217
    @beatabreda12174 ай бұрын

Dzięki, ostatecznie mnie zniechęciłaś do Bali :) Szczerze mówiąc nie wiem co tam ludzie widzą pięknego, ten kraj to nie moja bajka.

@tarkawdrodze

Nie to było moim celem:) każdy ma odmienne gusta i oczekiwania, Bali ( poza tymi bardzo turystycznymi miejscowościami) jest piękne podobnie jak reszta indonezyjskich wysepek, gdzie na pewno wrócimy ale warto zdawać sobie sprawę z wielu problemów, na które można tam natknąć i zawsze również warto sprawdzić dane miejsce osobiście.

@beatabreda1217

@@tarkawdrodze Wiem, bo moja córka brała tam ślub w 2023.

• @michaldubrowik4094
    @michaldubrowik40945 ай бұрын

Phuket jest podobny-ostrzegam:)

• @michelle-nm2jk
    @michelle-nm2jk6 ай бұрын

BALI, INDONESIA 🇮🇩🇮🇩🙏🙏❤❤

• @bezdroza1164
    @bezdroza11647 ай бұрын

Bali i Phuket są podobne, nie wiem co ludzmi kieruje, że nawet kupują tam domy

• @jadwigakabbedijk8454
    @jadwigakabbedijk84545 ай бұрын

❤❤❤❤

• @allrightsreversed2146
    @allrightsreversed21467 ай бұрын

Nie lubię miejsc gdzie jest scam na scamie. Grecja Rules 😊

Nikt za takimi nie przepada nawet jak coś kosztuje 2 eu

@allrightsreversed2146

@@tarkawdrodze właśnie nie ma znaczenia jaka kwota

• @dorisnowak3357
    @dorisnowak33577 ай бұрын

Bardzo chciałam zobaczyć Bali ale chyba wybiorę lombok

• @asianolczyk8821
    @asianolczyk88214 ай бұрын

przykre to

• @kulisy_podrozy
    @kulisy_podrozyАй бұрын

Mamy bardzo zbieżne odczucia względem Bali. To idealna wyspa dla pozerów z Instagrama :D Na świecie są dużo piękniejsze miejsca! Nie ujmuje jednocześnie historii i kulturze tej wyspy. Natomiast dużo ciekawsze są lektury niż zwiedzanie tej wyspy :D

@tarkawdrodze

I niestety idzie to w coraz gorszym kierunku:(

@kulisy_podrozy

Jednocześnie odnaleźliśmy się na Bali w momencie, kiedy mieliśmy skuter pod tyłkiem i zwiedzaliśmy zupełnie losowe miejsca i spotykaliśmy zupełnie losowych ludzi. Przy czym trafialiśmy też na niekoniecznie przyjazne spojrzenia 😅

• @aaricia1987
    @aaricia19872 ай бұрын

• @ewelinazz2121
    @ewelinazz21216 ай бұрын

W Tajlandii tez oszukują na najbliższa atrakcje😂lub wprowadzają w blad kiedy pytam o drogę do jakiegoś miejsca

Wiem:) sama tego doświadczyłam:)😂

• @olektulik2237
    @olektulik22376 ай бұрын

Piekne miejsce chociaż jak powiedziałaś na maxa weksplatoowane

• @zibironaldino3368
    @zibironaldino33687 ай бұрын

Byłem na Bali 10 lat temu i bardzo mi sie podobało ale wiem, ze robi sie tam bardzo tłoczno i brudno, już wtedy tyle plastiku ile widziałem na pieknych wodach, że aż żal ściskał:(ale dzieje sie to w wielu krajach Azji:(

dokładnie

• @Kamii1987
    @Kamii19876 ай бұрын

"Chciałam was zniechęcić do instagramowego podróżowania..." Dlatego sama zapłaciłam za huśtawkę, żeby mieś z niej film/zdjęcia... Nie zniechęciłaś, a nawet sama przyczyniłaś się do wsparcia i rozwoju tego blichtru. Idea słuszna Ci przyświecała, a sama dałaś się złapać.

@tarkawdrodze

Wolałam zapłacić za huśtawkę noz za wstęp na pola-cena była podobna:)

• @krislaskowski7111
    @krislaskowski71117 ай бұрын

bardzo ciekawy filmik nie rozumiem także jak władze pozwalają na tak niekontroolowany rozwój tursytyki w miejscu gdzie rozwija sie ona od tak wielu lat, wiadomo przeciez, ze turysci prędzej czy póżniej sie zniechęca gdy widzą veton i śmieci wszędzie

zgadzam się

• @kubawojka5067
    @kubawojka50676 ай бұрын

gdzie zazwyczaj szukacie hoteli? ma jakiś platformach czy na miejscu?

@tarkawdrodze

Już bardzo rzadko na miejscu, najczęściej używamy booking

• @marobros3231
    @marobros32316 ай бұрын

wlaśnie szukam egzotycznej wyprawy i myslałem o Bali- Myślałem!! i chyba wybiorę Komodo-byliscie?

@tarkawdrodze

jeszcze nie ale jest w planach

• @wojtekbinczycki2140
    @wojtekbinczycki21404 ай бұрын

👍👍👍✊✊✊🇵🇱🇵🇱🇵🇱

• @soniatryk1162
    @soniatryk11625 ай бұрын

nie rujnuj moich marze!!zawsze chciam zobaczy Bali i pochodzi po tych polach ryżowych

@tarkawdrodze

Jedz, może ty odbierzesz Baki zupełnie inaczej niewątpliwie jest to piękne miejsce tylko ludzi tam za dużo i za bardzo chcą zarobić.

• @marktwain5117
    @marktwain51177 ай бұрын

Np jednak kobity zawsze znajda sposób żeby dopiąć swego😁😁😁(skuter)

@teresakosicka1606

Ja wolę Tunezja Turcja Alanya 😂

• @jastracz417
    @jastracz4177 ай бұрын

jak się robi selfi z małpą?:)

trzena ja przekupić:)łapóweczka

• @Perula-hn9iv
    @Perula-hn9iv5 ай бұрын

Piękne plaże na Bali ? W porównaniu Z Seszelami Bali Ma mało Pięknych plaż

• @JustFollowMeTV
    @JustFollowMeTV5 ай бұрын

Niestety, ale Bali to mocno przereklamowane miejsce. Wszystko o czym Pani opowiada jest prawdą. Mocno się zawiodłam. Oczekiwania vs. Rzeczywistość 😮 Masakra

• @awilk6625
    @awilk66255 ай бұрын

Bali to chyba taka fabryka turystow. Duzo australijczykow bo to dla nich tak jak dla polakow Egipt.

• @joannahalicka4457
    @joannahalicka44575 ай бұрын

Nie podoba mi się wydzwiek tego filmu. Odwiedzacie najbardziej turystyczne atrakcje a potem narzekacie ze sa turystyczne. Gdzie tu sens? Mówicie, że żeby poznać prawdziwa Indonezje i zobaczyć pola ryżowe należy jechać poza Bali. Nie prawda. Zamiast Monkey Forest mozna zobaczyc mniej uczęszczany małpi gaj Samuel, zamiast obleganego Tegalaland malownicze i wolne od turystów Jatiluwosh.

@tarkawdrodze

Na Bali spędziłam ponad 2 miesiące 10 lat temu i już wtedy było bardzo turystyczne( rownie w miejscach, które wymieniłaś) i nie przypadło mi do gustu, teraz zawszą jest to 1-3 gdy lecimy lub jedziemy dalej na inne wyspy.

• @franeksieuec2738
    @franeksieuec27386 ай бұрын

ja z tych samych względów nie lubię Santorini

@tarkawdrodze

Na Santorini są tłumy ale nikt Cie nie oszukuje na każdym kroku

• @katarzynawieniawska318
    @katarzynawieniawska3184 ай бұрын

Po tym filmie wiem jedno, jak mi ktoś zapłaci, to może pojadę. W życiu nie wydam swoich pieniędzy :) :) :)

• @janjanek8542
    @janjanek85426 ай бұрын

turystyka instagramowa- dziwny trend:( też widziałem ludzi czekających w kolejce ponad godzine żeby zrobić sobie 1 zdjęcie🙄🙄

• @sabakonowska3730
    @sabakonowska37305 ай бұрын

to przez was czyli YT i intagramerw to miejsce tak sie zmienio, mieszka ich tam niezliczona ilość, a każdy jak ten osioł musi mieć zdjęcie, gdzie ich YTber.

• @bartekwisniewski7144
    @bartekwisniewski71445 ай бұрын

pamietam ten syf na lotnisku na Bali

• @globalasia3768
    @globalasia37684 ай бұрын

Ochydne miejsce spadamy do Australia

• @michalczyzewski3749
    @michalczyzewski374921 күн бұрын

ta jest bali to nuda bardziej

• @user-mf9ww9uk8q
    @user-mf9ww9uk8q4 ай бұрын

Przereklamowany ,brudny ,zakorkowany syf za ceny jak poludnie europy

@tarkawdrodze

niestety, a dzisiaj jeszcze przeczytałam, że jakis dodatkowy tax nakładają na turystów

• @barbaradebicka63
    @barbaradebicka635 ай бұрын

Złodziejstwo ,brud, jest coraz gorzej 😢

• @michalblekotam9879
    @michalblekotam98794 ай бұрын

azjatycki scam

• @globalasia3768
    @globalasia3768Ай бұрын

W 2024 jest taki syf , bród , smród , spaliny , korki tak niski standard , infrastruktura jak 50 lat w europie, ochydne miejsce 🤮

@tarkawdrodze

Przykro słyszeć, ze nic się nie zmienia:(