A Transalpina út több mint 100 méterrel magasabb mint a Transzfogarasi út Az Urdele hágó 2145m magas

Amikor a Transzfogarasi út teljesen bedugul a nyári főszezonban, akkor a Transalpina úton még jól lehet haladni!
Kiránduljon ön is az Erdélyi túrákkal, Péterrel! Kalandos túrák, medveles, quad túrák, terepjárós túrák, rafting. 🌞🌲🚙⛰
#erdely #székelyföld #carpathianmountains #hargita #gyimesek #transilvania #transylvania #romania #medveles #székelyföld #Erdélyitúrák #terepjarostura #quadtura #offroad #szallaserdely #szallasszekelyföld #kirándulásszékelyföldön #lovaszekér #lovasszán #kirándulásszákelyföldön #kalandtúra #gyimesek
#sóbánya #Békásszoros #Drakulakastély #hírek #híradó #riport #siberia #alaska #mrbeast #bank #dukumentumfilm #csodahelyek #erdélyilátnivalók #rtl #teljesfilm #zene #ukrán #imaginedragons #időjárás #orosz #pamkutya #azahriah #speedzone #székelygóbék #dokumentumfilm #filmekmagyarul #gordonramsay #híradó #jezus #konyha #lidl #vicces #nationalgeographic #magyar #magyarpéter
Ha ön is szeretné, hogy még szebb filmeket készítsünk, akkor kattintson a csatlakozás feliratra:
/ erdély és székelyföld
Vidd magaddal Erdélyt a telefonodban, töltsd le innen az Erdély applikációnkat - Keressétek a Google Play Áruházban vagy az alábbi linken:
play.google.com/store/apps/de...
Kövess minket az Instagrammon is: / erdelyi.tur. .
honlapunk: traveltotransylvania.hu/
Minden ami Erdély és Székelyföld, a Kárpátok.
Szép utazások, kalandos túrák, medveles, quad túrák, terepjárós túrák, rafting.

• @attilaszabo1054
    @attilaszabo1054Ай бұрын

❤❤❤❤❤❤❤

• @janosgulyas3471
    @janosgulyas3471Ай бұрын

Remek videó köszönöm. Mi benéztük az időpontot. 2024.05.13-16 megyünk motorral Szászsebesre. onnan akartunk menni a Transapinára de az csak 15-én nyit. Van esély arra hogy a meghirdetett időpont előtt kinyissák? vagy attól, hogy "zárva" van lehet rajta motorozni? :)

• @zelda367
    @zelda367Ай бұрын

Oda èn is eljutok hamarosan, ha nem összel de jövöre tuti átvezetünk TransAlpinán le délre a Dunához, Decebál szikla szobrot is megnézni. Csodálatos szép a Déli Kárpátok. Sajnos sosem jutottam el oda amikor még ott eltem fíatalon. De eljutok az biztos, addig nem halok meg🤣🤗🍀👍♥️...Románia tenyleg csodás, és az érdekes az, hogy a romanok becsmèrlik gyakran az Interneten a saját országukat...a minap egy angol vlogos mutatta be Bukarest regi város központját, a sok kávèzok, ahogy kint ültek, stb...mutatós kis vlog volt, és a fiatal ember olyan hévvel mutatta be még a kitett étel menüket, sör árakat is, de azt a támadást amit a romånok elindítottak, félelmetes volt...az a gyülölet, meg hogy ilyen drága Bukarest, meg olyan drága, meg rád esik a vakolat, nehogy kimerj oda ülni, aztán egy épuletet nem láttam dülledezõ állapotba, meg hogy drágabb mind London, Parizs, New York stb...Kétlem, hogy egy nyugati turistának drágább lenne mind London, vagy Frankfurt, stb stb...Nem hogy magasztalnák a fövárost a külföldi turisták csalogatására, mèg bemocskolják, eltapossák, kritizálják...Hát ez a román hozzáállas...levoltam döbbenve. Olyan dühöngö vad barmok írtak, mintha nem is egy újabb tanult városi generácio lenne, hanem valami õs honos curájos tanulatlan móc paraszt...Ebben még a románok sokat kell fejlödjenek...Nincs pénzük sirnak, de mègis oriási a versengés, új házak, nagy autók, és ahoz képest százzával ott ültek kint a teraszokon és elvezték a jó idöt, ivást evést, igy nem hiszem, hogy olyan szegénység lenne mind ahogy egyesek bemutatják és siránkoznak, hogy nyugaton 3szor annyit keresnek mind ott. Hát senki nem tart fegyvert a fejükhöz hogy ne menjenek nyugatra dolgozni, csak ahoz sèro is kell, meg egy diploma, es egy kis szerencse is, hogy valaki sikeres legyen. Nem irigykedni kell, hanem belevágni, mind èn is 97ben...Lentrol kezdtem egy irodában, fénymásolva a British Gas kutatók kutatásait, és hiába beszéltem jól az angolt, megsem tudtam mi volt a stapler, papir tūzögép, de megkérdeztem, és megtanultam, és volt elszántságom közben vissza menni angolul is tanulni 4 évig 40 èvesen, komoly könyvelést és programozást, tolmácsolást, ami feldobta az esélyeimet, és hamarosan Klinikai Igazgatoknak dolgoztam Amerikai- Angol Gyogyszergyárto és kutato cégeknek, akik terjeszkedtek Kelet Europa felé is, így oriási elönyöm volt azzal, hogy 4 nyelvet beszeltem, köztük a magyart és a román nyelvet is. 17 èv hosszú idö kint èlni, de én soha nem panaszkodtam, hanem elöre néztem, és hittem a tudásomba és a jövömbe. Igaz nagy segítség volt eleinte az angol férjem, aki fizikusként, tanult èrtelmes ember volt, és ismerte a szisztèmat amit aztán én is megtanultam hamar. És tisztelek minden országot ahol èltem vagy élünk most is itt magyarba, igaz nem jelenti azt hogy mindennel egyet értek, de maga az országot szépnek látom, még ha picike is és nincsenek Kárpátok a közelben, vagy tenger, Atlanti Óceán, Skociai Bamburgh Kastély, Alpok, stb stb...Pozitívan kell nézni mindent, még akkor is ha sokan gyülölnek minket mert irigyek ránk...a negatívumot ki kell iktatni az életünkböl, akkor majd mindent szebbnek fognak látni a mai generáciok. Jó túrázást, és magasztalják azokat a helyeket, ahogyan èn is teszem...itt ömlik, szakad az esö, de mègis szépnek látom a sötèt felhöket, mert esö nélkül nincs élet a földon...majd ha jön a felmelegedés és a nedves idõ, mi is rizset fogunk termeszteni buza helyett. Majd nem akumulátor gyárba fognak dolgozni Xi emberei, hanem tanitani fogják a rizs termesztést a mocsaras földeken...ez pozitiv hozzáállás, nem de, mert nem fogunk èhezni..mindenkinek jut majd egy marék rizs, a drága Bukaresti kávé helyett😂🤣👍♥️🤍💚🇬🇧🫶

• @bujdososzekely
    @bujdososzekelyАй бұрын

Szasz-Sebes es Brezoi kozott a Karpatok alatt sokkal rovidebb , itt van Romania leghosszabb alagutrendszere. A 70-es , 80-as evekben tobbezer magyar es nemet nemzetisegi roman katonat dolgoztattak itt az alagut epitesen alati korulmenyek kozott.

• @Dincsike78
    @Dincsike78Ай бұрын

Az időjárása érdemes odafigyelni az úton mert még nyáron is kiszámithatatlan!

• @bujdososzekely
    @bujdososzekelyАй бұрын

Csiksomlyoi Expressz Sepsiszentgyorgyon kzread.info/dash/bejne/eneTzJqle5nUgLg.html

• @tiborlorincz9737
    @tiborlorincz9737Ай бұрын

Régi szép emlék egy Varburg-al Brezoi Obârsia Lotrului Sebes talán '95-ben,valóban rossz szakaszok voltak,szétrázott minket is,meg a kocsit is,de sehol senki,csak a vadon,pisztrángot ettünk puliszkával valami kemping telepen,cujkát ittunk,éjjel vacogtunk a hideg bungaló-ban,nem voltak nagy igényeink,fiatalság,bolondság...

@zelda367

Egyetértek, most megvan mindenünk, tul sok is és méretben is más, de akkoriban amikor én is fiatalabb voltam a 80as evekben, a Dacia is Teslának számított, mert volt, és elvitt Atol Zig, akár ma egy Lexus vagy más nagymenös házat èrö autók. Nem voltak nagy igenyeink, nem tudtuk milyen is lehet a modern vilãg, hisz amikor nekünk nem volt még automata mosógépünk, meg szines TVnk, Amerikai filmekbe ( Dallas látástol vakulásik, meg Izaura) ámuldoztunk, hogy hogyan lehet ott minden...Hát mára már megtanultam èn is, viszont amit nem lát és tud az ember, arra nem is vágyik. Viszont a természetet imádtuk, rengetek barátaink voltak, nem egy skatulyába ültünk 4 fal között hètvégeken egy gaming gép elött elhályadodva mind a Z generació, beleértve az èn unokaimat is...mi éltünk egyszerüen, és mindenbe örömet találtunk. Ma már semminek nem orülünk. 80ban amikor az akkor 90m2 korüli 2 furdöszobás, 2 erkélyes, 3 szobás, külön bejáratu blokk lakasunkba költöztünk a volt fèrjemmel és akkor 2 èves kislányunkkal, az èletemet adtam volna egy fali szekrény soros konyha bútorèrt, ma itt vagyok, hogy új konyhabutort cserèlek, augusztusba lesz kész, és a szemem nem rebbent meg az izgalomtol, hogy jaj, egy még ujabb és szebb bútorom lesz mind azelött. Mint egy fakutya csak ãlltam amikor lemèrtèk, ok, fizetem, és ezzel elegem lett, nem fontos számomra, nem hoz örömet. Ez a mai világ állás...nincs öröm, nincs barát, jo szomszèdok, nincs az hogy a fél panel ott bulizott velünk hajnalig, román, magyar, zsidó, görög, nem számított. Egy cipöben jártunk mind, diktatura alatt éltünk, maga a fejesek is ellenezték, de senki nem akart hös és mártir lenni mint az édesapám. Na de ez nem ide való most, csak eszembe jutott, hogy mi is milyen rosz hegyi utakon jártunk, szaros ágnes pelenkát Padison úgy öblitettem ki, hogy májusba még fagyott éjjel, és a jeges vízbe majdnem legagyott a kezem, de eszembe sem jutott panaszkodni, mert egyszerübb èlethez voltunk szokva, nem voltunk elkényeztetve lakóautokkal, sem 800£ Himalája idöjárãst kibiró szuper oriás Méretü Tornádo szelet kibiró sátor. 11 évig ki sem lett vève az eredeti csomagjábol. Tavaly elöször vette hasznát a 21 éves fiu unokánk valami BMW autos fesztiválon, kifogva a tavalyi tornádót ahol voltak, és repültek a kis sátråk, de a miénk állt. Unokam és barátai azt hittèk vilãg vége, de nekik semmilyük nem veszödött el és még a szèl sem fújt be a sátorba. Ezt azért irtam le, mert akkoriban egy kis 4személyes sátorban fagyoskodtunk éjjel, ûgy atfujt a hideg szél, de élveztük a szabadságot, mert nekünk akkoriban nem volt más, nem szörfözhettünk mind az èn unokáim az Atlanti Oceánba, minden nyáron hosszú külföldi utakra menve velünk sok országba, minket mèg magyarba sem engedtek át a rohadt kommunisták. Ilyen téren nem vãgyok Romaniãba, de a hegyeket, völgyeket megszeretném nézni, mielött túl öreg leszek utazni autoval. Hát igen a règi szép idök, a fiatalság bolondság mås volt...nem bántam meg, hogy akkor voltam fiatal. Minden jót, és örizzék a szép emlékeket, az marad meg csak ahogy öregszünk. ♥️🤍💚🇬🇧🫶